کد خبر 879407
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
کنکور

مادر دختر خانم ۱۳ ساله‌ اهل کرمان که مسئولان امتحانی به اجبار چادر از سرش برمی‌دارند، ماجرای روز امتحان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، یکی از دوستان خبرنگار در استوری خود متنی منتشر کرد با این عنوان: «امروز آزمون تیزهوشان بود و در کرمان از ورود دختران چادری به جلسه امتحان جلوگیری شد. دخترم که چادری است و لباس بلند زیر چادرش نداشته چادر خود را در نمی‌آورد و وارد جلسه امتحان می‌شود اما مسئولان حوزه امتحانی می‌آیند بالای سرش و چادر را به اجبار از سرش برمی‌دارند و پشت صندلی می‌گذارند. در جلسه‌ای که مردان حضور داشته‌اند و دخترم با هزار استرس امتحان داده، مدیون خون شهدا هستیم اگر فریادمان را بلند نکنیم و به گوش مسئولان نرسانیم».

 پیگیر این موضوع شدم و بعد از چت کردن با فردی که این پیام را برای همکارم ارسال کرده بود، متوجه شدم موضوع تنها مربوط به دختر این آقا نمی‌شود و در شهرستان‌های دیگر استان کرمان از جمله رفسنجان نیز اتفاقی مشابه افتاده است.

این پدر شماره همسر خود را برای توضیحات بیشتر در رابطه با این موضوع برای من ارسال کرد؛ با او تماس گرفتم، مادر دختر خانم ۱۳ ساله‌ اهل کرمان که مسئولان امتحانی به اجبار چادر از سرش برمی‌دارند، ماجرای روز امتحان را اینگونه تعریف کرد: «امتحان ورودی مدارس تیزهوشان در کرمان بود، دخترم را به مدرسه رساندم و به خانه برگشتم، هنگامی که دخترم به خانه آمد آشفته بود و با ناراحتی گفت: وقتی می‌خواستم وارد جلسه امتحان شوم به من گفتند که باید چادرت را دربیاوری ولی من این کار را نکردم به سختی وارد جلسه امتحانی شدم، قبل از اینکه آزمون شروع شود چندباری هم گفتند که باید چادرت را دربیاری و در نهایت یکی از مراقبان به سمتم آمد و چادر را از سرم برداشت و بر روی تکیه‌گاه صندلیم گذاشت، حتی هنگامی که بازرسان مرد هم به داخل جلسه آمدند و خواستم برای چند لحظه چادرم را بپوشم به من اجازه این کار را ندادند. »

این مادر افزود: «دختر من از سالی که به سن تکلیف رسیده است با پوشش چادر در محافل حاضر شده است و اینکه افرادی بخواهند چادر او را به اجبار از سرش بردارند هم در روحیه او قطعا تاثیر می‌گذارد و هم در آن لحظه حالش را بد کرده و نمی‌دانیم که امتحانش را چگونه داده است، اما ما به عنوان والدین «نرگس» بی‌خیال این موضوع نمی‌شویم چراکه توهین به مقدسات و اعتقادات ما شده است، نامه را خطاب به مقامات استان نوشته‌ایم و پیگیر این ماجرا هستیم».

از او خواستم تا متن نامه را برایم ارسال کند، متن نامه را بلافاصله برایم ارسال کرد و تاکید کرد: که قرار است نزد رئیس ‌دادگستری استان کرمان هم برویم.

متن نامه بدین شرح است:


« حراست محترم اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان
با سلام و تحیت

احتراما به استحضار می‌رساند در سالروز عملیات پرافتخار مرصاد، در جنگ نرم فرهنگی در بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی کشور شکست خوردیم! در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان روز جمعه مورخ ۵ مردادماه ۱۳۹۷، در حوزه هنرستان حکمت واقع در کوچه شماره ۳۶ خیابان جهاد، مسئولین حوزه امتحانی مانع از ورود دختران با حجاب چادر شدند تا جایی که حتی دختر اینجانب که در برابر مسئول ورودی مقاومت کرده بود و با چادر بر روی صندلی خود نشسته بود توسط فرد دیگری حتی با وجود توضیحات دخترم مبنی بر نامناسب بودن پوشش زیر چادرش در مقابل نامحرم، هیچ اهمیتی نداده و بیان کرده که می‌بایست لباس مناسب می‌پوشیدی! و با اجبار و به دست خودش چادر دخترم را از سرش درآورده و پشت صندلی قرار داده و حتی با ورود بازرسین مرد هم اجازه پوشیدن چادر به وی داده نشده و با استرس فراوان و عدم تمرکز به واسطه پوشش و به هم ریختگی زیاد آزمون را به پایان رسانده است.
آیا در کشور جمهوری اسلامی ایران که برای حفظ دین، ناموس و حجاب، بهترین فرزندان این مملکت جان خود را فدا کردند باید شاهد این باشیم که از حضور حداقلی و انگشت‌شمار دختران چادری در حوزه امتحان ممانعت شود؟

به چه حقی به خودشان اجازه دادند که با برخورد به واسطه داشتن چادر و ممانعت از نشستن با چادر بر روی صندلی باعث شوند، بچه‌ها با نگاه‌های تمسخرآمیز سایر دانش‌آموزان حاضر در جلسه روبه‌رو شوند و تمرکز و آرامش آنها گرفته شود؟! در حالی که انتظار می‌رفت این حداقل دانش‌آموزان محجبه چادری به واسطه پوشش مناسب‌شان که حتی در این هوای گرم تابستان هم از آن دست برنداشته‌اند مورد تشویق قرار گیرند نه اینکه انگشت‌نما شوند و مورد تحقیر واقع شوند. آیا این همان مصداق تعرض و هتک حرمت حجاب به یک خانم مسلمان نیست؟!

با توجه به موارد مطرح شده و جهت جلوگیری از تکرار این چنین موارد غیراخلاقی و غیردینی و از باب امر به معروف و نهی از منکر، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با هر فرد ازجمله کسانی که دستور این کار را داده‌اند و کسانی که مرتکب این عمل شده‌اند برخورد جدی و سریع صورت گیرد.
لازم به ذکر است متاسفانه در سایر شهرستان‌های استان نیز مشابه همین رفتار دیده شده است.»

پدر این دختر خانم ۱۳ ساله این موضوع را در فضای مجازی عنوان می‌کند، یکی از دوستان این خانواده هم در دفاع از رفتار زشتی که با این دختربچه شده است، موضوع را در صفحه اینستاگرام خود مطرح می‌کند که «امید سلاجه»، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ذیل این پست کامنتی با مضمون «ممانعت از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان در کرمان صحت ندارد می‌نویسد: «در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی تحت عنوان «در استان کرمان از ورود دختران چادری به جلسه آزمون تیزهوشان جلوگیری شد»، اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای این مطلب را تکذیب کرد.

طبق بررسی‌های انجام شده و توضیحات ارسالی حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، ممانعت از ورود دانش‌آموزان چادری به جلسه امتحان تیزهوشان به هیچ عنوان صحت ندارد و به‌رغم آنکه جلسه آزمون خاص دانش‌آموزان دختر بوده و تمام عوامل برگزاری آزمون نیز همکاران خانم بوده‌اند و هیچ مردی در جلسه حضور نداشته است، فقط جهت تطبیق عکس دانش‌آموزان و برای یک لحظه و در ابتدای جلسه از آنان خواسته شده چادر خود را بردارند و پس از تطبیق عکس و در ادامه آزمون هیچ منعی برای پوشیدن چادر توسط دانش‌آموزان ایجاد نشده است.آموزش و پرورش استان کرمان همواره بر رعایت حجاب برتر در مدارس توسط دانش‌آموزان و همکاران عزیز فرهنگی تأکید دارد.

بر اساس اصل بی‌طرفی رسانه سعی کردم تا با آموزش و پروش استان کرمان ارتباط بگیرم و موضوع را از زبان آنها هم بشنوم ولی متاسفانه موفق به برقراری ارتباط با آنها نشدم، حتی در دایرکت اکانتی که متعلق به مدیر روابط عمومی هم بودم رفتم و به او پیام دادم تا شاید در آنجا پاسخگو باشد اما همچنان بی‌پاسخ ماندم.

دستور رئیس‌ دادگستری استان کرمان برای پیگیری موضوع

رئیس ‌دادگستری استان کرمان نیز در تاریخ ٦/٥/٩٧، نامه‌ شکایتی که این خانواده برای او برده بودند را قرائت می‌کند و ذیل نامه خطاب به دادستانی دستور می‌دهد تا با متخلفان این امر برخورد شود، متنی که رئیس ‌دادگستری خطاب به دادستان در ذیل نامه پاراف کرده است بدین شرح است:« جناب آقای سالاری دادستان محترم عمومی و انقلاب کرمان ملاحظه و لازم است رفتارهای انتسابی بررسی و چنانچه برابر ماده ٥١٣ قانون مجازات اسلامی «اهانت به مقدسات اسلام» یا سایر مقررات کیفری گردیدند موافق مقررات اقدام فرمایید.»
 

لزوم برخورد با مقصران

امید است که در این هیاهویی که ضدانقلاب به دنبال این است تا زنان و دختران این سرزمین را از داشتن حجاب نا امید کند و به آنها القا کند حجاب محدودیت می‌آورد و با حجاب نمی‌توان به جایی دست یافت با این قبیل رفتارها برخورد شود تا هم شأن این دخترخانم ۱۳ ساله و چادرش حفظ شود و هم احدی در کشور جمهوری اسلامی به خود اجازه این توهین‌ها را به اعتقادات مردم ندهد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 19
    انگار مشرق و مخاطب های مذهبیش با امتحانات تیزهوشان مشکل دارند!
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      7 2
      بیشتر تیزهوشان که از معتقدین و سالمها استو فاسدین که ذهنشان در جای دیگر است
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      19 1
      جناب آي كيو!!! ميشه توضيح بفرماييد كه از كجاي اعتراض به برداشتن حجاب دانش آموز در سر جلسه امتحان به مخالفت متدينين با امتحانات تيزهوشان پي بردي؟!!
    • مانی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      12 3
      حرف مفت نزن بابا !!! اکثر تیزهوشان از بین افراد مذهبی هستند مضافا اینکه این 2 تا موضوع ربطی به هم نداره فقط یاد گرفتید خزعبلات بگید
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      4 1
      آدم باید آی کیوش چقد پایین باشه که همچین برداشتی بکنه
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    14 4
    باید با این هایی که اینقدر پررو شدن که در جمهوری اسلامی کار رضاپهلوی را انجام میدهند به شدت برخورد بشه تا دیگه از این غلطا نکنن
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    10 3
    بیشرفهای نامسلمان فقط صهیونیست ها چنین رفتارهایی می کنند دستگاهای نظارتی کی از خواب بیدار می شوید؟
  • یک مادرانقلابی ایرانی AE ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    13 2
    باسلام...بسیارناراحت شدم...لطفاحتماپیگیری شود...بامتخلفان برخوردقاطع شود...وای برمسئولین که دانسته ویانادانسته!سند۲۰۳۰رااجرامیکنن...
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    11 0
    هر دم از این باغ بری میرسد
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    7 0
    نگران نباشید برای اینها رضایت مهناز از رضایت خدا واجب تره
  • ح IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    10 0
    واقعا برخی افراد دین ندارند...نه ببخشید حتی وجدان و مردانگی هم ندارند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 0
    مرده شور این کلمات تفکیک و نفاق فرزندان مان ببرد که زندگی ایرانیان با زهر تبعیض آلوده است تیزهوشان ینی چی ؟ در زمان پهلوی دوم مدرسه تیزهوشان داشتیم تمام مردم یک دست سرشار از خلاقیت بودند - باز ی با کلمات و برای گزینشهای تبعیض آلود و سوء استفاده با استفاده ابزاری از آموزش و پرورش و مدارک آن
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    4 0
    20.30یادت نره
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    6 0
    دنیای قشنگ کودکان و نوجوانان را آلوده به تیعیض کردن همین است از هم اکنون طفل معصوم ها تمرین تبعیض و بی معرفتی را دارند تمرین می گیرند لعنت بر بانیان این قبیل طرحهای نفرت انگیز در آموزش فرزندانمان
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    5 1
    غلط کردند بازرس مرد فرستادند جایی که چادر سر کردن مجاز نیست. اون بازرس هم اگر خبر داشته غلط کرده که رفته. چطوره برای مسابقات شنای زنان هم بازرس مرد بفرستیم. واقعا خانمها از عهده مدیریت جلسه خودشون بر نمیان؟ طرفداران خانمها متوانند و حق دارند و ... اینجا کجان؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    4 6
    کشف چادر موقع امتحان کاملا اقدام صحیحی است چون امکان تقلب را کاهش میدهد البته بلا نسبت خانواده های معتقد عزیز
    • فرشته IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      11 2
      من که بیشتر دیدم مانتویی هااستاد تقلب در امتحان هستند
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      7 3
      اصلا ربطی نداره. دختری که قصد تقلب داشته باشد انجام میدهد. به چادر ربطی ندراه
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      8 1
      باید راه تقلب را ببندند و مراقبت کنند نه اینکه چادر دختران معصوم را در بیاورند.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      15 0
      نمی خواهید لختشان کنید؟ اینطوری احتمال تقلب خیلی کم می شود.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 0
    2030 هنوز اولشه ولی لک لکی در کار نیست خیلی باحال بود
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 0
    غلط کردند بازرس مرد فرستادند جایی که چادر سر کردن مجاز نیست. اون بازرس هم اگر خبر داشته غلط کرده که رفته. چطوره برای مسابقات شنای زنان هم بازرس مرد بفرستیم. واقعا خانمها از عهده مدیریت جلسه خودشون بر نمیان؟ طرفداران خانمها متوانند و حق دارند و ... اینجا کجان؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    5 2
    سی میلیون محجبه داریم اما خوب بی حجابها تلاش دارند بیشتر دیده شوند و و ضمن اینکه روسپی ها هم به واسطه شغلشان باید در خیابان ها پرسه بزنند
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    4 0
    مسئولان حتما زن و دختر خودشان جای دیگری ...میشوند که سعی دارند دختران ایرانی را بی حیا کنند
  • محمد1 IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    5 0
    وقتی روحیه رضاخانی یعنی روحیه غریزدگی ، بیسوادی ،مزدوری ،بی غیرتی ،تقابل با ارزشهای اسلامی و انسانی و... بر کشور حاکم شود و قرارداد 2030 مرموزانه اجرا شود انتظار چنین بی حیائیهائی را باید داشت
  • س IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    سلام به شکل کاملا جدی تمام مجموعه های وزارت خانه را از صدر تا ذیل با موضوع فساد اخلاقی در این وزارتخانه تماس گرفتم هیچ گونه پاسخی دریافت نکردم تمامی تماس ها ضبط و قابل ارائه است در حال ساخت یک مستند و هماهنگی چندین اجتماع مردمی در مقابل نهادهای مسئول از مجلس تا پاستور و ... و سایر مراکز استان ها هستیم. اگر کمکی از دستتون بر میاد دریغ نکنید. یا علی مددی #FATF- پیامک به نمایندگان برای سکوت #علی لاریجانی- ساکت فتنه
  • فعال بیست و چار ساعته! IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    3 3
    چرا نمیفهمید صهیونیست ها در تمام ارگان ها به قدرت رسیدن مخصوصا از سال 92 خدا لعنت کنه افرادی رو که با دادن رای باطله و برای انتقام از اصولگراها بنای رای آوردن این دولت صهویست شدن
  • همسایه نزدیک IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 2
    فکر کردید نهایتاً چی میشه؟ فرزندان نامشروع رضا پالان چنین جنایتی رو با پشت گرمی مسئولین بی خیال و البته خائن انجام داده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس