کد خبر 887081
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
آیت الله مجتهد شبستری

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه رحیم‌پور ازغدی، گفت: آقای رحیم‌پور ازغدی فردی متفکر، انقلابی، متدین و دلسوز است و نقدهای او از دلسوزی نشأت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه رحیم‌پور ازغدی، گفت: آقای رحیم‌پور ازغدی فردی متفکر، انقلابی، متدین و دلسوز است و نقدهای او از دلسوزی نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رحیم‌پور ازغدی آگاه به مسائل اجتماعی و روز است، اظهار داشت: در اینکه اشکالاتی به روحانیت و حوزه وارد است، تردیدی نیست، منتهی این اشکال بهتر بود با ادبیاتی مناسب‌تر از سوی آقای رحیم‌پور مطرح شود.

بیشتر بخوانید

صوت/ سخنرانی کامل رحیم پور ازغدی در مدرسه فیضیه

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه منشأ برکات شایانی بوده و خدمات حوزه قابل انکار نیست، تأکید کرد: اشکالات وارد به حوزه باید با ادبیات منطقی مطرح شود. بالاخره انسان‌ها علی‌رغم تمام خوبی‌هایی که دارند، ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشند که به نظرم آقای رحیم‌پور عزیز علی‌رغم اینکه برای نظام و مردم بسیار مفید بوده و هستند، بهتر بود اشکالات خود را با ادبیاتی که موجب تکدر خاطر روحانیت نمی‌شد، مطرح می‌کرد، اما این مسئله نباید موجب بهره‌برداری برخی برای تخریب و نادیده گرفتن خدمات آقای رحیم‌پور شود.

به گزارش تسنیم، رحیم‌پور ازغدی استاد دانشگاه در مراسمی که روز پنجشنبه گذشته(25 مرداد) برگزار شد، گفته بود که «فقه بی‌ربط با زندگی، زندگی بی‌ربط با فقه، درس خارج‌هایی که به جای تئوریزه حکومت و تمدن دینی، عملا فقه سکولار می‌سازند، فقه فردی، عبادی طهارت و نجاست، اما درباره اقتصاد، سیاست، بانک و روابط بین‌الملل حرفی ندارند، سکولاریسم یعنی همین است». که این سخنان با واکنش‌هایی از سوی مراجع و علمای حوزه‌های علمیه مواجه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس