کد خبر 884738
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
اسنودن

اسناد افشاشده از مجموعه سندهای تحلیلگر سابق سیا نشان می‌دهند آژانس امنیت ملی آمریکا به شبکه‌های امن الجزیره و برخی رسانه‌های دیگر نفوذ کرده است.

به گزارش مشرق، اسناد جدید نشان می‌دهند آژانس امنیت ملی آمریکا، نهادی که مسئول گردآوری داده برای عملیات‌های اطلاعاتی خارجی است، سال ۲۰۱۶ به شبکه رمزنگاری «شبکه رسانه‌ای الجزیره» و چند رسانه دیگر نفوذ کرده است. 

این خبر را پایگاه «اینترسپت» روز پنجشنبه به استناد یکی از سندهای «ادوارد اسنودن»، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی گزارش داده است.

اسنادی که اسنودن از سال ۲۰۱۳ افشا کرده از جاسوسی‌های گسترده دولت آمریکا از شهروندان و سیاستمداران سایر کشورها پرده برداشته است. 

جاسوسی مخفیانه دولت آمریکا از مسافران پروازها

سند جدید نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا سال ۲۰۰۶  الگوریتم رمزنگاری‌شده «شبکه خصوصی مجازی» (VPN) الجزیره را شکسته و به آن نفوذ کرده است.

شبکه خصوصی مجازی، شبکه‌ای است که با استفاده از سیم‌های عمومی، کاربران راه دور یا دفاتر منطقه‌ای را به یک شبکه خصوصی و داخلی متصل می‌کند. VPN شبکه‌های خصوصی را با استفاده از رمزنگاری و دیگر مکانیزم های امنیتی محافظت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که فقط کاربران مجاز می توانند به شبکه دسترسی داشته باشند و داده‌ها قابل ردگیری نیستند.

در سند اسنودن آمده است: «اخیراً آژانس امنیت ملی، رمزهای چند هدف جالب را باز کرده است که خطوط تولید فکر می‌کنند قابلیت بالایی از حیث منبع اطلاعات بودن دارند.» 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس