کد خبر 878741
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
عهد التمیمی

«عهد التمیمی» دختر کم سن و سال فلسطینی که به مبارزه با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مشهور شده، پس از تحمل هشت ماه زندان آزاد شد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی صبح امروز (7 مردادماه) دختر فلسطینی «عهد التمیمی» را پس از هشت ماه زندان آزاد کرد. 

نظامیان رژیم صهیونیستی در تاریخ 27 آذر ماه سال گذشته (1396) عهد التمیمی (متولد 2001م) را به اتهام ضرب و شتم نظامیان صهیونیست و اهانت به آن‌ها در مقابل منزلش واقع در روستای «النبی صالح» در شمال غرب رام‌الله دستگیر کردند.در تاریخ یاد شده ویدئویی منتشر شد که نشان می‌دهد عهد التمیمی تلاش می‌کند نظامیان صهیونیستی را که وارد حیاط منزلش شده‌اند، بیرون کند.

بیشتر بخوانید:

۸ ماه حبس به دلیل سیلی زدن به نظامی صهیونیست

بارزترین اتهام‌های مطرح شده علیه عهد «ضرب و شتم نظامیان صهیونیست، اختلال در روند کار این نظامیان، اقدامات تحریک‌آمیز، تهدید کردن، اهانت به نظامیان، مشارکت در آشوب و پرتاب سنگ» بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در زندان «عوفر» (نزدیک رام‌الله) وی را به دلیل اتهامات مطرح شده به هشت ماه زندان محکوم کرده بود.  

خبرگزاری فلسطینی «صفا» گزارش داده «ناریمان» مادر عهد نیز به همراه او از زندان آزاد شده است. اهالی روستای محل زندگی  این دختر فلسطینی آماده استقبال باشکوه از او و مادرش هستند.

عهد در تمامی دادگاه‌های برگزار شده تا صدور حکم نهایی از روحیه بسیار بالایی برخوردار بود. برخی رسانه‌های فلسطینی، این دختر را که قهرمان کوچک اما بزرگ خود می‌دانند و «احلام التمیمی دوم» خطاب کرده‌اند. احلام التمیمی اولین زن فلسطینی بود که به گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس ملحق شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    1 0
    خبر خوشی دادی مشرق! ای کاش دولتمردان اقتصادی ما یک هزارم همت و شجاعت این دختر قهرمان فلسطینی را داشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس