بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه طراحی شده برای ادغام دو تا سه شرکت بیمه خبر داد و گفت: سهامداران باید در این رابطه تصمیم بگیرند.

به گزارش مشرق، نشست خبری غلامرضا سلیمانی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: مجامع تمامی شرکتهای بیمه برگزار شده است و تکالیفی که در مجمع باید بیان می‌شد، عنوان شده است، بر این اساس اصلاحات لازم نیز در رابطه با سال مالی ۹۶ انجام خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: ۱۹.۳ میلیون بیمه نامه و نزدیک به ۱۶.۱ میلیون فقره خسارت نیز انجام شده است، ضمن اینکه تعداد بیمه‌های صادره و خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه ۷.۷ و ۲۸.۳ درصد رشد داشته است؛ ضمن اینکه سهم بخش غیردولتی از خسارت پرداختی صنعت بیمه ۶۶.۳ درصد بوده است که این سهم در حال رشد است.

بیشتر بخوانید:

آقای همتی مراقب پاچه‌خواران باشید!/ بیانیه درمانی بانک مرکزی برای تب بازار ارز

وی تصریح کرد: سایز صنعت بیمه باید بزرگ شود، این در حالی است که در مجموع صنعت بیمه در کشور به غیر از بیمه ایران که درصد مناسبی از بازار را دارد، سایر شرکتهای بیمه‌ای، کوچک به شمار می‌رود؛ پس بنا بر این است که پیشنهاد ادغام شرکتهای بیمه‌ای را به شرکتها بدهیم، اما طبیعی است که باید قبل از اینکه بخواهیم این ادغام را انجام دهیم، آمادگی سهامداران را نیز داشته باشیم. ما تلاش خود را در این راستا خواهیم داد و شرکتها را به ادغام تشویق خواهیم کرد.

سلیمانی گفت: نسبت به ایجاد و تاسیس شرکتهای بیمه‌ای جدید به خصوص در بخش‌خصوصی استقبال خواهیم کرد؛ البته ما دستور نخواهیم داد چراکه صاحبان سهام باید تصمیم بگیرند. برخی از شرکتها وضعیت خوبی داشته و در حال رشد هستند؛ ولی دو تا سه شرکت در حال بررسی هستیم که بتوانیم آنها را برای ادغام تشویق کنیم.

وی افزود: بعد از خروج امریکا از برجام، برخی از شرکتهای بین المللی بیمه که با شرکتهای آمریکایی مراوده داشتند، به ما اعلام کردند که نمی‌توانند ادامه همکاری با ایران داشته باشند، اما توان شرکتهای ایرانی و بیمه مرکزی، در آن حدی هست که اگر خارج شدند، بتواند بیمه اتکایی را به داخل منتقل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس