کد خبر 889567
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
ابتکار عمل ترکیه برای مبارزه با گرانی

وزارت تجارت ترکیه در یک اقدام برنامه ریزی شده، به طور همزمان در ۸۱ استان این کشور دست به بازرسی از مغازه‌ها و مراکز فروش کالا زد.

به گزارش مشرق، وزارت تجارت ترکیه برای مبارزه با گرانی چند برنامه را در دستور کار قرار داده است.

در گام نخست این برنامه به طور همزمان در 81 استان ترکیه تیم‌هایی از کارمندان و بازرسین وزارت تجارت به مغازه‌ها و مراکز خرید و فروش و سوپرمارکت‌ها مراجعه کرده و در مورد قیمت کالاها و میزان تطابق آن با قیمت عمومی کشور تحقیق کردند.

بیشتر بخوانید:

همگرایی کشورهای مستقل برای اتحاد در مقابل آمریکا

در این عملیات گسترده، بازرسین متوجه شدند که در برخی از فروشگاه‌های بزرگ، به منظور کسب سود بیشتر قیمت کالاها تغییر داده نشده، اما وزن آنها را کم کرده‌اند. همچنین در برخی فروشگاه‌های دیگر نیز کالاها به صورت خودسرانه تغییر قیمت داده شده و با نرخ بالاتر به فروش می‌رسند.

بر اساس گزارش ینی شفق، بازرسین وزارت تجارت در 81 استان ترکیه برای صدها فروشگاه و مغازه دار جریمه نقدی در نظر گرفتند و دستگاه قضای ترکیه اعلام کرده که به‌صورت خارج از نوبت به جرایم تمام گرانفروشان و فرصت طلبان اقتصادی رسیدگی می‌کند.

گفتنی است تنش اقتصادی بین واشنگتن و آنکارا و برخی ناکارآمدی‌های نظام اقتصادی ترکیه در هفته‌های اخیر موجب افزایش نرخ برخی از کالاها و خدمات و ناآرامی در بازار دلار و ارزهای خارجی ترکیه شده است. با این وجود هنوز گرانی در ترکیه به حدی نرسیده که موجب اعتراضات گسترده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس