کد خبر 880017
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
علیرضا کریمی

شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد امروز تشکیل جلسه داد و با اعلام ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی سوالات زیادی را بوجود آورد.

به گزارش مشرق، 17 روز دیگر بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا آغاز می‌شود و فدراسیون کشتی همانگونه که وعده داده بود اسامی ملی‌پوشان اعزامی به این مسابقات را در کشتی آزاد اعلام کرد.

اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد امروز تشکیل جلسه دادند و طبق آنچه در سایت فدراسیون آمده است: «گزارش کاملی از مسابقات گرجستان و یاشاردوغو ترکیه از سوی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ارائه و به تفصیل مورد بحث اعضای شورای فنی قرار گرفت. در نهایت با توضیحات نهایی مدیر تیم‌های ملی، اسامی تیم اعزامی به مسابقات بازی‌های آسیایی به جمع بندی رسید.»

موضوع زمانی جالب می‌شود که شاهد حضور علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم تیم اعزامی به جاکارتا هستیم؛ جایی که قرار بود گزینش از بین گودرزی و گُلیج به عنوان نفرات برتر انتخابی صورت گیرد، اما ناگهان نام کریمی از آستین شورای فنی خارج شد و رقبا به حاشیه رفتند.

کریمی که بعد از کسب مدال برنز در مسابقات جهانی 2015 آمریکا عملا کارنامه قابل دفاعی از خود ارائه نکرد و در المپیک 2016 ریو نیز با کارنامه‌ای ضعیف خیلی زود از گردونه مسابقات کنار رفت؛ بعد از حضور حسن یزدانی به وزن 86 کیلوگرم قافیه را از دست رفته دید و بعد از سبک و سنگین کردن شرایط و درخشش بی‌چون چرای یزدانی در این وزن با مشورت مربیان تیم ملی تصمیم به تغییر وزن گرفت و به 92 کیلوگرم رفت و در انتخابی تیم ملی هم در همین وزن روی تشک رفت؛ تصمیمی که بسیار درست و منطقی به نظر می‌رسید.

وی اردیبهشت ماه امسال در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در غیاب محمدجواد ابراهیمی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. ابراهیمی بدلیل کسب عنوان نخست در مرحله اول انتخابی از سوی کادر فنی معاف شده بود.

بر اساس برنامه‌های کادر فنی تیم ملی قرار شد با توجه به اینکه وزن 92 کیلوگرم در بازی‌های آسیایی وجود ندارد و زمان کافی برای حضور در مسابقات جهانی است، ابراهیمی و کریمی برای ارزیابی مناسب عازم مسابقات تدارکاتی شوند که تورنمنت‌های گرجستان و ترکیه برای این منظور در نظر گرفته شد.

در تورنمنت گرجستان ابراهیمی در همان دور نخست با نتیجه 6 بر 4 کریمی را شکست داد و در نهایت به مدال نقره رسید؛ کریمی هم برنز گرفت.

اما ظاهرا کادر فنی با این نتایج راضی نشد و باز هم برای ارزیابی بیشتر حضور در جام یاشاردوغوی ترکیه را برای این دو کشتی‌گیر در نظر گرفت، اما این بار هر دو به فینال رسیدند و بازهم این ابراهیمی بود که با نتیجه ۲ بر ۲ به برتری دست یافت و قهرمان شد، اما ظاهرا این بار هم کادر فنی به نتیجه دلخواه خود نرسیده بود و از این نتیجه راضی نبودند.

حالا چطور علیرضا کریمی که در وزن 92 کیلوگرم هم کارنامه قابل دفاعی نداشته، قرار است در یک وزن بالاتر به مصاف رقبای آسیایی در بازی‌های جاکارتا برود، جای سوال است که بدون شک اعضای شورای فنی مانند همیشه توجیهات خاص خود را برای پاک کردن صورت مسأله دارند اما نیازمند شفاف سازی بیشتر است که با کدام متر و معیار این انتخاب صورت گرفته است.

اینکه سطح بازی‌های آسیایی در این وزن چندان بالا نخواهد بود و کریمی کار سختی برای رفتن روی سکو حتی کسب مدال طلا نخواهد داشت بر کسی پوشیده نیست، اما اینکه چطور حق کشتی‌گیرانی مانند گودرزی و گُلیج در این ماه‌ها چندین بار روی تشک رفته‌اند نادیده گرفته می‌شود عجیب و غیرقابل دفاع است که نیازمند شفاف‌سازی بیشتری است.

اگر دیدیم که کریمی بعد از بازی‌های آسیایی برای حضور در مسابقات جهانی بار دیگر به 92 کیلوگرم برگشت، نباید زیاد تعجب کرد.

به نظر می‌رسد اگر قرار بود کسی در این وزن به بازی‌های آسیایی اعزام شود یک کشتی‌گیر از بین گُلیج و گودرزی بود، اما باز هم شاهد قربانی شدن عدالت در رسیدن به هدف هستیم، ظاهرا هدفی از پیش تعیین شده. چه بهتر بود که اگر قرار بود کریمی عازم بازی‌های آسیایی شود در شرایطی برابر در تورنمنت یاشاردوغو همراه گُلیج و گودرزی شرکت می‌کرد یا حداقل یک انتخابی درون اردویی بین این نفرات برگزار می‌شد تا توانای‌های فنی طرفین در مصاف با یکدیگر سنجیده شود، اما ناگهان نام کریمی از گوی شانس بیرون آمد و مسافر جاکارتا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس