کد خبر 885693
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
سرطان نمایه سرطان ریه

درد قفسه سینه یکی از واضح ترین نشانه های سرطان ریه است اما نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید.

به گزارش مشرق، همانطور که می دانید سرطان ریه یکی از سرطان‌های کشنده در جهان است که مردان و زنان را درگیر خود کرده است. بیش از ۲۰ درصد افرادی که از طریق این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، هرگز سیگاری نبوده اند.

بیشتر بخوانید:

پیشگیری از سرطان روده با این سبزی

خوب حالا سوال اینجاست که چرا یک فرد غیر سیگاری باید به سرطان ریه مبتلا شود؟

متخصصان بر این باورند که قرار گرفتن در معرض رادون(یک گاز بی بو که در منازل یافت می‌شود) یکی از مقصران اصلی برای ابتلا به سرطان ریه است.

موارد دیگری همچون آلودگی هوا، دود سیگار و آلودگی‌های زیست محیطی همچون آزبست‌ها می‌تواند در ابتلای افراد به این سرطان دخیل باشد.

چه به صورت منظم سیگار بکشید یا در زندگی خود هرگز لب به سیگار نزده باشید باید علائم سرطان ریه را به دقت بشناسید. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم نشانه‌های این بیماری را مرور کنیم.

سرفه‌های طولانی:

اکثریت قریب به اتفاق افرادی که سرطان ریه دارند معمولا دچار سرفه های طولانی نیز می‌شوند. این سرفه‌ها در برخی از موارد با خون همراه است. وجود مخاط رنگی و ضخیم می‌تواند نشانه اولیه این سرطان باشد.

اگر سرفه شما بیش از یک ماه به طول انجامید حتی در مواردی که سرفه خشک است باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

عفونت‌های مزمن:

بیشتر اوقات، ویروس‌ها دلیل اصلی عفونت‌های ریوی همچون برونشیت مزمن هستند. اما اگر به طور مکرر بیمار هستید و این بیماری به سمت ریه و قفسه سینه شما گسترش پیدا می کند، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

کاهش وزن:

ایا وزن بدنتان بدون تغییر رژیم غذایی یا تمرینات ورزشی کاهش یافته است؟ همانند سایر سرطان‌ها، تومورهای پیشرفته ممکن است پروتئین‌هایی را ایجاد کند که بدن را مجبور به کاهش وزن می‌کند. به همین دلیل است که کاهش وزن بدون دلیل باید مدنظر قرار گیرد.

درد استخوان‌ها:

اگر سرطان ریه به سایر اندام‌های بدن توسعه پیدا کند، ممکن است درد شدیدی در استخوان‌ها و مفاصل خود احساس کنید. کمردرد و درد باسن بسیار شایع است.

تورم صورت و گردن:

اگر سرطان ریه فشاری به بزرگ سیاهرگ بالایی وارد کند(بُزُرگ‌سیاهرَگ‌ها سیاهرگ‌هایی هستند که خون بدون اکسیژن را از بدن به قلب برمی‌گردانند.) ممکن است متوجه تورم در گردن و صورت خود شوید. دست و قسمت بالایی قفسه سینه نیز ممکن است تحت تاثیر این شرایط قرار گیرد.

خستگی مفرط:

این موضوع متفاوت از احساس خستگی معمولی است که در بیشتر افراد دیده می‌شود. این خستگی به حدی شدید است که نمی توانید منتظر زمان رفتن به رختخواب بمانید.

استراحت طولانی مدت نیز نمی‌تواند چنین خستگی را برطرف کند. ۸۰ درصد از افرادی که سرطان دارند خستگی مفرط را به عنوان یک نشانه از بیماری خود بیان می کنند.

سطح کلسیم بالا:

سرطان ریه ممکن است ماده ای شبیه هورمون ایجاد کند که باعث از بین رفتن تعادل مواد معدنی در بدن می‌شود. در برخی از موارد، کلسیم بیشتری وارد جریان خون می‌شود.

با اینکه بدون آزمایش ممکن است متوجه این موضوع نشوید اما اگر نشانه‌های وجود کلسیم بالا به صورت طولانی مدت ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید. این نشانه‌ها شامل ادرار مکرر، تشنگی زیاد، یبوست، حالت تهوع، درد شکم و سرگیجه است.

ضعف و خستگی عضلات:

سرطان ریه اندام های مختلفی همچون عضلات را درگیر می‌کند. یکی از اولین نواحی که تحت تاثیر قرار می‌گیرد باسن شماست. حتی بلند شدن از صندلی نیز برای شما دشوار خواهد بود. ضعف و خستگی در بازو، شانه و پا نیز شایع است.

منبع: مجله سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس