کد خبر 883097
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
فقر در آلمان

نتایج جدید ترین ارزیابی که هفته نامه اشپیگل ارائه داده است حکایت از افزایش خطر فقر در آلمان دارد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، با وجود بازده اقتصادی خوب در آلمان اما خطر فقر در جامعه آلمان همچنان افزایش می یابد. نتیجه یک ارزیابی مربوط به سال ۲۰۱۷ که هفته نام اشپیگل آن را ارائه داده است بیانگر این واقعیت است.

بر این اساس، خطر فقر در آلمان در سال گذشته به ۱۵.۸ درصد افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۶ خطر فقر در آلمان حدود ۱۵.۶ درصد بود. محققان موسسه مطالعات اقتصادی و اجتماعی بنیاد هانس-بسکلر بر اساس آمارهای اداره فدرال آلمان این مسئله را مورد ارزیابی قرار داده اند.

بر این اساس افزایش نرخ فقر در آلمان به افزایش شدید هجوم پناهندگان در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بر می گردد. در جمعیت مهاجران سهم افراد در معرض خطر فقر افزایش داشته است. بر اساس این گزارش میزان خطر فقر در سال ۲۰۱۷ در این قشر ۳۰.۳ درصد و حدود ۰.۹ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

نتایج این ارزیابی نشان می دهد که در عوض خطر فقر در بین اتباع آلمانی متولد شده در این کشور کمی کاهش داشته است. همچنین خطر فقر در بین گروه های جمعیتی مختلف در آلمان با هم متفاوت است. این میزان در بین افراد بیکار ۵۷.۲ درصد، برای افراد بدون مدرک تحصیلی ۴۶.۴ درصد و برای خانواده ها ۱۵.۵ درصد بوده است. در بین زوج های بدون فرزند هم خطر فقر ۸.۵ درصد و پایین بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس