کد خبر 884561
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
لیر ترکیه

پس از آنکه رئیس جمهور ترکیه از مردم این کشور خواست تا برای تقویت ارزش لیر، ارز های خارجی خود را به لیر تبدیل کنند، ارزش لیر در برابر دلار از کمینه ۷.۲ لیر به ۶.۱۳ لیر رسید.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار تا حدودی تقویت شد و توانست از پایین‌ترین حد تاریخی خود فاصله بگیرد.

در آخرین مبادلات انجام شده ارزش لیر از ۷.۲ لیر در برابر دلار که کمترین حد تاریخی آن محسوب می‌شود و طی روزهای گذشته به این رقم رسیده بود، به ۶.۱۳ لیر در برابر دلار افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

کمپین‌های مردمی در ترکیه برای حمایت از «لیر» +عکس

اواخر روز گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با «حمله اقتصادی» خواندن اقدامات آمریکا علیه این کشور گفت: ترکیه واردات لوازم الکترونیکی آمریکایی را تحریم می کند.

وی ادامه داد در این زمینه مردم ترکیه به سمت لوازم الکترونیک تولید داخل خواهند رفت و یا از تولیدات متحدان ترکیه استفاده خواهند کرد تا از لیر حمایت کنند.

آغاز جنگ تجاری بین ترکیه و آمریکا و شدت گرفتن اختلاف سیاسی بین دو کشور ناشی از محاکمه یک کشیش آمریکایی ساکن ترکیه به اتهام جاسوسی، باعث شد تا ارزش لیر در بازارهای ارزی کاهش یابد.

یکی دیگر از اختلافات ترکیه با آمریکا روی آوردن این کشور به سمت خرید برخی تسلیحات روس از جمله سامانه دفاع ضد هوایی S-۴۰۰ است که آمریکایی‌ها گفته اند در صورتی که قرارداد مربوط به این خرید اجرایی شود، ترکیه با تحریم های بیشتری از سوی  واشنگتن روبرو خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس