کد خبر 883126
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
دانش آموزان یمنی

اطلاعات تازه نشان می‌دهد، اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی که ائتلاف سعودی آنان را بمباران کرد، در حال بازگشت از دوره تابستانی «حفظ قرآن»‌بوده است.

به گزارش مشرق، پنجشنبه هجدهم مردادماه رسانه‌های یمنی از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده واقع در شمال یمن خبر دادند.

اتوبوس این دانش آموزان که اکثرشان زیر ۱۵ سال سن داشتند، بعد از پایان آخرین دوره آموزش قرآن در فصل تابستان، در میانه راه در نزدیکی بازار این شهر برای خرید توقف می‌کند که ناگهان جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی بمب‌ها را بر سر آن‌ها خالی می‌کنند.


 

حضور دانش آموزان در مسجد و کلاس‌های قرآن

دانش آموزان یمنی در حال بازی

همان روز ائتلاف سعودی از زبان سخنگوی خود سرهنگ «ترکی المالی»، در واکنش به این کشتار دانش آموز یمنی گفت که این حمله «اقدامی نظامی و مشروع» بوده است.

از زمان وقوع این حمله تا به امروز کشورها و سازمان‌های زیادی به آن واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن کشتار دانش‌آموزان یمنی، خواستار انجام تحقیقات شفاف و موثق در این رابطه شدند.

ترکی المالکی امروز شنبه نیز در واکنش به افزایش انتقادها به ائتلاف سعودی به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که «شبه‌نظامیان الحوثی مسئول کشته شدن کودکان یمنی در میدان جنگ هستند». او از پذیرش مسئولیت کشتار کودکان شانه خالی کرد و مدعی شد که یمنی‌ها از کودکان کشته شده در مقابل افکار عمومی سوءاستفاده می‌کنند و آنان را قربانیان عملیات‌های نظامی وانمود می‌کنند.

تصاویر و فیلم‌هایی که امروز (شنبه) از این دانش‌آموزان منتشر شده، نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای عربستان سعودی، آن‌ها نه هدف نظامی بوده و نه ارتباطی با سلاح و جنگ داشتند، بلکه همانند سایر هم‌سن و سال‌های خود مشغول زندگی و البته این بار در حال گذران دوره حفظ و یادگیری قرآن بوده‌اند.


اتوبوس حامل دانش‌آموزان بعد از حمله

دانلود

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در آخرین آمار خود اعلام کرد که در جنایت ائتلاف سعودی در شهر ضحیان، ۵۱ کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شده‌اند که ۴۰ تن از کشته کودک زیر ۱۵ سال بودند.

 این نخستین بار نیست که اهداف غیرنظامی مانند بازار مردمی هدف بمباران عربستان قرار می‌گیرد. حمله به مدارس، مساجد، مجالس عزا و عروسی و بیمارستان‌ها از جمله اهداف عربستان در یمن بوده است.

دفتر «حقوق بشر» سازمان ملل اعلام کرد حملات مستقیم (ائتلاف سعودی) به غیرنظامیان در یمن، در زمره جنایات جنگی است. «الیزابت تروسیل» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل  روز جمعه اعلام کرد، «هر حمله‌ای که به شکل مستقیم غیرنظامیان و کسانی را هدف بگیرد که به صورت مستقیم در اقدامات جنگی مشارکت ندارند، یا هر حمله‌ای که متوجه اهداف غیرنظامی شود، در زمره جنایات جنگی است». 

فیلم دانش آموزان؛ لحظاتی قبل از حمله جنگنده‌های سعودی

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    10 3
    مرگ بر ال سعود
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    0 0
    عجب صبری خدا دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس