کد خبر 879604
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران

ماجرای آرای انتخاب برترینهای لیگ برتر همچنان خبرساز است.

به گزارش مشرق، انتخاب برترین های لیگ برتر به چالشی بزرگ برای مسئولان لیگ بدل شده است. حالا محسن مسلمان و سید حسین حسینی خود را محق می دانند و باورشان بر این است که آرای شان را جا به جا کرده اند. تقریبا شواهد و قراین نشان می دهد که این دلخوری انها دور از ذهن هم نیست. درباره محسن مسلمان و جایزه بهترین پاسور لیگ که اصلا یک معیار کمی داشته و انتخاب جباروف حسابی شائبه برانگیز است اما حتی انتخاب برترین بازیکن سال لیگ هم همه این حساسیت ها را به همراه دارد. جتی انتخاب بهترین هافبک که رسیده است به امید ابراهیمی.

حالا همه درگیر این هستند که چرا سازمان لیگ آرای رای دهندگان را منتشر نمی کند. سازمان لیگ هم می گوید مشکل این است که به اعضا گفته نشده آرای شان منتشر می شود. آنها .وعده سال بعد را می دهند در حالی که بر خلاف این گفته ، از سه سال قبل همه رای دهندگان می دانستند آرای شان ممکن است منتشر شود.


در آن زمان و در روز نهم مرداد ماه سال 1394 ، مهدی تاج رئیس وقت سازمان لیگ برتر در اعتراض به نحوه انتخاب ها ، به صراحت اعلام کرده بود از سال بعد مکانیسم رای گیری تغییر می کند. تعداد رای دهندگان بیشتر می شود و آرا هم مثل همه دنیا منتشر می شود تا هیچ حرفی باقی نماند.


سعید فتاحی دبیرسازمان لیگ برتر اما می گوید:«بله من خودم این گفته آقای تاج یادم هست. ما قبول داریم که در مسیر انتخاب مشکلاتی وجود داشته است. ولی این فرموده آقای تاج برای قبل از انتخابات فدراسیون بود . بعد از ان آقای بهاروند آمدند و ما در فرم هایی که برای اعضا فرستادیم ، اشاره نکردیم که آرا منتشر می شوند.حالا انشالله برای سال بعد یا انتخابات را برگزار نمی کنیم یا از قبل می گوییم که آرا منتشر شود.»


البته او همچنان بر این نکته اشاره دارد که رای گیری بعد از جام جهانی برگزار شده و جالب این است که درست می گوید چون فرم ها تازه 17 تیر برای رای دهندگان ارسال شده است. این یعنی ده روز بعد از جام جهانی و در این تب و با توجه به کوتاهی حافظه تاریخی همه ما ایرانی ها ، بعید نیست رای آوردن وحید امیری برای لایی انداختن به پیکه و بیرانوند برای مهار پنالتی رونالدو از دل برگه های رای در آمده باشد ، درحالی که آنها در لیگ شاید به این موفقیت نمی ریسند. حتی امید ابراهیمی که بخش زیادی از لیگ را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده بود شاید نباید انتخاب می شد اما حالا نتایج بدست آمده ، این است!


بهمنی مسئول روابط عمومی سازمان لیگ در این باره می گوید:«ما هیچ رایی را تغییر ندادیم. برگه ها موجود است . به دلایل اخلاقی نمی توانیم برگه ها را منتشر کنیم اما هر کدام از شما که دوست دارید بیایید برگه ها را ببینید. اصلا این طور نیست که رایی جا به جا شده باشد. دیگر بیشتر از اینکه خواستیم نهادهای نظارتی بیایند و بررسی کنند تا صحت گفتارمان مشخص شود؟»


حالا باید دید سازمان لیگ با وجود سند بالا دستی ، باز هم از انتشار آرا طفره می رود؟ چرا باید آنها از انتشار این آرا که پیشتر اعلام شده منتشر می شوند ، هراس داشته باشند ، واهمه ای بی دلیل است. چیزی که تنها اعتماد به این مرجع برگزار کننده لیگ را کم خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس