مجلس نمایه

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از اجازه این کمیسیون به رسانه ملی برای تأسیس شبکه بین‌المللی با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش مشرق، اصغر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح نحوه اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مواد ۱۶،۱۷ و ۱۸ آن با اصلاحاتی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: اعضای کمیسیون در این جلسه با مصوبه خود به رسانه ملی اجازه داد تا با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی شبکه بین‌المللی تأسیس کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌اعضای کمیسیون همچنین در بررسی و تصویب ماده ۱۷ منابع مادی سازمان صداوسیما را مشخص کردند که این منابع مالی عبارتند از مبالغ بودجه عمومی کل کشور، درآمدهای ناشی از واگذاری حق پخش، درآمد ناشی از فروش محصولات، درآمدهای ناشی از اعضای خدمات رسانه‌ای، فنی و مهندسی در سطح ملی و بین‌المللی، درآمدهای ناشی از برنامه‌های تبلیغاتی و پخش آگهی‌های بازرگانی، درآمدهای ناشی از واگذاری حقوق مادی ناشی از مالکیت معنوی در سطح ملی و بین‌المللی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی، وجوه حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد بر نیاز یا مستهلک شده و درآمد ناشی از حق امتیاز و حق ارائه خدمات پخش رادیو تلویزیونی.

مسعودی در پایان خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۸ این طرح که به تصویب اعضای کمیسیون رسیده تمامی درآمدهای ذکر شده در ماده ۱۷ به حساب خزانه‌داری کشور واریز می‌شود و از خزانه در اختیار سازمان صداوسیما قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس