کد خبر 881885
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
ثروتی

عضو کمیسیون بودجه مجلس نهم گفت: دولتی که تک تک ژنرال هایش ناموفق شده‌اند و همه هم پیر و فرتوت و بازنشسته‌اند، چگونه می‌خواهد وعده‌های خود را به مردم عملیاتی کند؟

به گزارش مشرق، موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با اشاره به گفت‌وگوی شامگاه دیروز حجت‌الاسلام حسن روحانی با مردم از سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس‌جمهور قبل از اینکه با مردم سخن بگوید باید اعلام می‌کرد که چه میزان از وعده‌های خود را عملی کرده است؟

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: آقای روحانی باید بگوید که چه میزان اشتغال در دوره مسئولیت خود ایجاد کرده و چه کاری برای تحقق وعده کاهش هزینه‌های مردم از سوی دولت صورت گرفته است؟ چرا که مردم، دیگر امروز انتظار بهبود اوضاع را ندارند، بلکه فقط می‌خواهند رئیس‌جمهور جلوی انحرافات بیشتر از این را در مسیر مدیریت اجرایی کشور بگیرد و وقتی قول می‌دهد مدیریت قوی اقتصادی اعمال کند، واقعاً مردم آن را لمس کنند.

* گویی روحانی فقط نیاز به یک قربانی داشت و آن سیف بود

ثروتی با تأکید بر اینکه تغییر صرف رئیس بانک مرکزی به معنای مدیریت قوی اقتصاد کشور نیست، گفت: گویی آقای روحانی فقط نیاز به قربانی داشت و آن آقای سیف بود.

* نفهمیدیم کجای برجام را یک حقوقدان نوشته است؟

وی در ادامه اظهار داشت: آقای روحانی ۵ سال پیش هم می‌گفت من حقوقدانم، ولی ما نفهمیدیم کجای برجام را یک حقوقدان نوشته است؟ درحالی‌که ایران تمام تعهدات خود را انجام داد و طرف مقابل به حداقل قول‌های خود وفا کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم گفت: آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم ۴ ماه منتظر یک ملاقات با رئیس‌جمهور مانده بود، البته مشخص است رئیس‌جمهوری که ساعت ۹ بر سر کار حاضر شود و ساعت ۲ هم به خانه برود نمی‌تواند به وزیر اقتصاد خود در طول ۴ ماه یک وقت ملاقات بدهد. 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو  عنوان داشت: به نظر من اصرار آقای روحانی بر دلار ۴۲۰۰ تومانی از ابتدای امسال، کشور را امروز با این وضعیت ارزی مواجه کرده است، همان‌طور که اصرار او در برجام وضعیت اقتصادی و پولی ما را به این نقطه رسانده، به‌علاوه اصرار او بر توافق با کدخدا هم اوضاع کنونی رکود در تولید را برای ما رقم زده است.

* آمریکا از سعودی‌ها شیر و از دولتمردان ما سواری گرفت

ثروتی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از عربستان سعودی به عنوان گاو شیرده نام برده بود، گفت: همان آمریکا زمانی که دید می‌تواند از دولتمردان ما به واسطه اصرارشان بر توافق با کدخدا نیز سواری بگیرد، سواری گرفت، و الاّ در کدام کشور مستقلی در رآکتور اتمی خود بتن می‌ریزند و یا درباره محدودسازی بُرد موشک‌های خود به ۳۰۰ کیلومتر با دشمن خود توافق می‌کنند؟

* روحانی جمله دکتر شریعتی را نقض کرد

وی در این زمینه با یادآوری انتشار جمله منتسب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در باره نفی ضرورت صنعت موشکی و ابراز شگفتی از چنین نگاه‌هایی به امنیت کشور خاطرنشان کرد: مرحوم دکتر شریعتی گفته است که پای هیچ قرارداد ننگین خارجی را یک روحانی امضا نکرده است، اما ما شاهد بودیم که آقای حسن روحانی قرارداد ننگین برجام را امضا کرد که در تاریخ ایران بی‌سابقه بود، به‌طوری که برخی کارشناسان آن را از ترکمانچای هم بدتر دانستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولتی که یکی از ژنرال‌هایش وزیر مَسکنی است که هیچ کار مفیدی برای مسکن مردم نتوانسته انجام دهد و ژنرال نفتی‌اش هم با ناکامی در عقد قراردادها مواجه شده، ژنرال محیط‌زیستش با فرار معاون خود مواجه می‌شود و سایر ژنرال‌هایی که همه پیر و فرتوت و بازنشسته‌اند و با آن‌که دوره‌شان گذشته در ۵۰ سال دوم عمر کاری خود مسئولیت وزارت گرفته‌اند، چگونه می‌خواهد وعده‌های خود را به مردم عملیاتی کند؟عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم گفت: پس از آن‌که عدم موفقیت برجام آشکار شد، رئیس‌جمهور می‌کوشید از آن با اصرار به عنوان ماه تابان و آفتاب درخشان و... نام ببرد و امروز هم متأسفانه پس از خروج آمریکا از برجام، دولت امید به اروپا بسته است، در حالی که شرکت توتال که وزیر نفت خود را برای قرارداد بستن با آن به آب و آتش زد، از ایران رفت و الان هم که مپنا می‌گوید که حاضر است جایگزین توتال شود، نمی‌خواهند با این شرکت ایرانی قرارداد ببندند.

ثروتی با اشاره به اختصاص ۲۴ میلیارد دلار ارز به واردکنندگان گفت: شاهد بودیم که وزیری که اولین بار اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را اعلام کرد، جوان‌ترین وزیر کابینه بود، والا وزرای مُسن‌تر که اصلاً حاضر نبود در این باره کاری انجام دهد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس نهم عنوان داشت: کدامیک از وعده‌های پیشین آقای روحانی به ثمر رسیده است که منتظر وعده‌های شب گذشته‌اش باشیم؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    2 0
    آمریکا از سعودی‌ها شیر و از دولتمردان ما سواری گرفت
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    2 0
    در کدام کشور مستقلی در رآکتور اتمی خود بتن می‌ریزند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    2 0
    آقای روحانی ۵ سال پیش هم می‌گفت من حقوقدانم، ولی ما نفهمیدیم کجای برجام را یک حقوقدان نوشته است؟
  • مهماندار هواپیما SC ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    1 1
    اقای روحانی فقط بدرد منبر رفتن می خوره نه ریاست جمهوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس