کد خبر 880141
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
لوپتگی

در دیدار برابر منچستریونایتد بخش زیادی از برنامه های جولن لوپتگی برای هدایت رئال مادرید در فصل جاری مشخص شد.

به گزارش مشرق، بعد از مطرح شدن نام های فراوان پس از جدایی زین الدین زیدان، در نهایت این خولن لوپتگی بود که با جنجال های فراوان و اتفاقاتی که برای او در اردوی تیم ملی اسپانیا در آستانه جام جهانی رخ داد، هدایت رئال مادرید را بر عهده گرفت و حالا او در پی ساختن عصری جدیدی برای این تیم بعد از سالهای فوق العاده زیزو خواهد بود؛ تیمی که به همه افتخارات ممکن طی حدود 3 سال حضور سرمربی فرانسوی دست یافت.

در دیدار دوستانه برابر یونایتد اگرچه لوس بلانکوس با نتیجه 1-2 مغلوب شد، اما نشانه هایی از ظهور یک سبک جدید کاملا مبرهن بود؛ لوپتگی علاقمند است تیم تحت هدایتش مانند اسپانیا و البته بارسلونا از سبک تیکی تاکا و ارسال پاس های متوالی بهره گرفته و بازیکنان تحرک فراوانی داشته و تکضرب بازی کنند.

در روزهای هدایت لاروخا، تیم تحت فرمان لوپتگی مانند بارسلونا یک دهه اخیر علاقه زیادی به تسلط بر توپ داشت و مالکیت 70 درصدی در جریان بازی بامداد امروز برابر شیاطین سرخ نشان می دهد تیم لوپتگی نیز در چنین مسیری قرار دارد.

همچنین نکته مهم دوم تصمیم لوپتگی برای سر کردن روزهای بدون رونالدو است. سرمربی جدید رئال مادرید دیگر نمی خواهد تیمش بر درخشش و قدرت یک فوق ستاره تکیه کند و به همین دلیل در برنامه های تابستانی این تیم تصمیمی مبنی بر خرید یک جایگزین با استانداردهای ستاره پرتغالی وجود ندارد.

برنامه های تابستانی رئال مادرید هنوز در بازار نقل و انتقالات نامشخص است و علیرغم مطرح شدن نام های فراوانی مانند هازارد، لواندوسکی، ایکاردی یا کاوانی، تردیدی نیست که فلورنتینو پرز تمام هدف خود را برای جذب نیمار در تابستان بعدی قرار داده است.

اگرچه بعد از پایان جام جهانی بسیاری انتقال ادن هازارد را قطعی می دانستند اما این اتفاق به نظر می رسد رخ نخواهد داد و لوپتگی قصد دارد با دادن نقش محوری به بازیکنانی چون گرت بیل، مارکو آسنسیو و ایسکو، شرایط هجومی فصل پیش روی تیمش را طراحی کند.

احتمال فراوانی در مورد انتقال تیبو کورتوا به رئال مادرید وجود دارد اما لوپتگی از ترکیب فعلی خود نیز راضی است و قصد دارد جای ستاره ای مانند رونالدو را با استعدادهای جوان حاضر در ترکیب تیمش پر کند.

علیرغم به ثمر رسیدن حداقل 50 گل در طول فصل از سوی رونالدو، لوپتگی معتقد است می توان با تمرکز روی عملکرد تیمی خسارت جدایی ستاره ای مانند رونالدو را کاهش داد و این شاید بزرگ ترین تفاوتی باشد که تیم تحت هدایت او با رئال مادرید یک دهه اخیر خواهد داشت.

به هر حال هنوز زمزمه های فراوانی مبنی بر تقویت احتمالی ترکیب رئال مادرید به گوش می رسد اما آنچه مسلم است، تقاوت بزرگ این رئال مادرید با تیم سالهای اخیر خواهد بود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس