کد خبر 888797
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
آمریکا و روسیه

روسیه یک لابی آمریکایی فعال در حوزه محیط زیست را «تهدید امنیتی» خواند و فعالیت این گروه را در داخل این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دادگستری روسیه امروز (چهارشنبه) یک لابی آمریکایی در حوزه محیط زیست را به فهرست «تهدیدات امنیتی» علیه این کشور افزود و اعلام کرد که فعالیت این گروه از این پس در روسیه ممنوع است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، قانونی که برخی سازمان‌های خارجی را به عنوان «عوامل نامطلوب» و تهدیدی برای امنیت ملی روسیه عنوان می‌کند، چهار سال پیش توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به امضا رسیده بود.

این گروه که با عنوان «Pacific Environment» فعالیت می‌کند پس از آن به این فهرست افزوده شده که دادستان کل روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود این گروه تهدیدی برای امنیت ملی این کشور به شمار می‌رود.

این گروه زیست محیطی که مقر اصلی آن در سانفرانسیسکو آمریکاست، ظاهرا با برخی شرکای محلی با هدف حفاظت از محیط زیست منطقه سیبری و خاور دور در برابر استخراج سوخت‌های فسیلی، استخراج معادن و قطع غیرقانونی درختان منطقه فعالیت می‌کرده است.

روابط میان روسیه و آمریکا حتی پس از پایان دوران جنگ سرد نیز رو به تیرگی رفته تا جایی که پس از آغاز ناآرامی‌ها در شرق اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی، واشنگتن مسکو را به دخالت در امور این کشور متهم کرده و تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرد که به صورت دوره‌ای نیز تمدید می‌شود. تیرگی روابط میان دو کشور پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی با مطرح شدن اتهامات مرتبط با دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا شدیدتر از گذشته نیز شده است.

این در شرایطی است که پیش‌بینی‌ها و انتظارات از احتمال بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو پس از روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید حکایت داشت اما اوضاع آنچنان که پیش بینی شده بود پیش نرفت به نحوی که رئیس‌جمهور آمریکا در نشست اخیر با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی در تاریخ ۱۶ جولای (۲۵ تیرماه) روابط میان دو کشور را بدتر از هر زمان دیگری پس از جنگ سرد عنوان کرد.

طی روزهای گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲ شرکت و ۶ کشتی روسی را به بهانه نقض تحریم‌های کره‌شمالی و فعالیت‌های سایبری و همچنین ۳۸ فرد و نهاد این کشور را به بهانه پرونده اسکریپال در لیست تحریم‌های خود قرار داد. همچنین مجلس سنای آمریکا پیشتر با تصویب قانونی، محدودیت‌هایی را برای تراکنش‌های بانکی روسیه با سیستم مالی آمریکا و واحد پول دلار اعمال کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس