رهبر انقلاب نمایه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با اقشار مختلف مردم به نامه ۵ هزار جوان انقلابی که آمادگی خود برای خدمت به کشور را اعلام کردند، اشاره فرمودند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با اقشار مختلف مردم، با اشاره به لزوم استفاده از جوانان با انگیزه فرمودند: «بنده حالا به شما دارم می‌گویم و به‌ اصطلاح در معرض عام دارم می‌گویم لکن در جلسات خصوصی به رؤسای محترم کشور و مسئولین کشور بارها و بارها همین را گفته‌ایم، آن‌ها هم می‌روند دنبال می‌کنند و بالاخره به‌قدر توان حرکت می‌کنند. باید همکاران خوبی را و فعالان خوبی را انتخاب بکنند؛ همین جوان‌های مؤمن را. ما نیرو کم نداریم، ما نیروی مستعد آماده‌به‌کارِ کمربسته‌ باانگیزه‌ باعُرضه کم نداریم. همین تازه، حدود پنج هزار نفر دانشگاهی به بنده نامه نوشتند و امضا کردند؛ من نامه را البته ندیدم، خبرش را برای من آوردند؛ می‌گویند ما در خدمت انقلابیم، در خدمت شما هستیم، آماده‌ایم؛ آماده‌اند، آماده‌ کارند؛ ما نیروی انسانی کم نداریم؛ الحمدلله کشور غنی است از لحاظ نیروی انسانی. خب از این‌ها استفاده بشود، از این‌ها کمک خواسته بشود.» 

اشاره رهبر انقلاب اسلامی به نامه ای است که عده ای از جوانان انقلابی، اندکی پس امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم های هسته ای علیه ایران توسط ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نوشتند. این جوانان ضمن انتقاد از کوتاهی ها و کم کاری های برخی مسئولین نوشتند: «ما جمعی از دانشگاهیان، طلاب و کارشناسان فارغ از هر حزب، جناح و گروهی به عنوان فرزندان انقلاب و امام و رهبری و ملت تاریخ ساز ایران جهت ارائه دانش، خلاقیت و تجربه خود در عرصه های مختلف مدیریت انرژی به ویژه برق و آب، اقتصاد، کشاورزی، صنعت و معدن، علوم انسانی، رسانه و فرهنگ و هنر، سبک زندگی ایرانی اسلامی، حل معضلات اجتماعی، صادرات، گردشگری، شیلات و آبزی پروری، علوم ارتباطات، فناوری های نوین و سایر حوزه ها آمادگی خود را برای خدمت به کشورمان اعلام می داریم.» 

این نامه به شرح ذیل است: 

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَی اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ذَلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا». (نساء، ۵۹ )

محضر مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکاته

سلام علیکم و رحمت الله

از پی قرن ها مجاهدت مومنانه و عالمانه و به دنبال سال ها صبوری و مبارزه با جور ستم پیشگان و جان فشانی بهترین و عزیزترین جوانان، انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران در بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست و پیروز شد؛ انقلابی که بر پایه آموزه های وحی، معنویت، عدالت، استقلال و آزادی استوار شد و بر نفی طاغوت ها و ارتقای مادی و معنوی انسان پای فشرد و آن گاه که از همان نخستین روزهای بردمیدن سپیده صبح پیروزی، تمام جبهه بیداد و استکبار و استعمار را با همه امکانات مادی و نظامی اش در برابر خود دید، با هدایت های داهیانه امام مهربان امّت و شکیبایی بی نظیر مردم و استواری تحسین برانگیز جوانان، در صحنه ای دیگر از صف آرایی تاریخی حق و باطل، شکوه و جلال جبهه حق را به رخ جهانیان کشید.

تاریخ انقلاب اسلامی در کنار ریزش ها، کاستی ها، کاهلی ها و برخی خیانت ها و از طرفی دور شدن برخی مسئولان از مردم و آموزه های اصیل انقلاب، تاریخ پیروزی های بزرگ و سربلندی های غرورآفرین ملت و رهبری است. تاریخ فتح ها و ظفرها در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و حریم و موفقیت های چشمگیر در عرصه های سازندگی و عمران و آبادانی به ویژه در روستاها و مناطق محروم است. سال های پر افتخاری که با هدایت و راهبری خردمندانه و مومنانه حضرت عالی با شعار راهبردی امام راحل یعنی «می شود و می توانیم» در هوافضا، کشاورزی، صنعت، نانو و بیوتکنولوژی، پزشکی، ورزش، هنر و بسیاری از موارد دیگر شاهد خلق رکوردهایی کم نظیر بودیم.

اکنون و در آستانه ی جشن ۴۰سالگی انقلاب اسلامی، دشمنی مستکبران ستمگر از هر زمانی فزون تر و آشکارتر و مکرشان پیچیده تر و در عین حال ایمان و اراده مردم و جوانان مان بیشتر از هر روز و روزگاری است. در این برهه، متاسفانه شاهد برخی کوتاهی ها، کاهلی ها، اشرافی گری ها، تکبّر، دوری از مردم و انقلاب و رهبری و آرمان های بلند شهدا نزد برخی مسئولان کشور هستیم؛ مسئولانی که به تعلقات دنیا آلوده شده و گوش خود را به هشدارها و راهنمایی های مشفقانه حضرت عالی و نصایح و تذکرات خیرخواهانه ی مردم و نخبگان حوزه و دانشگاه بسته اند؛ بی عنایت به شریفه «إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ؛ آگاه باشید وعده خدا حق است». باور به وعده ی خدا و توان و ظرفیت داخلی و اعتقاد به خلاقیت و دانش و ایمان جوانان ایرانی را یکسو نهاده اند و به وعده های غرب دل خوش کرده اند، غافل از آنکه «ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً؛ و شیطان جز فریب وعده شان ندهد».

اینک ما فرزندان انقلابی حضرت عالی که سراسر وجودمان عشق به میهن، آرمان متعالی امام و شهدا و تحقق آرزوهای الهی و تاریخی این ملت نستوه است با این باور که در کنار همه ی کم کاری ها و خطاها، انقلاب اسلامی ملت ایران درخشان تر از هر زمانی در ذهن و ضمیر ایرانیان سرافراز، نوید ‌دهنده ی فردایی روشن است اعلام می کنیم که در شرایط حساس و خطیر کنونی ضمن حفظ مواضع انقلابی و انتقادی خود به ویژه نسبت به برخی مسئولان کشور، در عرصه های گوناگون بی طمع نام و نان و عنوان و در گمنامی، به صورت جهادی آماده ی کمک به انقلاب و کشور و مردم عزیزمان هستیم.

استحضار دارید با عنایت به مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و فشار بی سابقه ای که بر اقشار مستضعف جامعه و آحاد مردم مومن و عزیز ایران وارد آمده، بیم آن می رود که ثمره خون شهدای انقلاب که حاصل مجاهدت عالمان و مبارزان در طول تاریخ تشیع بوده است، تحت الشعاع برخی بی کفایتی ها و بی تدبیری ها قرار گیرد و بر آرمان و آرزوی الهی مردم انقلابی ایران و حضرت عالی خدشه وارد شود.

اینجانبان رجاء واثق داریم فرزندان انقلابی حضرت عالی در حوزه و دانشگاه و دیگر عرصه ها توان و استعداد و اراده ای محکم برای گره گشایی از مسائل و مشکلات کشور و انقلاب را دارند و ایمان داریم با حضور همه جانبه جوانان انقلابی در صحنه ها و عرصه های مختلف، شاهد جهش های بزرگی برای حل معضلات کشور، با سرعت و دقتی کم نظیر خواهیم بود.

ما جمعی از دانشگاهیان، طلاب و کارشناسان فارغ از هر حزب، جناح و گروهی به عنوان فرزندان انقلاب و امام و رهبری و ملت تاریخ ساز ایران جهت ارائه دانش، خلاقیت و تجربه خود در عرصه های مختلف مدیریت انرژی به ویژه برق و آب، اقتصاد، کشاورزی، صنعت و معدن، علوم انسانی، رسانه و فرهنگ و هنر، سبک زندگی ایرانی اسلامی، حل معضلات اجتماعی، صادرات، گردشگری، شیلات و آبزی پروری، علوم ارتباطات، فناوری های نوین و سایر حوزه ها آمادگی خود را برای خدمت به کشورمان اعلام می داریم.

در پایان، ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند امام راحل و شهدای عظیم الشان و همچنین با تاکید بر دغدغه ها و رهنمودهای کارگشا و کارشناسانه حضرت عالی، استدعا داریم در صورت صلاح‌دید، در خصوص استفاده از توان و ظرفیت جوانان انقلابی تان در بخش های مختلف کشور دستور عنایت فرمایید تا با هدایت داهیانه تان، شاهد پیروزی های تاریخی برای ملت و انقلاب اسلامی باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس