کد خبر 889158
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
پنچاک سیلات

کشور اندونزی با اضافه کردن رشته پنجاک سیلات عملا ۱۴ مدال طلا را در سبد خود قرار داد و جایگاه چهارمی‌اش را در جدول رده بندی بازی‌های آسیایی قطعی کرد.

به گزارش مشرق، کشور اندونزی میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با ‌اضافه کردن رشته رزمی پنچاک سیلات توانست ۱۴ مدال طلا را دشت کند. موضوعی که پیش از این بازی‌ها قابل پیش‌بینی بود، زیرا بی شک کشور میزبان برای موفقیت در ورزش بومی خود شانس بیشتری از  سایر کشورها داشت.

به همین دلیل بسیاری از کشورها نظیر چین، ژاپن و کره جنوبی به عنوان قدرت‌های آسیا و همچنین کشورهای خاورمیانه عملا این رشته ورزشی را تحریم کردند اما ایران ۹ ورزشکار را به مسابقات پنچاک سیلات اعزام کرد و ضمن کمک به اعتبار بخشی به این رقابت‌ها تنها یک مدال برنز دشت کرد.

اندونزی به کمک همین تعداد طلا در رشته پنجاک سیلات جایگاه ایران در رده چهارم را گرفت تا بالاخره بعد از  مدت‌ها مسئولان ورزش کشور هوشیار شوند و نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

حال این که باید پرسید اساسا بعد از حضور ایران در رشته پنجاک سیلات و به رسمیت شناختن آن، اعتراض و یا شکایت از اندونزی به مجامع بین‌المللی چه تاثیری دارد؟

نکته مهم‌تر این که چرا مسئولان پیش از این نسبت به ورود این رشته موضع گیری نداشته‌اند؟

به هر ترتیب کاروان ایران فعلا رتبه چهارم بازی‌ها را به اندونزی واگذار کرده و فرار رو به جلوی مسئولان برای توجیه عدم دیپلماسی سازنده و بازی در زمین رقیب، نمی‌تواند دردی از  ورزش دوا کند.

شاید امروز ورزش کشور بیش از هر زمان دیگری به نیروهای مجرب و جوان و با دانش در حوزه دیپلماسی نیاز دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 0
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب
  • سلمان IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    0 4
    البته این اضافه کردن رشته های ورزشی که میزبان رقابتها در اون شانس مدال آوری بالا داره امر جدیدی نیست برای نمونه در تنها میزبانی ایران در رقابتهای المپیک آسیایی 1974 میلادی که موجب قرار گرفتن این در رده دوم جدول توزیع مدالها پس از ژاپن شد ، رشته کشتی فرنگی برای اولین بار به مسابقات اضافه شده بود که برای بسیاری از کشورهای شرکت کننده ناشناخته بود و ایران طلاهای آن دوره کشتی فرنگی را درو کرد با این وجود ایران 36 طلا گرفت که کمتر از نصف 75 طلای ژاپن بود و در آن دوره جمهوری خلق چین که جایگزین تایوان شده بود برای اولین بار در مسابقات شرکت کرد و با 33 طلا رقابت تنگاتنگی با ایران برای قرار گرفتن در رتبه دوم داشت
  • US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    9 0
    شما هم باید تحریم میکردید طمع باعث شد
  • FR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 1
    اگه بد بود این همه ورزشکار نمی فرستادین تو این رشته
  • US ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    0 0
    کلا بازیهای آسیایی مسخره هستند اندوزی اگر در ورزش بین المللی حرفی برای گفتن دارد در المپیک مشخص خواهد شد که قطعا شانس 1مدال نقره هم ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس