کد خبر 883526
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
کنکور

دیگر برای پزشک شدن لازم نیست درس بخوانی و در کنکور رتبه بالایی بیاوری، اگر پول داشته یا ژن خوب، دیگر پزشک شدن یک رویا نیست، کافی است اشاره کنی تا یکی از صندلی‌ها بهترین دانشگاه کشوررا رزرو داشته باشی.

به گزارش مشرق، موضوع شرکت در کنکور و پذیرش در یک رشته خوب همیشه یک دغدغه مهم و بزرگ برای خانواده‌ها بوده و هست. در سال‌های اخیر هم تمایل به شرکت در رشته‌های تجربی و پزشکی بیشتر شده است و همین موضوع هم باعث ایجاد حواشی و بحث‌هایی در اینباره بوده است.

شایعاتی از قبیل تقلب و فروش صندلی‌های دانشگاه که همیشه برای شکت کنندگان در کنکور دلهره آور بود است، این که کسی بتواند با پول ۶۰۰ هزار نفر را دور بزند و یک راست برسد به آخر داستان؛ حالا بحث جدیدی هم در اینباره مطرح شده است و آن هم حضور ژن‌های خوب در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تحصیل در رشته‌های پزشکی است. 

طبق اظهارات مجید حسینی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرزندان دیپلمات‌ها می‌توانند در دانشگاه‌های خارج از کشور بدون آزمون وارد و مشغول تحصیل شوند. همین افراد بعد از گذراندن ۳۶ واحد طبق توافق‌نامه‌ای که وزارت بهداشت با دانشگاه مبدا منعقد کرده است، مجاز هستند که تحت عنوان دانشجوی خارجی از دانشگاه‌های خارجی به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران منتقل و بقیه تحصیل را در داخل کشور انجام دهند.

به گفته این استاد دانشگاه تهران؛ ژن‌های خوب با مبلغی در حدود هر ترم ۲۰ میلیون تومان یک صندلی پزشکی را اشغال می‌کنند؛ البته این مسئله درباره دانشجویان عادی هم صادق است. کسانی که از توانایی خوب مالی بهره‌مند هستند نیز می‌توانند به همین روش در یکی از دانشگاه‌های درجه چندم یکی از کشورهای همسایه و نهایتا قبرس پذیرش شوند و بعد از گذراندن این ۳۶ واحد تمام ۶۰۰ هزار نفر شرکت کننده در کنکور را دور بزنند و به عنوان مهمان ویژه در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوند.  با این تفاوت که هزینه این افراد که از ژن‌های نیمه خوب هستند بالغ بر ترمی ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود که توسط وزارت بهداشت دریافت می‌شود.

البته آنچه شنیده می‌شود حاکی از آن است که قرار است این تفاهم‌نامه وزارت بهداشت شامل‌ حال رشته دیگری نظیر داروسازی و دندانپزشکی هم بشود.  

از طرفی نکته جال آنکه این افراد برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور ارز دولتی هم دریافت می‌کنند که این در مجموع تعداد نفرات تحصیل کننده در این دانشگاه‌ها، عدد قابل توجهی خواهد بود.

فیلم زیر اظهارات مجید حسینی استاد دانشگاه تهران است که پرده از این اتفاق برداشت. 

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    6 1
    بیش از ده ساله که این موضوع داره انجام میشه، چرا الان بهش پرداختید؟
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    6 0
    به نظرم من ژنهای خوب الکی خودشون رو خسته نکن همون پست های مدیریتی و خرید و فروش سکه و ارز و گرفتن وام های میلیاردی بلا عوض و اختلاس درآمد بهتر و دردسر کمتری داره
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    6 1
    عدالت كنكور خيلي وقته زير سواله.فقط براي ضايع كردن حق افراد عادي جامعه طراحي شده.وگرنه اختصاص 30 درصد از كل ظرفيت پزشكي فقط به فرزندان ايثارگران و سهميه هاي ديگر براي افراد خاص چه معني ميتونه داشه باشه.اگه يه نفر باهوشه امتحان بگيريد بدون سهميه و باهوش ها برن دانشگاه.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    4 3
    خاك بر سر ما
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    11 0
    خدا لعنتتون کنه بچه های کودنشون همه تو دانشگاهی خوب درس میخونن بدون هیچ زحمتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس