سناتور آمریکایی

سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از رویکرد کاخ سفید در حمایت از ائتلاف رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن گفت، آمریکا درحالی از حمله‌های هوایی عربستان حمایت می‌کند که تنها یک «اتوبوس مدرسه» بمباران شد

به گزارش مشرق، یک سناتور دموکرات آمریکایی به شدت از حمایت‌های کاخ سفید و دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور از ائتلاف سعودی علیه مردم یمن و حمله اخیر به یک اتوبوس حامل نوجوانان محصل یمنی انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» سناتور «کریستوفر اسکات مورفی» از ایالت کنتیکت و عضو کمیته شورای روابط خارجی سنا  در این زمینه گفت، ما فقط یک اتوبوس حامل محصلان را بمباران کردیم.


 

گوشه‌ای جنایت رژیم آل سعود در یمن

سناتور مورفی در حساب توئیتری خود نوشت: «آمریکا بمباران می‌کند. آمریکا هدف قرار می‌دهد. آمریکا از حمله‌های هوایی حمایت می‌کند و ما فقط یک اتوبوس مدرسه را بمباران کردیم. عملیات بمباران از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آمریکا بیش از پیش بی‌پروا شده، غیرنظامیان بیشتری را می‌کشد و تروریست‌ها را در داخل یمن تقویت می‌کند.»

وی در ادامه نوشت: «باید به این کار خاتمه دهیم، همین حالا. »

وبگاه بیزینس اینسایدر با اشاره به کمک‌های واشنگتن به ائتلاف رژیم آل سعود علیه یمن نوشت: آمریکا با فروش میلیاردها دلار سلاح از عربستان سعودی و نبرد این کشور علیه حوثی‌های یمنی حمایت می‌کند. عربستان سعودی نیز خلال سال‌های اخیر در صدر واردکنندگان سلاح از آمریکا قرار دارد.

در جریان حمله پنج‌شنبه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بازار شهر «ضحیان» در استان شمالی «صعده» و اتوبوس دانش‌آموزان، ۵۵ نفر شهید و ۷۷ تن دیگر زخمی شدند. 

به نوشته وبگاه روزنامه «القدس العربی» «هنریتا فور»، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز در واکنش به این حمله، در بیانیه‌ای تصریح کرد: «حمله هولناک به اتوبوس نشان دهنده این است که جنگ وحشیانه یمن به بدترین شرایط رسیده است.»

در همین حال وزیر بهداشت یمن نیز از ملت‌های عربی خواسته است تا با فشار به دولت‌هایشان از آن‌ها بخواهند ائتلاف سعودی را محکوم کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس