کد خبر 886710
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
عهد التمیمی

عهد التمیمی، در پیامی تصویری عید قربان را به دبیر کل حزب‌الله لبنان تبریک گفته و از او به‌خاطر حمایت‌هایش از مقاومت و آرمان فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش مشرق، «عهد التمیمی»، دختر نوجوان فلسطینی که به دلیل اقدامات خود در برابر نظامیان صهیونیستی در افکار عمومی مشهور شده است، از «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش شبکه «الجدید» لبنان، عهد التمیمی دیروز (چهارشنبه) در پیام تصویری که از این شبکه پخش شد، ضمن تبریک عید سعید قربان به سید حسن نصرالله، از مواضع او در حمایت از مقاومت و آرمان فلسطین قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید

التمیمی پس از آزادی: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

وی در این پیام گفت که ملت‌های عربی در قبال آرمان فلسطین بسیار کوتاهی می‌کنند. او گفت که ایمان دارد که این ملت‌ها هستند که می‌توانند تغییر ایجاد می‌کنند نه دولت‌ها.

عهد التمیمی که برخی به او لقب «ژاندارک فلسطین» داده‌اند، سید حسن نصرالله را خطاب قرار داد و گفت: «من از او بسیار تشکر می‌کنم و [عید] را به او تبریک می‌گویم. او روحیه ما را بالا برد، نه تنها روحیه عهد التمیمی، بلکه روحیه همه مردم فلسطین».

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌های اخیر خود از موضع شجاعانه و جسورانه او و خانواده‌اش و اینکه توانسته بود به نظامیان اشغالگر صهیونیست سیلی بزند، تقدیر کرده بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی در  تاریخ ۲۷ آذر ماه سال گذشته (۱۳۹۶) عهد التمیمی (متولد ۲۰۰۱) را به اتهام ضرب و شتم نظامیان صهیونیست در مقابل منزلش واقع در روستای «النبی صالح» در شمال غرب رام‌الله دستگیر کردند.

او همچنین نظامیانی را که وارد خانه‌ آن‌ها شده بودند، را بیرون می‌کند و حین درگیری با آن‌ها به یکی از نظامیان صهیونیست سیلی می‌زند.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی عهد التمیمی را به «ضرب و شتم نظامیان صهیونیست، اختلال در روند کار این نظامیان، اقدامات تحریک‌آمیز، تهدید کردن، اهانت به نظامیان، مشارکت در آشوب و پرتاب سنگ» متهم و بر اساس همین اتهامات، او را به هشت ماه حبس محکوم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس