کد خبر 878873
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
سایت آمازون

برخی از ناشران از اعمال سخت‌گیری‌های جدید از سوی شرکت آمازون برای عرضه آثار ناشران ایرانی خبر می‌دهند.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - امین نادری، مسئول سوره مهر الکترونیک، ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی شرکت آمازون در قبال ناشران ایرانی گفت: چندی پیش عرضه کتاب‌ ناشران ایرانی در سایت آمازون با مشکلاتی مواجه شد، امید می‌رفت که بتوان با یافتن راهکارهای جدید مسیر برای عرضه دوباره آثار هموار شود، اما متاسفانه دوباره تحریم‌ها و سخت‌گیری‌ها شدت گرفته و این موضوع کار را برای ناشران ایرانی سخت می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در به تعلیق درآمدن مناسبات مالی ادامه داد: در این شرایط ناشران تلاش می‌کنند تا دیگر گزینه‌ها را امتحان کرده و به دنبال راه‌های میان‌بری باشند تا به هدف برسند.

به گفته نادری؛ در حال حاضر برخی از آژانس‌های ادبی هستند که تمایل دارند کتاب‌های ایران را در سایت آمازون منتشر کنند، اما گاه برخی از آنها هزینه‌های زیادی دریافت می‌کنند که پرداخت آن برای برخی از ناشران سنگین است و به صرفه نیست. به عنوان نمونه، گاه برای عرضه مبالغی همچون 400 دلار مطرح می‌شود که پرداخت آن برای ناشران داخل کشور با توجه به نوسانات قیمت ارز سنگین است.

سایت آمازون در چند سال گذشته اقدام به حذف تعداد قابل توجهی از کتاب‌های ایرانی از سایت خود کرده و مسائل حقوقی و مالی را عمده‌ترین علت این امر عنوان کرده است. این در حالی است که نشر ایران در سال‌های گذشته تلاش کرده تا از طرق مختلف از جمله عرضه آثار در سایت‌های پرمخاطب جهانی همچون گوگل‌بوک و آمازون به بازارهای جهانی دست یابد تا بتواند از این راه مخاطبان جدیدی برای آثار ایرانی بیابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس