کد خبر 884890
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
 نبیه بری

رئیس پارلمان لبنان در واکنش به سخنان اخیر نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه این کشور در مخالفت با عادی سازی روابط بیروت- دمشق تاکید کرد که این روابط برای لبنان یک ضرورت است.

به گزارش مشرق، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به سخنان اخیر سعد الحریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه این کشور واکنش نشان داد.

الحریری سه شنبه پیش در اظهارنظری با تاکید بر مخالفت خود با بازگشت روابط کشورش با سوریه تهدید کرد: درصورتی که دیگران بر این مساله اصرار کنند، کابینه جدید لبنان تشکیل نخواهد شد. 

نبیه بری این سخنان را غیر واقعی و غیرمفید برای لبنان دانست. وی از الحریری خواست تا در اتخاذ مواضع خصمانه علیه روابط لبنان و سوریه پیشتازی نکند. 

بیشتر بخوانید:

قطع ارتباط با سوریه، شرط حریری برای تشکیل کابینه

به گفته رئیس پارلمان لبنان، این مواضع در شرایط کنونی منطقه و جهان که برای گشایش در روابط با سوریه، نوعی مسابقه شکل گرفته، در تناقض با منافع لبنان است.

بری یادآور شد: بین لبنان و سوریه روابط دیپلماتیک وجود دارد و شخص الحریری چند ماه پیش سفیر لبنان در سوریه را منصوب کرد. افزون بر این شورای عالی لبنان و سوریه وجود دارد.

وی همچنین عزم لبنان برای خرید برق از سوریه و همکاری در زمینه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را از جمله زمینه های دیگر همکاری بین لبنان و سوریه دانست.

بری موضع اخیر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش آرام به سخنان الحریری را ارزشمند توصیف کرد.

نصرالله در سخنرانی اخیرش، بدون نام بردن از الحریری گفت: به رهبران دیگری که ما با آنها در موضوع رابطه با سوریه اختلاف نظر داریم، نصیحت می کنم که بر روی مواضعی که بعداً از آن عقب نشینی می کنند، پافشاری نکنند.

درحالی که برخی گروه ها از جمله حزب الله، جنبش امل، جریان ملی آزاد و نیز «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان موافق احیای روابط سوریه و لبنان هستند، برخی دیگر از جمله حزب المستقبل، نیروهای لبنانی (القوات) و سوسیالیست ترقیخواه و نیز الحریری با آن مخالف هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس