کتاب حسین اسرافیلی - حسین قرایی - کراپ‌شده

اسرافیلی غیر از سرودن شعر به خطاطی، نقاشی و مجسمه‌سازی نیز علاقه دارد. وی در طول سال‌های 1360 تا 1367 مسؤولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، رونمایی از کتاب «حوالی روشن صدا» با محوریت زمانه و زندگی حسین اسرافیلی، اثر حسین قرائی امروز (دوشنبه) با حضور محمود اکرامی، حمیدرضا شکارسری، حسین اسرافیلی و مصطفی محدثی خراسانی برگزار می‌شود.

اسرافیلی غیر از سرودن شعر به خطاطی، نقاشی و مجسمه‌سازی نیز علاقه دارد. وی در طول سال‌های 1360 تا 1367 مسؤولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت و عضو شورای شعر و موسیقی صداوسیما و شورای شعر نیروهای مسلح بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس است. بر اساس این گزارش، حسین اسرافیلی اول اسفند 1331 در تبریز به دنیا آمد. وی از شاعرانی است که در طول سال‌های 1358 تا 1366 در حوزه هنری حضوری فعال داشت و به دفعات همراه با دیگر شاعران و به منظور شعرخوانی در نقاط مختلف رزم، عازم جبهه‌ها شد. معروف‌ترین مجموعه شعر او «تولد در میدان» است که به عنوان یکی از آثار برتر شعر دفاع‌مقدس در دهه 60 از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس برگزیده شد. آتش در خیمه‌ها، مجموعه شعر عاشورایی، عبور از صاعقه، گزیده ادبیات معاصر شماره 5، مردان آتش‌نهاد، آتش در گلو و آیینه‌های شعله‌ور از سروده‌های او است.

حسین قرائی نیز از نویسندگانی است که در حال گردآوری تاریخ شفاهی شاعران است و تازه‌ترین اثر او با محوریت اسرافیلی امروز رونمایی می‌شود. رونمایی از کتاب «حوالی روشن صدا» امروز، دوشنبه 8 مرداد 97 ساعت 17 برگزار می‌شود. این مراسم در مرکز تبادل کتاب به آدرس تهران، ابتدای خیابان مظفر شمالی برگزار خواهد شد. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس