کد خبر 888617
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
استقلال ایران و السد قطر

در فوتبال ایران تا تیم ها می بازند تماشاگران شعار می دهند بازیکن بی غیرت نمی خواهیم. اتفاقی که در بازی این هفته استقلال – السد هم رخ داد.

به گزارش مشرق، از شفر که روی نمیکت بود و از مهدی رحمتی که در درون دروازه بازی کرد تا الجاجی که در نوک خط حمله قرار گرفت، همه و همه به دنبال برد بودند چرا که این برد برای همه فایده داشت. استقلال به صعود به مرحله بعد به جام نزدیک تر می شد. این صعود یک افتخار بزرگ برای تک تک بازیکنان استقلال رقم می زد. بازیکنان پاداش می گرفتند. قیمت شان بیشتر می شد و...پس هیچ دلیل قانع کننده ای وجود نداشت که استقلالی ها در میدان کم فروشی کنند تا بی غیرت خطاب شوند!

اصلا بی غیرت در فوتبال چه معنایی دارد؟  واقعیت این است که السد هم فردی وهم تیمی بهتر از استقلال بود و بهتر بازی کرد و مزد زحمات خود را با 3 گل گرفت. حقیفت را مهدی رحمتی در بخشی از مصاحبه اش گفت: زورمان به تیم السد نرسید! آنها بهتر از ما بودند.

استقلال پیش از این 6 گل از تیم العین خورده بود. پرسپولیس هم4 تا از الهلال! این ها به دلیل بی غیرتی بازیکنان نیست. اگر استقلالی ها بی غیرت بودند که تا این مرحله از بازی ها صعود نمی کردند. هر چند اکنون هم کار برای استقلال تمام نشده است و 90 دقیقه فرصت دارد تا نتیجه بازی رفت را جبران کند.

این فاصله – فاصله فوتبال باشگاهی ما با دیگر کشورهای آسیایی است. اگر این را نپذیریم این فاصله هم چنان باقی می ماند. آخرین باری که یک تیم ایرانی در آسیا قهرمان شده را به یاد دارید؟ تیم پاس با مربیگری فیروز کریمی. بازیکنان این تیم امروز بیشترشان پدر بزرگ هستند.

نتیجه 3-1 استقلال در برابر السد یک واقعیت ملموس و قابل درک است. نتوانستیم از نظر فوتبالی با حریف مقابله کنیم و این دلیل بر بی غیرتی نیست. در جام جهانی خیلی از تیم ها با وجود تلاش فراوان بازی را باختند. آیا بازیکنان آنها بی غیرت بودند؟

تعصب و غیرت دو واژه بیگانه در فوتبال حرفه ای هستند. اگر روزی خوب بازی کردیم و بردیم به معنی بی غیرت بودن تیم حریف نیست. بدین معنی است که تیم در اجرای تاکتیک موفق بوده و تلاش کرده. این یک رفتار خطرناک است. اگر برد السد را به بی غیرتی استقلال ربط دهیم همان طور که اشاره شد فاصله فنی دو تیم را نخواهیم دید! دراین صورت چنین مسابقه ای و چنین نتیجه ای برای استقلال تکرار خواهد شد.

استقلال باید بهتر تمرین می کرد تا بهتر بازی می کرد. استقلال باید تیام را نگه می داشت.هم چنین جباروف را. استقلال باید در یارگیری ابتدای فصل بهتر عمل می کرد. استقلال باید به جای نوی مایر، طارق همام و الحاجی بازیکنان بهتری را به خدمت می گرفت. استقلال باید تاکتیک بهتری برای این بازی انتخاب می کرد. استقلال باید تمرینات شروع فصل خود را زودتر آغاز می کرد و شفر باید قید تحلیل جام جهانی برای یکی از شبکه های تلویزیونی را می زد و زودتر به تهران می آمد. استقلال باید به جای بازیکنان مصدوم نفراتی را در اختیار می گرفت که اکنون عصای دست تیم بودند نه اینکه ماه ها بعد برای بازی آماده شوند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس