کد خبر 884440
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
فیلم/ تنش بین ترکیه و آمریکا بر سر یک کشیش!

دادگاهی در ترکیه‌ درخواست آزادی کشیش آمریکایی را که به اتهامات مربوط به همکاری با اپوزیسیون ترکیه در حبس است، رد کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه «ازمیر» در ترکیه امروز (چهارشنبه) درخواست واشنگتن برای آزادی کشیش آمریکایی را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، با وجود بدتر شدن روابط آمریکا و ترکیه، دادگاه ترکیه‌ای آزادی «اندرو برانسون» را که به اتهامات مرتبط با همکاری با کودتای سال ۲۰۱۶ در ترکیه حبس است، رد کرد.

شبکه سی.ان.ان خبر داد که وکیل این کشیش گفته است، اکنون باید دادگاه عالی درباره درخواست مربوط به این پرونده حکم بدهد. 

بیشتر بخوانید:

اردوغان: برای جنگ واقعی آماده هستیم

پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حکمی که اخیرا دادگاهی در ترکیه علیه یک تبعه آمریکایی که به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی حدود دو سال در این کشور بازداشت شده، گفته بود این مسئله یک رسوایی و فضاحت کامل برای ترکیه است.

ترامپ همچنین گفته بود «رجب طیب اردوغان باید برای آزادی این شوهر و پدر فوق العاده مسیحی کاری بکند. او کار اشتباهی نکرده و خانواده‌اش به وی نیاز دارند».

روابط ترکیه با آمریکا طی سال‌های اخیر به خاطر مسائلی مانند حمایت نظامی واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوری، عدم استرداد «فتح‌الله گولن» (اپوزسیون ساکن آمریکا)، تهدید به تحریم به خاطر خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-۴۰۰ از روسیه و همچنین بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه، متشنج شده است.

کاخ سفید ۱۰ مرداد اعلام کرده بود که «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه به بهانه نقش‌آفرینی در بازداشت «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی تحریم شدند. در پی این اختلافات و تحریم‌های آمریکا، ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار آمریکا کاهش یافت. 

برانسون در اکتبر سال ۲۰۱۶ به اتهام همکاری با سازمان گولن و عاملین کودتای نافرجام ۱۵ جولای همان سال، توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شد. اخیرا و پس از ۲۱ ماه بازداشت، وی به حبس خانگی منتقل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    5 0
    آمریکا حق کاپیتولاسیون می خواهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس