کتاب الف لام خمینی - کراپ‌شده

نویسنده دفاع مقدس درباره شخصیت حضرت امام و زندگی‌نامه ایشان گفت: شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به نحوی بود که چه پیش از قیام و چه پس از آن، فطرت‌های نهفته حق‌طلبی و دفاع از مظلوم را در انسان‌ها بیدار کرد.

به گزارش مشرق، گلعلی بابایی، نویسنده دفاع مقدس درباره ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و معرفی آن به نسل‌های آینده گفت: کتاب زندگی‌نامه حضرت امام خمینی(ره) با عنوان «الف لام خمینی» بیانگر سرگذشت و اتفاقات زندگی بابرکت حضرت امام خمینی(ره) است، اما باید قبول کنیم که شخصیت ایشان به اندازه‌ای بزرگ است که نه در کتاب بلکه در بسیاری از اسناد و برنامه‌ها نمی‌توان حقش را ادا کرد.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، و اتفاقات پیش از جنگ تحمیلی مانند فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه، تحرکات در مرزهای کشور و فعالیت منافقین صورت گرفت، شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به نحوی بود که در وجود همه آحاد جامعه به‌ویژه جوانان فطرتی را روشن کرد و روحی را جلا بخشید که همه نه به فکر منافع شخصی بلکه به عنوان یک ناجی کشور، با شعار حق‌طلبی و دفاع از میهن و اسلام راهی میدان مبارزه علیه دشمنان شوند.

این نویسنده تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس در برابر تجاوز ارتش کشوری که از همه دنیا کمک تسلیحاتی و اطلاعاتی دریافت می‌کند دقیقا یک معجزه الهی است که جز با رهبری انسانی بزرگ و وارسته مانند حضرت امام خمینی(ره) شدنی نبود. اتفاقات و جان‌فشانی‌هایی که رزمندگان دفاع مقدس در میدان جنگ از خود نشان دادند تبلور همان روحیه‌ای بود که حضرت امام در دل جوانان روشن کرد و توانستند کاری بکنند که دیگر دشمن جرئت نزدیک شدن به مرزهای کشور را نکند.

گلعلی بابایی با بیان اینکه امروز نیازمند بازگشت به همان روحیه انقلابی هستیم، خاطرنشان کرد: مشکلات امروز ما نیازمند بازگشت به همان روحیه و همان مسیر ناب است که حضرت امام خمینی(ره) از ابتدای آغاز نهضت برنامه‌ریزی کرده‌اند. ثبت خاطرات، تببین نظرات و بررسی اتفاقات تاریخی که انقلاب اسلامی از آن‌ها عبور کرده است می‌تواند ما را در انتخاب مسیر بهتر و خروج از مشکلات یاری رساند.

وی در پایان تصریح کرد: یک سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) همه را به خطوط جبهه می‌کشاند. به معنای واقعی کلمه امام و امت در کنار هم بودند. این اتحاد رمز پیروزی ما در برابر دشمن و هر مشکل دیگری بود. از همین روست که باید با مرور کردن آن روزها بتوانیم این اتحاد را بازآفرینی کنیم تا مسیر دشوار آینده همانند همان روزهای جنگ خرد و پیش پا افتاده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس