کد خبر 879187
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
لیگ های اروپا

از وقتی یوونتوس سریال قهرمانی‌های متوالی‌اش در سری A را اکران کرد، تا به حال تنها در لیگ برتر انگلیس بیش از ۳ تیم قهرمانی شده‌اند و ۴ لیگ دیگر معتبر اروپا در این بازه زمانی حداکثر ۳ قهرمان داشته‌اند.

به گزارش مشرق، در آستانه شروع فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ فوتبال اروپا، ۵ لیگ معتبر قاره سبزرا بیش از پیش در انحصار چند تیم خاص می‌بینیم. به بیان بهتر از وقتی در سال ۲۰۱۲ یوونتوس قهرمان سری A شد، ۴ لیگ فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا حداکثر ۳ تیم قهرمان لیگ داخلی داشته‌اند. در فرانسه پس از قهرمانی مون‌پولیه با اولیویه ژیروی آن زمان گلزن، پاری‌سن‌ژرمن قدرت را در دست گرفت و طی ۶ فصل بعدی تنها یک بار در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ تاج قهرمانی لوشامپیونه را به تیمی دیگر (موناکو) واگذار کرد. در آلمان هم اوضاع مشابه بود. پس از قهرمانی دورتموند در سال ۲۰۱۲، بایرن در ۶ فصل گذشته به ترتیب ۶، ۷، ۳، یک، ۳ و ۵ هفته زودتر سینی نقره‌ای بوندس‌لیگا را بالای سر برد! در لالیگا نه از سال ۲۰۱۲ بلکه از سال ۲۰۰۴ تا به حال، تنها در یک فصل اتلتیکومادرید مانع قهرمانی رئال و بارسا شده و در سایر فصول ۲ غول بزرگ قهرمان شده‌اند. حکایت سری A  هم جالب است. یووه مانند بایرن هر ۷ قهرمانی متوالی را تا قبل از هفته پایانی جشن گرفت.

مورد متفاوت لیگ برتر انگلیس 

هر چقدر در ۴ لیگ مورد اشاره، طی ۷ فصل اخیر کمبود تنوع قهرمان داشته‌ایم در لیگ برتر انگلیس از این نظر گستردگی معقولی را به چشم دیده‌ایم. از سال ۲۰۱۲ تا به حال منچسترسیتی، منچستریونایتد، چلسی و لسترسیتی قهرمان شده‌اند و این لیگ تنها رقابت از جمع ۵ لیگ معتبر دنیاست که از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۳ تیم قهرمان داشته است. با توجه به وضعیت موجود بعید به نظر می‌رسد در ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا اوضاع متفاوت باشد و برای دیدن یک قهرمان متفاوت، باید دل به لیگ برتر انگلیس بست.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس