کد خبر 888602
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
فتحی

سرپرست باشگاه استقلال گفت: از نتیجه بازی برابر السد قطر غافلگیر شدیم، اما هواداران می‌دانند چه تیمی را تحویل گرفتیم.

به گزارش مشرق، امیرحسین فتحی در گفت‌وگویی درباره شکست سه بر یک استقلال مقابل السد قطر، ناراحتی هواداران، سرنوشت سوپرجام و ... صحبت‌ کرد.

 پیش از بازی با السد قطر، به هواداران وعده داده بودید که استقلال بازی خوبی انجام می‌دهد، اما چه اتفاقی افتاد که بد بازی کرد و شکست خورد؟

متأسفانه روند بازی، مطلوب باشگاه، کادر فنی و هواداران نبود و از روزهای بد فوتبالی ما بود. همه چیز دست به دست هم داد تا شرمنده سیل عظیم تماشاگران‌مان شویم. قرار بود بهترین‌ها در این بازی رقم بخورد، اما نتوانستیم نتیجه بگیریم. باید امیدمان به بازی برگشت و ادامه کار باشد.

 علت شکست را در چه می‌بینید؟

امروز در جلسه کمیته فنی کارشناسی می‌کنیم تا بدانیم چرا این نتیجه کسب شده است. باید کارشناسی شود تا استقلال برای بازی‌های بعدی قوی‌تر و قبراق‌تر باشد.

 هواداران استقلال از این شکست ناراحت هستند. چه صحبتی با آنها دارید؟

آنها حق دارند ناراحت باشند. ما بیشتر از آنها ناراحتیم و خودمان غافلگیر شدیم. برای کسی که چند صد کیلومتر راه طی کرده و برای تشویق تیمش سنگ تمام گذاشته، قابل تحمل نیست که تیمش ببازد. به شخصه از هواداران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم دیگر این روزها را در آزادی نبینیم.

 امیدی به بازی برگشت در قطر دارید؟

انسان به امید زنده است، در لیگ‌های مختلف اتفاق افتاده که تیمی بتواند شکست دور رفت را جبران کند، برای استقلال هم رقم خورده که بازی‌های برگشت را جبران کرده است. امیدوارم اتفاقات فوتبالی در بازی برگشت برای ما رقم بخورد. به هواداران می‌گوییم تلاش می‌کنیم بازی برگشت نتیجه را جبران کنیم.

 از نتایج استقلال با شفر در این فصل رضایت داشتید؟

شفر هنوز تیمش را نشناخته است. بازیکنان جدید، 2،3 هفته است که کامل در تمرینات حضور دارند. قطعا استقلال با آماده شدن بازیکنانش در هفته‌های بعد اقتدارش را نشان می‌دهد.

 قصد داشتید با بازیکنان صحبت کنید، چه حرف‌هایی به آنها می‌زدید؟

بازیکنان باید قدر هواداران را بدانند.

 در تعویض اول استقلال مقابل السد، شفر از اینکه اصغر حاجیلو در برگه تعویض مرتکب اشتباه شده، به شدت عصبانی شد. ظاهرا شما هم از رفتار شفر نسبت به سرپرست تیم ناراحت هستید.

اشتباهی بوده که یا از طرف حاجیلو بوده یا داور چهارم، اما شفر هم به خاطر شرایط بازی ناراحت شد که طبیعی است. موضوع مهمی نیست که به آن بپردازیم.

 پیش از این بازی، از طرف باشگاه استقلال اعلام شد که مهدی تاج به شما گفته اللهیار صیادمنش و سجاد آقایی بخشیده شده‌اند، اما مرتضی تورک رئیس کمیته اخلاق روز گذشته مصاحبه کرد که هنوز این دو بازیکن بخشیده نشده و رأی هفته آینده اعلام می‌شود.

پس از بازدید تاج از تمرین استقلال، ایشان با من تماس گرفتند و گفتند که این دو بازیکن را بخشیده‌ایم و رأی به آنها ابلاغ شده است. از مصاحبه رئیس کمیته اخلاق بی‌اطلاع هستیم و نمی‌دانیم چه صحبت‌هایی مطرح کرده‌اند.

 صحت دارد که شما در قبال بخشیده شدن این دو بازیکن، رأی سوپرجام را پذیرفته‌اید؟

اصلا اینطور نیست. بنده دنبال رایزنی و معامله کردن نیستم و منتظر رأی کمیته استیناف هستیم. در صورتی که رأی به ضرر استقلال باشد، همه توان‌مان را می‌گذاریم و به دادگاه CAS هم شکایت خواهیم کرد.

 هواداران و پیشکسوتان استقلال دلایل شکست تیم برابر السد و عدم نتیجه‌گیری در لیگ برتر را به عملکرد رضا افتخاری و پندار توفیقی مدیران قبلی باشگاه ربط می‌دهند. نمی‌خواهید در رابطه با پرونده قرارداد بازیکنان و اتفاقات ماه‌های گذشته صحبتی کنید؟

اجازه دهید صحبتی نکنم. در یک ماه گذشته از من چیزی در رابطه با مدیران قبلی نشنیده‌اید. تماشاگران و پیشکسوتان ما می‌فهمند که چه استقلالی را تحویل گرفتیم. باور کنید جذب سه، چهار بازیکن د یک هفته کار سختی است. پیشکسوتان هم این موضوع را درک می‌کنند، اما ما باید روز به روز بهتر شویم و جلو برویم.

 سید حسین حسینی به خاطر نیمت نشینی قصد جدایی دارد؟

خیر، بازیکنی که قرارداد دارد، چرا باید درخواست جدایی بدهد؟ هر بازیکنی از نیمکت نشینی ناراحت می‌شود و برای حسینی هم این موضوع طبیعی است.

 ماجرای تیام به کجا رسید؟

این بازیکن می‌تواند فردا برای عجمان بازی کند. اینکه چه آپشنی داشته و چطور می‌توانسته جدا شود، بماند، اما کارشناسی بسیار دقیق و طولانی مدت مذاکراتی انجام دادیم و علی خطیر دو بار راهی امارات شد و جلسات محرمانه‌ای را داشتیم و در نهایت رضایت دادیم. تقریبا 350 هزار دلار از باشگاه عجمان به استقلال رسید و 25 درصد از انتقال این بازیکن به هر تیم دیگری هم به باشگاه استقلال اختصاص داده می‌شود. تیام بازیکنی نیست که در باشگاه کوچک عجمان بماند، به همین دلیل، رایزنی کردیم تا از انتقال او 25 درصد عاید باشگاه شود.

 بحث‌هایی مطرح شده بود که خطیر برای بازگرداندن تیام راهی امارات شده است. صحت نداشت؟

خیر، ما دنبال برگرداندن تیام نبودیم، چون از خیلی وقت پیش می‌دانستیم او تمایلی برای بازگشت به ایران ندارد. بازیکنی که حتی قرارداد 5 ساله داشته باشد و بخواهد برود، فیفا هم اجازه نمی‌دهد به زور بماند و تنها بحث حق و حقوق باقی می‌ماند. در استانبول متوجه شدیم که تیام تمایلی برای ماندن ندارد، اما چون دیر اعلام کرد که قصد جدایی دارد و در تمرینات هم شرکت نکرده، پیگیر حق و حقوق باشگاه شدیم. اگر زودتر اعلام می‌کرد، سراغ جایگزین او می‌رفتیم، اما چون دیر اعلام کرد باید حق و حقوق ما رعایت می‌شد.

 بحث جذب هادی صفا بازیکن عراقی درست بود؟

قصد ما سرمایه‌گذاری برای آینده بود و به همین دلیل دنبال صفا بودیم، اما فعلا منتفی است. ضمن اینکه در حال حاضر بازیکن دیگری در سیستم ما برای پیوستن به استقلال قرار ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس