برزیل و بارسلونا

باشگاه بزرگ و پر افتخار بارسلونا در طول تاریخ خرید و فروشهای زیادی داشته و شاید بتوان گفت به همه دنیا سر زده اما در این میان برزیل خویشاند تاریخی بارسا بوده است.

سرویس ورزش مشرق – آسولگرانا با خانه تاریخی فوتبال خود یعنی لاماسیا همیشه صاحب سبک بوده و کارخانه تولید بازیکن اما در این میان نمی شود نقش برخی کشورها را در پیشبرد اهداف بارسلونا نادیده گرفت. برزیل یکی از همین کشورها است که شاید حتی بیش از هلند و آژاکس بلند مرتبه آن، به بارسلونا لطف کرده و به نوعی به خویشاوند نزدیک و تاریخی بارسلونا تبدیل شده است.

نزدیک به 500 میلیون شیفته فوتبال که بدون تردید هیچ یک حس بدی به بارسلونا نداشته بلکه شاید عاشقانه خود را هوادار بارسلونا توصیف کنند. از سال 2008 تا کنون به استناد روابط عمومی باشگاه بارسلونا و آمار منتشر شده به صورت رسمی در وب سایت این باشگاه، بیش از 35 درصد از فروش پیراهن، محصولات تبلیغاتی و ورزشی بارسلونا در خاک برزیل به فروش رفته و این باشگاه به خوبی می داند که حداقل 20 درصد از هوادارانش در سراسر جهان به کشور برزیل تعلق دارند.

از بعد اقتصادی بیشتر می شود این خویشاوندی و تعلق را توصیف کرد، چرا که تاسیس حداقل 40 آکادمی فوتبال با مجوز رسمی باشگاه بارسلونا در سرتاسر خاک پهناور برزیل باعث رونق اقتصادی دو طرف شده است، اتفاقی که در آن هر دو طرف سود می برند و رضایت کامل دارند.

خرید اخیر بارسلونا از فوتبال برزیل یعنی مالکوم بهانه خوبی بود برای رسانه های اسپانیا تا این وابستگی قدیمی را مرور کنند.

کمتر از 24 ساعت بعد از آنکه تمامی رسانه های معتبر اروپا خبر از توافق رم و بوردو برای انتقال مالکوم را مخابره کردند، این ستاره جوان راهی بارسلونا شد. بارسلونا در تلاش برای جذب ویلیان بود اما هنوز اتفاق خاصی در مورد این انتقال رخ نداده بود و مدیران بلوگرانا که دریافته بودند مالکوم در آستانه انتقال به رم است علاقمند شدند با مدیر برنامه این بازیکن در یک هتل مذاکره کنند. اگرچه مذاکرات مثبت بود ولی ویلیان همچنان اولویت اصلی بارسا بود و بازیکنان بارسلونا نیز خواستار انتقال آنتوان گریزمان به این تیم بودند.

بارسلونا با پیشنهادی 65 میلیون پوندی شامل 55 میلیون نقد و 10 میلیون پاداش در تلاش برای جذب ویلیان بود و مدیریت این تیم معتقد بود این پیشنهاد قطعا پذیرفته خواهد شد زیرا با توجه به عدم راهیابی چلسی به لیگ قهرمانان، رومن آبراموویچ مشکلی با جدایی ستاره برزیلی خود ندارد.

وعده بازی کردن در بارسلونا و اهدای پیراهن شماره 7، مالکوم را راضی به انتقال به بارسلونا می کند و بخشی از تیمی که به عنوان نماینده او فعالیت می کرد در بوردو برای صحبت با باشگاه و کنفرانس ویدئویی با مونچی مدیر ورزشی رم باقی می مانند تا در نهایت باشگاه بارسلونا و بوردو خبر توافق خود را منتشر کنند.

بارسلونا در اردوی آمریکای خود، در شهر پورتلند از مالکوم رونمایی کرد. مالکوم در این مراسم گفت:" من همیشه می‌خواستم به بارسلونا بروم. در این مدت هیچوقت آرامش خودم را از دست ندادم. مدیران برنامه‌های من بودند که کل داستان را مدیریت کردند. وقتی فرصت بازی برای بارسلونا پیش آمد نه نگفتم. من اینجا با بهترین بازیکنان دنیا بازی خواهم کرد. از اینکه می‌توانم در تیمی مثل این بازی کنم خیلی خوشحالم".

اکنون بحث بر سر فرایند توافق قطعی بارسلونا و ژرمیو بر سر آرتور نیز مطرح است و مشخص شده که بارسلونا ارتباط بسیار خوبی با طرف های برزیلی داشته و دارد.

باشگاه بارسلونا همیشه با برزیل ارتباطی خوب و تنگاتنگ داشته است، شاید بتوان به جرات گفت که بارسلونا در پاره ای مقاطع تاریخی، موفقیت های خود را به شدت مدیون ستارگان برزیلی بوده است.

باشگاه بارسلونا تا به امروز مبلغ 543 میلیون یورو برای خرید ستارگان برزیلی هزینه کرده و البته صدها بار بیش از این رقم، از داشتن این ستارگان سود کرده است.

از زمان ورود روماریوی جادوگر به بارسلونا به سال 1993 میلادی تا به امروز شاید هرگز بارسلونا را بدون ستاره های برزیلی ندیده باشیم.

رونالدو، ریوالدو، رونالدینیو، نیمار، دنی آلوس، جیوانی، سونی آندرسون، ادمیلسون و امروز، مالکوم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    2 0
    #منم میخوام زندگی کنم
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    0 0
    کوتینیو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس