کد خبر 881035
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
استیون سیگال

وزارت امور خارجه روسیه "استیون سیگال" هنرپیشه معروف آمریکایی را به سمت نماینده ویژه خود در مسائل مربوط به روابط انسانی بین مسکو و واشنگتن منصوب کرد.

به گزارش مشرق، ‌"استیون سیگال" هنرپیشه معروف آمریکایی که در سال 2016تابعیت روسی دریافت کرده بود، به سمت نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در مسائل مربوط به روابط انسانی روسیه و آمریکا منصوب شد.

در بیانیه‌ای که در این رابطه در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر گردیده، یادآوری شده است که اصلی ترین وظیفه "استیون سیگال" در سمت جدید، کمک به توسعه روابط آتی روسیه و آمریکا در مسائل انسانی است.

در  وزارت خارجه روسیه تاکید شده است که انتصاب نماینده ویژه یک سمت سیاسی نخواهد بود که الزامی برای پرداخت هزینه مالی داشته باشد. ضمن اینکه در عرصه مسائل دیپلماتیک نیز می‌توان از ابتکارعمل سازمان ملل در انتصاب سفیران صلح به‌صورت داوطلبانه استفاده کرد.

خود "استیون سیگال" در گفت‌وگو با خبرنگاران روسی اعلام کرد که قصد دارد از تمامی امکانات خود برای بهبود روابط مسکو و واشنگتن استفاده کند. به گفته این هنرپیشه آمریکایی، وی همواره تمایل شدیدی برای انجام چنین کاری داشته و مدتهاست به طور غیررسمی برای کمک به روابط دو کشور تلاش می‌کند و اکنون امکان آن را پیدا کرده تا به طور رسمی به این کار بپردازد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره، از ارائه هرگونه تفسیری درباره انتصاب هنرپیشه آمریکایی به سمت نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه امتناع ورزید.

"استیون سیگال" در ماه نوامبر سال 2016تابعیت روسی دریافت کرد. وی در عین حال تابعیت ایالات متحده و کشور صربستان را نیز دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس