کد خبر 889512
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
کیانوش رستمی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در مورد عملکرد وزنه برداران در بازیهای آسیایی توضیح داد و گفت: از عملکرد تیم ملی در جاکارتا رضایت کامل ندارم و آن چیزی نبود که من توقع داشتم.

به گزارش مشرق، محمد حسین برخواه  عملکرد ملی پوشان ایران در بازی های آسیایی2018 را وزن به وزن بررسی کرد و توضیحاتی را در مورد نتایج آنها ارائه کرد.

*حدس می زدیم عسگری نتواند رکورد مجموع  ثبت کند

برخواه در مورد مجید عسگری در دسته 69 کیلوگرم گفت: در جریان شرایط قبل از اعزام مجید عسگری هستید و با توجه به اینکه دو دل بود که به بازی های آسیایی برود یا نه و نمی توانست تصمیم قطعی بگیرد، جمع بندی ما این بود که در ترکیب تیم ملی نباشد بهتر است چون با وضعیتی داشت که حدس می زدیم نتواند رکورد مجموع را ثبت کند. گفتیم که اگر روز اول را با اوتی شروع کنیم، از لحاظ روانی روی روحیه اعضای تیم تاثیر می گذارد و نمی خواهیم کار از دستمان خارج شود. به هر حال ملاحظاتی بود و گفتند مجید عسگری باید با تیم اعزام شود اما پیش بینی می کردیم که در یک ضرب از دور رقابت خارج شود.

برخواه در پاسخ به این پرسش که یعنی از قبل می دانستید عسگری رکوردی ثبت نخواهد کرد، تاکید کرد: بله، ما شفاف گفته بودیم رکورد مجموع را ثبت نمی کند. بیشتر از این هم نمی توانم در مورد مجید عسگری توضیح بدهم و بحث او را می بندم اما خود اهالی وزنه برداری متوجه صحبت های من می شوند.

* نمی‌توانم بگویم عملکرد مکوندی تا چه حد ضعیف بود

سرمربی تیم ملی در مورد مکوندی که دومین وزنه بردار اوتی ایران در بازی های آسیایی بود، تصریح کرد: وضعیت رقبا در دسته 85 کیلوگرم طوری بود که ما حتی شانس کسب مدال طلا را داشتیم. با توجه به اینکه قبل از رقابت دسته 85 کیلوگرم کره شمالی سه مدال طلا گرفته بود، بنابراین برای اینکه به کره شمالی برسیم باید مدال طلای 85 کیلوگرم را می گرفتیم. فکر می کنم می توانستیم به مدال طلا هم برسیم و نمی توانم بگویم عملکرد مکوندی تا چه حد ضعیف بود و او تحت تاثیر  جو مسابقه قرار گرفت.

 او ادامه داد: من حتی نظرم بر این بود که بیشتر از 153 کیلوگرم را برای مکوندی شروع کنیم اما نظر همکارانم این بود که با همان 153 کیلوگرم کار را شروع کنیم. مکوندی در این مدت در میان چند نفری که از رده جوانان و بزرگسالان به رقابت دسته 85 کیلوگرم آسیایی و جهانی اعزام شدند، ضعیف ترین عملکرد را داشت. بدن مکوندی شرایط خوبی داشت و او حتی مشکلی برای وزن کم کردن هم نداشت، پشت صحنه هم خوب بود  و فرصت طلایی داشت که قهرمان بازی های آسیایی شود چون رقابت در این وزن در سطح پایین بود اما مکوندی این فرصت را متاسفانه از دست داد.

*سهراب عملکرد  فوق العاده ای داشت/ اوت کیانوش غافلگیرمان نکرد

برخواه با اشاره به رکوردشکنی سهراب مرادی در بازی های آسیایی گفت: سهراب مرادی وضعیت نسبتا ایده الی داشت و تمام هم و غم ما این بود که رکورد یک ضرب جهان را بشکند. البته فکر نمی کردیم رکورد دوضرب را از دست بدهد و شاید مقداری از لحاظ ذهنی و  شرایط مسابقه طوری شد که به همان رکورد یک ضرب قناعت کرد. البته اینکه یک وزنه بردار  دومرتبه رکورد دوضرب جهان را بکشد و بلند کند کار هرکسی نیست. او فقط نتوانست وزنه را فیکس کند. با این حال عملکرد فوق العاده ای داشت.

او در مورد اوت شدن کیانوش رستمی هم تاکید کرد: بیشتر از 2 ماه پیش گفته بودیم کیانوش رستمی مجددا در این رقابتها هم اوت می کند  و رکورد مجموع را ثبت نخواهد کرد. از این رو اوت شدن او به هیچ وجه برای ما غافلگیر کننده نبود.

برخواه در پاسخ به این پرسش که چرا کیانوش رستمی پشت صحنه تنها بود  و تمام کارها را خودش انجام می داد، تصریح کرد: فقط و فقط خواست خودش بود. خواست خودش بود که هیچ کسی اطرافش نباشد.

*قبل از مسابقه، مسائل پیش پا افتاده ای روی براری تاثیر گذاشت

سرمربی تیم ملی در مورد عملکرد براری و هاشمی در دسته فوق سنگین نیز گفت: محمدرضا براری وضعیت خیلی خوبی داشت و اگر رکوردهایی که در رکورد گیری ثبت کرده بود را تکرار می کرد، با اختلاف مدال نقره می گرفت. براری حتی بعد از رکورد گیری تیم ملی افزایش رکورد هم داشت و دو هفته قبل از اعزام 193 کیلوگرم در یک ضرب و 230 کیلوگرم در دوضرب زده بود و وزنه بردار خوب  و با تجربه تیم ما بود از این رو اصلا تصور نمی کردیم تا این حد از خود ضعف نشان دهد.

 او ادامه داد: وزنه 176 کیلوگرم ، وزنه سبکی بود و چقدر باید کمتر  از این را برای براری انتخاب می کردیم که بزند؟ ما حداقل وزن را برای او انتخاب کردیم. براری که بعد از مسابقات جهانی عنوان کرد حقش پایمال شده در بازی های آسیایی فرصت خوبی داشت تا توانایی خود را اثبات کند.  متاسفانه قبل از مسابقه، مسائل پیش پا افتاده ای روی او تاثیر گذاشت در حالی که وزنه بردار با تجربه‌ای چون او باید بتواند از پس مشکلات جزئی برآید.

سرمربی تیم ملی در مورد هاشمی هم عنوان کرد: هاشمی در یک ضرب خوب بود و هر سه وزنه خود را زد اما در دوضرب انتظار داشتیم وزنه 224 کیلوگرم را بتواند بالای سر ببرد. اگر حدس می زدیم واقعا توانایی مهار این وزنه را ندارد، می توانستیم در جدول وزنه بردار عراقی را بالاتر بیاوریم تا شاید وزنه خود را از دست بدهد.  وزنه بردار عراقی خیلی خوب و جنگنده  ظاهر شد و مدال نقره را از ما گرفت.

*بهداد اگر می گذاشت  در مسابقات جهانی خداحافظی می کرد، بهتر بود

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره عملکرد سعید علی‌حسینی و بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین نیز گفت: خود مردم دیدند که سلیمی و علی‌حسینی فوق‌العاده بودند. رقابت آن‌ها و وزنه‌بردار ازبکستان بسیار جذاب بود. وزنه‌بردار ازبکستان با وزنه‌هایی که زد در المپیک ریو می‌توانست مدال نقره بگیرد. هر دو ورزشکار ما فوق‌العاده بودند و وزنه‌برداری پایان خوبی داشت.

برخواه در پاسخ به این پرسش که اطلاع‌داشت سلیمی قرار است از دنیای قهرمانی خداحافظی کند، تصریح کرد: نه، اما حدس می‌زدیم که شاید بخواهد چنین کاری انجام دهد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با خداحافظی سلیمی موافق بود یا خیر، گفت: فکر می‌کنم اگر می‌گذاشت برای مسابقه‌های جهانی، بهتر بود چون بهداد در این 6-7 ماه تمرین‌های سختی را انجام داده بود تا بدنش را به رکوردهای خوبی برساند و حتی فکر می‌کنم در بازی‌ها زدن وزنه‌های بالاتر هم در توانش بود. با توجه به اینکه تا مسابقه‌های جهانی دو ماه بیشتر باقی نمانده فکر می‌کنم اگر بهداد تمرین‌هایش را ادامه بدهد حداقل یک مدال نقره را در جهانی بگیرد اما خب او ورزشکار بزرگی است و تصمیمش هم قابل احترام است.

*شانس نفرات اوت شده در ترکیب تیم جهانی کم است

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد اینکه 4 وزنه‌بردار اوت شده ایران در بازی‌های آسیایی به مسابقه‌های جهانی می‌روند یا خیر بیان کرد: ما آخر هفته لیست اسامی دعوت شده برای مسابقه‌های جهانی را اعلام می‌کنیم. نفراتی هم که در بازی‌های آسیایی اوت کردند شانس‌شان برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی بسیار کم است. بعد از مسابقه‌های لیگ به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم و اسامی را اعلام می‌کنیم و از 16 شهریور نیز اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقه‌های جهانی آغاز می‌شود.

برخواه در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود بین او و یکی از وزنه‌برداران اوت شده درگیری در فرودگاه پیش آمده است تصریح کرد: هیچ بحث خاص و تنشی نبود و فقط صحبت فنی بود. خود ورزشکار درخواست داشت در مورد ادامه کارش صحبت کنیم که من هم توضیحاتم را دادم و نظرم را اعلام کردم.

*از عملکرد تیم ملی در بازی های آسیایی رضایت کامل ندارم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به اینکه از عملکرد تیم ملی در بازی‌های آسیایی کامل رضایت کامل ندارد گفت: عملکرد تیم ملی برای خود من آن چیزی نبود که توقع داشتم و فکر می‌کردم نتیجه بهتر از این باشد. به هر حال برخی مسائل دست به دست هم داد که شرایط به این شکل شود. بعضی از اوتی‌ها از کنترل ما خارج بود و من از عملکرد تیم ملی در مجموع رضایت کامل ندارم و رضایتم نسبی است. در واقع عملکرد تیم ملی بد نبود اما نتیجه فوق‌العاده‌ای هم نبود.

او در پاسخ به این پرسش که نتایج تیم ملی او را برای حضور در مسابقه‌های جهانی که قطعا میدان سخت‌تری است نگران نکرده است تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما در بازی‌های آسیایی برای کسب مدال بود و دنبال امتیاز تیمی نبودیم و انتخاب وزنه‌ها هم به گونه‌ای بود که ورزشکاران روی سکو باشند. برای مسابقه‌های جهانی قاعدتا در هر حرکت به دنبال امتیاز هم هستیم و سعی می‌کنیم انتخاب وزنه‌ها به گونه‌ای باشد که وزنه‌برداران را در جدول حفظ کنیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس