کد خبر 889116
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
آذری فرد

ناهی منکری که به کشف حجاب چند زن جوان در خودرو اعتراض کرده بود از ناگفته‌های فیلم تقطیع شده مسیح علی‌نژاد می‌گوید.

به گزارش مشرق، تقریبا یک ماه قبل بود که یک بانوی زنجانی اقدام به نهی از منکر چند دختر جوان که اقدام به برداشتن حجاب (روسری) از سر کرده بودند؛ در فضای مجازی منتشر شد.

یکی از مجریان معروف رسانه‌های خارج‌نشین که از دشمنان سرسخت حجاب و فریضه‌های دینی است با انتشار این فیلم در فضای مجازی تلاش زیادی برای تقبیح عمل این بانوی زنجانی کرد؛ اقدامی که نتیجه عکس داشت و موجب خوشحالی بسیاری از مردم شد تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش در جامعه جان و قوت گیرد.

پس از انتشار فیلم این اقدام بانوی زنجانی در فضای مجازی رسانه‌های معاند و مخالفان حجاب با سوء استفاده از این موضوع به عناوین مختلف به این ناهی از منکر توهین کرده و با تهدید وی مشکلاتی برای خود و خانواده‌اش آن بزرگوار ایجاد کردند.

 به منظور روشن شدن این موضوع و تبیین ابعاد مختلف این اتفاق گفت‌وگویی تفصیلی با این بانوی زنجانی انجام داده  شده است که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید:

خانم آذری‌فرد؛ با توجه به مطالبی که پس از آن روز در فضای مجازی منتشر شده دقیقا اتفاق روی داده را تشریح بفرمایید؟

فاطمه آذری‌فرد: چهارشنبه دهم مردادماه چهارراه سوم کوچه‌مشکی در حال تردد بودم که یک آن دیدم که چند خانم بدون حجاب در حال تردد هستند.

 با دیدن این صحنه با اشاره دستم به آن چند دختر جوان اشاره کردم که روسری شما افتاده است؛ یعنی حتی تذکر لسانی نیز به آنها ندادم و نهی از منکر از سوی بنده فقط به صورت اشاره بود و همین عمل بنده با واکنش تندی از سوی این اشخاص مواجه شد و آنها شروع به دادن فحش‌های رکیک به بنده کردند.

چرا فیلمی که از شما منتشر شده با واکنش مواجه شده آیا شما به سمت خودروی آن اشخاص هجوم بردید؟

آذری فرد: خیر؛ ماجرا اینطور که در فیلم منتشر شده نبود؛ این افراد فیلم را به صورت نادرست منتشر کرده‌اند و بخش‌هایی از ماجرا در آن حذف شده است.

فیلم منتشر شده تقطیع شده بود/ با پاشنه کفش صورتت را داغون می‌کنم!

واقعیت این است که پس از امر به معروف این اشخاص توسط بنده؛ پس از پیمودن مسیر؛ در چراغ قرمز توقف کردیم؛ باز هم این چند نفر با صدای بلند شروع به فحاشی به بنده کردند که همین امر موجب واکنش از طرف بنده شد که به همین دلیل من از خودرو پیاده شده و به سمت آنها رفتم.

آنها با دیدن این صحنه خودرو را قفل کردند و من از پنجره ماشین دست یکی از آنها را گرفته و گفتم؛ اگر جرأت دارید؛ از خودرو پیاده شده و سخنان خود را بگویید.

 در حین گرفتن دست یکی از این افراد؛ آنها مرا تهدید می‌کردند که با پاشنه کفش صورتت را داغون می‌کنم و همزمان مقنعه مرا از سر کشیدند؛ اما موفق به این کار نشدند؛ آنچه رخ داد توهین و اهانت از سوی این افراد بود نه بنده؛ در صورتی که فیلم منتشر شده از سوی آنها از آنجا که مقطع و بریده شده است؛ کاملا عوام فریبانه بوده و صحنه فحش دادن؛ کشیدن مقنعه از سر من و چنگ زدن به دست مرا از فیلم حذف کرده‌اند.

واکنش مردم و اطرافیان شما به این موضوع پس از انتشار فیلم در شبکه‌های مجازی چه بود؟

 این افراد برای خوش خدمتی به رسانه‌های بیگانه چنین فیلمی را منتشر کرده‌اند؛ حتی در شبکه‌های مجازی نیز مشاهده کردم که «مسیح علی‌نژاد» به بنده توهین کرده و از اقدام آن افراد بی‌حجاب حمایت کرده‌ است.

 در نخستین شبی که فیلم خلاف واقعی از من منتشر شد؛ یکی از هموطنان از استان کرمان با بنده تماس گرفته و به نحوه نهی از منکر از سوی من اعتراض داشت؛ اما وقتی من اصل موضوع را توضیح داده و تشریح کردم؛ آن هموطن قانع شدند.

البته خانواده خودم و خانواده همسرم به ویژه شخص همسرم در مقابل تهدیدهای این گروه حمایت بسیار خوبی از من کردند و همین امر مرا دلگرم‌تر کرد؛ که از ایشان تقدیر می‌کنم.

پس از آن ماجرا؛ آیا بازهم با آن افراد مواجه شده‌اید؟

آذری‌فرد: به صورت مستقیم خیر؛ ولی این افراد حتی با یافتن محل سکونت بنده تهدید کرده بودند که به من آسیب خواهند رساند؛ ولی با این کار بنده از امر به معروف و نهی از منکر منصرف نخواهم شد؛ چرا که به فرموده امام علی (ع) همه کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا؛ در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همچون آب دهان است در برابر دریای پهناور.

بنده پیش از این نیز تجربه امر به معروف و نهی از منکر را داشتم؛ بنده به عنوان کسی که به قوانین مربوط به امر به معروف و نهی از منکر آشنایی دارم؛ به این امر واقفم که نباید در این امر؛ خشونت به خرج داد و امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد که بر اساس آن باید انجام شود.

 به اعتقاد بنده مهم‌ترین موضوع در کشور فرهنگ است؛ برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  البته امر به معروف و نهی از منکر از نهادهای انقلابی درخواست دارم که پای ارزش‌های انقلاب ایستادگی کنند.

جامعه بی غیرت نیست و روح غیرت در جامعه نمرده است

با تهدیداتی که پس از آن واقعه داشتید و مشکلاتی که برایتان به وجود آمد؛ آیا باز هم این کار را ادامه خواهید داد؟

آنچه مسلم است؛ جامعه بی غیرت نیست و روح غیرت در جامعه نمرده است و قطعا خون شهدای ما اجازه نخواهد داد که این انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

همسر شما چه واکنشی  چه واکنشی در مقابل اتفاق داشتند؟

آذری‌فرد: همسرم به عنوان شریک زندگی من، ضمن تحسین و قدردانی به من گفت به این حرکت جهادی تو افتخار می‌کنم.

مسؤولان شهر زنجان از «فاطمه آذری‌فرد» ناهی منکر تجلیل کردند

گفتنی است؛ این اقدام ناهی زنجانی موجب شد تا ضمن دعوت این بانوی شجاع زنجانی به دفتر امام جمعه زنجان با فرمانده سپاه استان؛ فرمانده نیروی انتظامی استان و رئیس کل دادگستری استان زنجان از این بانوی زنجانی تجلیل شود؛ اقدامی که موجب واکنش برخی کانال‌های معاند در این زمینه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    دمش گرم
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    15 14
    کسی به اون بی حیاها کاری نداره. آدرس خونه اونها در اینترنت پخش نمیشه. پس دوباره این کارها را تکرار میکنند. دوربین پلیس اونجا نبوده آیا؟
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    37 15
    درود بر شرف تو خواهر .
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    25 11
    خواهرم بعد هر نمازم برای سلامتی خودت و بچه ها و همسرت دعا می کنم. امام زمان نگهدارت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس