کد خبر 880012
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
فیلم/"توهمات‌ نتانیاهو"صدای ضدانقلاب راهم درآورد!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک کلیپ ۲ دقیقه‌ای ادعاهای مضحکی را مطرح کرد که سوژه بسیاری از کاربران فضای مجازی شد و مردم ایران خیلی از مسائل را به او یادآوری کردند.

به گزارش مشرق، روز گذشته  فیلم کوتاهی از نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد و که وی در آن از شخصیتی به نام «فاطمه» که ۱۵ سال دارد، نام می‌برد. نتانیاهو با اغراق و سیاه‌نمایی، تمام اتفاقات تلخی که در اقصی نقاط کشور طی چند ماه رخ داده را برای شخصیت «داستان تخیلی‌اش» متصور شد و در آخر عنوان کرد که شخصیت فاطمه فرضی است اما داستان تکراری همه ایرانیان است!

نمایش کوتاه نتانیاهو البته دارای دروغ و گاف‌های زیادی بود که  سوژه طنز بسیاری از کاربران ایرانی هم شد.

* رژیم آلوده‌ای که دلش برای هوای تهران می‌سوزد

آلودگی هوای تهران و چند کلان شهر کشورمان، که نتانیاهو به آن اشاره کرد، موضوعی است که مسئولان محیط زیست در حال یافتن راه‌حلی برای رفع آن هستند،‌ اما ادعای «کشته شدن هزاران نفر در ایران براثر آلودگی هوا» آن هم از سوی رژیمی که از نظر آلودگی هوا در رتبه دوازدهم قرار دارد (درحالی که ایران سی و سوم است)، جای تعجب دارد.

از آن بدتر طبق آمار رسمی سال ۲۰۱۷ که روزنامه اسرائیلی هاآرتص هم آن را منتشر کرد، سالانه ۱۱۰۰ نفر در اسرائیل بر اثر آلودگی هوا می‌میرند. حتی وزارت بهداشت اسرائیل هم چند سال پیش از  خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با آلودگی‌های زیست محیطی هشدار داده بود و  شمار بالای مبتلایان به سرطان ریه بزرگسالان به خصوص در حیفا را تایید کرده بود.

* ۲۰۶۱ کودکی که «مدافع فاطمه» جانشان را گرفت

* نتانیاهو در این فیلم به گونه‌ای وانمود می‌کند که دلش برای کودکان و فاطمه‌های ایران و جهان می‌سوزد اما چه کسی است که ندادند این رژیم غاصب، از سال ۲۰۰۰ تاکنون جان ۲۰۶۱ کودک بیگناه فلسطینی را گرفته است و صدها کودکی دیگر در زندان‌های این رژیم گرفتارند.

این بخش از صحیت‌های نتانیاهو با واکنش‌های شدید کاربران ایرانی روبرو شد و آن‌ها جنایت های این رژیم کودک‌کُش را به وی یادآوری کردند:

- فاطمه شخصیتی خیالی و زاییده ذهن بیمار توست. اما این عکس روایت زندگی روزمره کودکان فلسطینی است: نیروهای صهیونیست در ساعت‌های نخست بامداد، به منزل #فاطمه خواب‌آلود می‌ریزند تا پدرش را دستگیر کنند. آخرین لحظه دیدار. (احمد نوروزی)

- فاطمه حجیجی ۱۶ سال دارد. فاطمه در بیت المقدس زندگی می‌کند. پدران و مادران فاطمه قرن‌ها ساکن این شهر بوده‌اند. ۷۰سال پیش اما شهر فاطمه به بهانه خرافات دینی توسط یک عده اشغال می‌شود. یک روز اشغالگران به فاطمه مشکوک می‌شوند و به او تیراندازی می‌کنند. فاطمه ده گلوله می‌خورد. فاطمه می‌میرد.

- این دختر هم اسمش فاطمه ست، داره با جنازه خونین برادرش وداع میکنه؛ فاطمه و محمود بعد از اشغال خونه‌شون آواره شده بودن و توی اردوگاه زندگی می‌کردن، محمود رو چند سالی هم انداختن زندان، تازه آزاد شده بود که با گلوله مستقیم کشتنش، فاطمه الطیطی یکی از هزاران #فاطمه_فلسطین است!

- دختر ۱۷ ساله فلسطینی #عهد_التمیمی، بعد ۸ ماه زندان آزاد شد. صدها بچه‌ دیگه هم تو زندان‌های اسراییل هستند، اونوقت #نتانیاهو برای بچه های ایرانی دل می‌سوزونه!، از تناقض خفه نشی بنیامین!(لیلا)

* خوردن کیک یزدی در پاساژ موبایل فروشان

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری این کلیپ که واکنش‌های طعنه آمیز کاربران را درپی داشت، می‌گوید: «وی(فاطمه) به قنادی مورد علاقه‌اش در مرکز خرید علاءالدین می‌رود تا کیک یزدی بخورد اما آن جا اعتصاب است (و تصویر ماموران نیروی انتظامی را نشان می‌دهد)».

این بخش از صحبت‌های نتانیاهو که گفت فاطمه برای خوردن کیک به پاساژ موبایل علاءالدین که مرکز خرید موبایل است می‌رود، حسابی در شبکه‌های اجتماعی سروصدا به پا کرد:

- رمزگشایی کردم این یارو لوکیشن پیراشکی خسروی رو با پاساژ علاالدین اشتباه گرفته.

- کاش نتانیاهو یه آپدیتی از حال فاطمه بده ببینیم تو پاساژ علاءالدین کیک یزدی گیرش اومد یا نه.

- مشروح خبرها: فاطمه نتوانست کیک یزدی بخرد.

- آخه کدوم فاطمه‌ وقتی کیک یزدی میخواد میره پاساژ علاالدین؟؟؟؟؟

- فاطمه جون بیا من ۲ کیلو کیک یزدی بهت میدم ولی نذار نتانیاهو باهات فیواستار درست کنه.

- من خودم چندماه علاءالدین کار کردم ولی به جون مادرم یه دونه کیک یزدی هم نخوردم

- کسی ناموسا تا حالا علاءالدین، کیک یزدی خورده؟

* ادعای دموکراسی با حمله به حق حجاب

نتانیاهو در قسمت دیگری از این ویدئوی کوتاه برای حمله به حجاب اسلامی عنوان می‌کند: «فاطمه شروع به دویدن می‌کند و می‌خواهد نوازش باد در موهایش را احساس کند اما زمانی که حجابش را بر می‌دارد، پلیس ارشاد او را تهدید به ضرب و شتم می‌کند»

او در حالی قوانین جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برد و در جایگاه مدعی دموکراسی قرار می‌گیرد که اسرائیلی‌ها و یهودی‌ها به شدیدترین نوع با زنان محجبه برخورد می‌کنند و این حق مسلم را از آنان سلب می‌کنند ولی وی سکوت می‌کند.

* آتشی که بلای جان نتانیاهو شد تا مردم برج پارامیس!

دربخشی از این فیلم نتانیاهو می‌گوید «فاطمه از کنار برج پارامیس (در منطقه ۲۲ تهران) عبور می‌کند. می‌بیند طبقه بیستم آن در شعله‌ها می‌سوزد، آتش‌نشان ها چند روز است که موفق نمی‌شوند آتش را مهار کنند چون آن‌ها پول برای  تجهیزات مناسب ندارند»

این ادعاهای بی‌اساس نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شد که آتش‌سوزی برج پارامیس که یکشنبه (۳۱تیرماه) اتفاق افتاد، در کمتر از ۳ ساعت و بدون تلفات جانی مهار شد.

نکته دیگر این که برخلاف صحبت‌های نتانیاهو، در این عملیات از نردبان 64 متری که یکی از به‌روزترین تجهیزات آتش‌نشانی در دنیاست، استفاده شد و تعدادی از افراد با استفاده از این نرده‌بان‌ها از ساختمان خارج شدند.

* وقتی نتانیاهو «شرق» راگرفت، «غرب» را زد

گاف دیگر نتانیاهو نام بردن از روزنامه وطن امروز بود. وی در فیلم مذکور می‌گوید: «فاطمه روزنامه وطن‌امروز را باز می‌کند و می‌بیند:میلیاردها خرج ارتش ایران به سوریه شده است و ...»

این در حالی است که یاسر جبرائیلی در گزارش ۲۰ تیرماه روزنامه وطن امروز که به پشت‌پرده خاموشی‌ها اختصاص داشت، دلایل خاموشی‌های برق را عدم توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور به دلیل امضای تفاهم‌نامه پاریس عنوان کرده بود و اساسا این روزنامه هیچ‌گاه چنین ادعاهایی را مطرح نکرده است و چنین ادعاهایی عموما در روزنامه جریان مخالف منتشر می‌شود.

یکی از کاربران در این باره نوشت:  در مضحکه بودن ویدیوی #نتانیاهو همین بس که اون احمق وقتی میخواد ادعای رسانه‌ها مبنی بر خرج پول ایران در سوریه را مطرح کند، استناد می‌کنه به #وطن_امروز. در حالی‌که این ادعاهای مغرضانه را امثال روزنامه #شرق مطرح کردند

کاربر دیگری هم  نوشت: حالا شرق مثل حکایت معروف آی دزد آی دزد، جار زده که وطن امروز «پاس گل» داده به نتانیاهو و اون در ویدئوش «خرج سوریه و جنگ در این کشور» را به نقل از وطن امروز بازنشر کرده؛ البته شرق نمی‌گه کدوم مطلب وطن امروز درباره خرج در سوریه بوده!

* گرگی که برای سرنوشت بره‌ها اشک می‌ریزد

واکنش‌ها به این کلیپ کوتاه بسیار گسترده بود اما در ادامه به تعدادی از پاسخ‌های مردم به کلیت این ویدئو اشاره می‌شود:

- آقای #نتانیاهو اگر می‌خواهی به فکر انسان‌های دیگر باشی، با این تصمیم شروع کن که هرهفته یک کودک کمتر بکُشی! با این تصمیم ساده برو جلو، شاید بعدها هم پای جوان‌های کمتری را قطع کنی، زمین‌های کمتری را غصب کنی، نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی نکنی، در کشورهای دیگر فعالیت تروریستی نکنی و ... (سیدامیرسادات موسوی)

- اینطور که نتانیاهو از فاطمه دفاع کرد، باباشم دفاع نکرده بود.

- همین نتانیاهو که مسخره‌ش می‌کنیم، با این ویدئوها داره سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌کنه! بعد از افتضاح چند سال پیش که حتی نمی‌دونست مردم ایران شلوار جین می‌پوشند، الان مشاورانش اطلاعات دقیق‌تری بهش دادند.

- نتانیاهو قبلا تو ایران مجری برنامه کودک بوده؟!(یازده و نیم)

- این یک داستان واقعی است نه مثل داستان نتانیاهو تخیلی. و این اتفاق هر روز بارها در فلسطین اشغالی تکرار میشود. فریب صدای لطیف آقا گرگه را نخوریم و به او اعتماد نکنیم.(امیر پژمان حبیبیان)

- بله بچه های عزیز، آقا رفت خودشو تو آرد سفید کرد ناخوناشو کوتا کرد صداشو زیر و ظریف کرد اومد و اومد و اومد تا در خونه بچه‌ها. فاطمه گفت: کیه کیه در میزنه درو با لنگر میزنه؟ نتانیاهو گفت: منم منم دلسوزتون، آزادی اوردم براتون. (لیلا حسین زاده)

- اینقدری که #نتانیاهو آمار تهران رو داشت معلومه که اینم #اسنپ کار میکنه...(پیمان کیان)

- آقا این فاطمه چجوری صبح میخواد بره مدرسه، از پارک هرندی تو شوش یهو می‌ره جمهوری بعدش می‌ره جلو برج پارمیس تو منطقه ۲۲؟! به نظر من که خودش هم شیشه‌ای است و توهم زده اینا رو. حالا کاری به اون آب که برای خوزستان است نداریم اصلا.

-گرگی را دیدم که برای سرنوشت گوسفندان اشک می‌ریزد(قمارباز)

- اوضاع در عین نابسامانی، قابل حل هست. ما روزهای خیلی سخت رو با امید ملی گذروندیم. چطور امروز با نتانیاهو و پمپئو همصدا میشیم و ناامیدی پخش میکنیم؟(آبنوس)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس