کد خبر 886167
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
عذرخواهی

عذرخواهی آنقدر خوب و موثر است که گاهی کثیف‌ترین و زشت ترین رفتارها و غیر اخلاقی ترین کارها را تا حد قابل توجهی نزد مردم قابل بررسی و تحمل جلوه می دهد.

سرویس ورزش مشرق – حرکت زشت و غیر اخلاقی چهار بسکتبالیست تیم ملی ژاپن در حاشیه بازی های آسیایی، نه فقط برای کاروان ژاپن بلکه برای اهالی ورزش آسیا در کمپ بازی های آسیایی نیز بسیار زننده، زشت و سرشار از آبروریزی فرهنگی بود.

روز گذشته، یاسوهیرو یاهاشیتا، رئیس هیئت اعزامی ژاپن به رقابت های آسیایی، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که 4 بازیکن بسکتبال ژاپن از فهرست تیمشان خط خورده اند و به خانه بازخواهند گشت.

ماجرا از این قرار بود که تیم ملی بسکتبال ژاپن در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا خبر ساز شدند. ۴ بازیکن تیم ملی بسکتبال ژاپن که از برتری تیم‌شان برابر قطر خوشحال بودند به هتلی در خارج از دهکده بازی‌ها رفتند و در حالی که لباس رسمی تیم ملی بسکتبال ژاپن را بر تن داشتند به رفتارهای غیراخلاقی پرداخته‌اند.

در نهایت نیز این چهار بازیکن در حالت مستی و شرایطی بسیار زننده در یکی از محله های بدنام منطقه پیدا کردند. بلافاصله نیز این بازیکنان بلافاصله با اعلام مسئولان بسکتبال تیم ملی ژاپن از این تیم ملی اخراج شدند.

اما این همه ماجرا نبود و چهار بازیکن خاطی، با حضور مقابل اصحاب رسانه، از مردم کشور و کلیه اهالی ورزش، عذرخواهی کردند.

یویا ناگایوشی 27 ساله، تاکویا هاشیموتو 23 ساله، تاکوما ساتو 23 ساله و کیتا ایمامورا 22 ساله برای چند دقیقا در حالت تعظیم باقی ماندند و تکان نخوردند، البته مردم ژاپن هنوز این 4 بازیکن را نبخشیده‌اند و در فرودگاه توکیو نیز با پلاکاردهای آکنده از خشم و نفرت منتظرشان خواهند بود اما به همین بهانه که شاید هیچ اصطکاک فرهنگی با کاروان ایران نداشته باشد، به ورزش کشورمان نگاهی بندازیم!

آیا در عرصه ورزش، فرهگ عذرخواهی در جایگاه صحیح خود قرار گرفته است؟ چقدر پیش آمده که یک ستاره ورزشی ایرانی نتیجه بدی بگیرد و بر کم کاری خودش معترف باشد و از مردم عذرخواهی کند؟

با اولین جستجوی اینترنتی، با کلماتی نظیر «عذرخواهی» و « ورزشکار ایرانی» تا چند صفحه اول شاهد اخبار مربوط به عذرخواهی کره‌ای ها از ایرانیان بابت ماجرای گوشی های تلفن همراه هستیم و خبری از عذرخواهی یک ورزشکار ایرانی در تاریخ المپیک و بازی های آسیایی نیست، البته شاید اتفاقی هم هرگز رخ نداده که قرار بر عذرخواهی باشد اما همچنان، سوال اصلی پابرجا است که آیا این فرهنگ زیبا نزد ما در عمل وجود دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    10 2
    عاشورزاده: فقط به طلا فکر می‌کردم؛ شرمنده شدم الهه منصوریان: شرمنده مردم ایران شدم خدابخشی: مردم من را ببخشند عطایی: مردم ما را ببخشند عذر خواهی جهانبازی از پرسپولیسی ها همین الان یه سرچ کردم و این نمونه ها رو پیدا کردم. چرا خودمونو پایین میبینیم؟چهارنفرشون رفتن اونجا بدترین کثافت کاریه ممکن رو کردن میخوان عذرخواهی هم نکنن؟
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    6 0
    ورزشکاران ما هم خوبند. عیب ما مسولان هستند مثل ماجرای حذف خانم نعمتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس