کد خبر 880395
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
پمپئو و چاووش اوغلو

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه به همتای آمریکایی خود گفتم که زبان تهدید و تحریم هیچ حاصلی ندارد، اظهار داشت: فکر می‌کنم این به بهترین شکل تفهیم شد.

به گزارش مشرق، مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه با مایک پامپئو همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس آ سه آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه به همتای آمریکایی خود گفتم که زبان تهدید و تحریم هیچ حاصلی ندارد، اظهار داشت: فکر می‌کنم این به بهترین شکل تفهیم شد. همچنین اینکه چطور مسائلمان را حل و فصل کنیم و گام برداریم نیز مذاکره کردیم. می‌توانم بگویم که یک دیدار سازنده داشتیم.

چاووش اوغلو با ذکر این نکته که از این پس برای حل مسائل، همکاری نزدیک و مذاکره خواهیم داشت، گفت: این دیدار در محیطی سازنده و با تلاش برای حل مسائل بود. 

بیشتر بخوانید:

توافق وزیران خارجه ترکیه و آمریکا بعد از اعمال تحریم‌ها

روابط ترکیه و آمریکا از مدت‌ها پیش رو به سردی گراییده و با جلوگیری کنگره از فروش جنگنده‌های اف 35 به ترکیه، تلاش ترکیه برای خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه، حبس خانگی کشیش آمریکایی در ترکیه و نیز تحریم دو وزیر ترک از سوی آمریکا به همین دلیل در فضایی پر تنش دنبال می‌شود.

این دیدار به مدت 45 دقیقه با محوریت بحران ادامه بازداشت کشیش «اندرو برونسون» و تحریم‌های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه برگزار شد.

در پایان این دیدار اولین اظهارات توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام شد.

پامپئو در مورد تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ترکیه اعلام کرد: تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه وزیران ترک نشان‌دهنده جدیت آمریکا است.

وی افزود: با وزیر امور خارجه ترکیه برای حل مشکلات به وجود آمده در روابط دو کشور، بر ادامه گفت‌وگوها در خصوص این موضوعات تأکید کردیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس