رای بحث انگیز جنتی و توضیحات مجید انصاری

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور گفت: در تاریخ منظره‌ای شکوهمندتر از صف اعزام به جبهه‌ها نمی‌بینیم، جوانان و نوجوانان با یک دنیا ایمان و شجاعت روانه جبهه‌ها شدند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام مجید انصاری در دوازدهمین یادواره سرداران و ۱۱۷ شهید بخش نوق در مسجد جامع بهرمان بیان کرد: قرآن کریم در آیات متعدد با صراحت و تاکید شهیدان را زنده نامیده است پس ما یاد درگذشتگان را زنده نمی‌داریم بلکه یاد قهرمانان زنده خود را گرامی می‌داریم. به همین جهت حضور در چنین مجالسی پیش از آنکه تجلیل از شهیدان باشد استفاده از نور آنان و انرژی الهی آنان است.

وی با گرامیداشت یاد ۱۱۷ شهید منطقه نوق، افزود: خوشحالم که در زادگاه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رادمرد تاریخ معاصر ایران و شخصیت بی بدیل و کم نظیری که گذشت زمان شخصیت جامع الاطراف او را درخشان تر خواهد کرد حضور پیدا کردم. با نگاهی به انقلاب اسلامی، به خانواده شهدا می‌گویم جایگاه شما در پیشگاه خدا والاست و کار ستاد یادواره شهدا خیلی بزرگ است.

انصاری گفت: در دوران شاه ایران یک کشور دست‌نشانده آمریکا و انگلیس بود و حکومت فاسد، مستبد و وابسته پهلوی حکومت می‌کرد دین خدا و قرآن در حاشیه بود که مردم ایران تصمیم گرفتند سرنوشت خودشان را تغییر دهند ندای امام (ره) را پاسخ دادند. سال ۴۲ زمانی که امام خمینی(ره) قیام کرد استان کرمان اولین مرد میدان را به میدان فرستاد و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سن جوانی در کنار امام(ره) قرار گرفت و بزرگان دیگری هم همراه امام شدند و از همه زندگی خود گذشتند.

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور عنوان کرد: حکومت شاه مانند برف در برابر تابش آفتاب ذوب شد و انقلاب پیروز شد اما جهان با ما وارد جنگ شد، مردم هم در دوران جنگ سنگ تمام گذاشتند و در تاریخ منظره‌ای شکوهمندتر از صف اعزام به جبهه‌ها نمی‌بینیم، جوانان و نوجوانان با یک دنیا ایمان و شجاعت روانه جبهه‌ها شدند مادر و خواهر و همسرشان آن‌ها را از زیر قرآن عبور دادند.

انصاری افزود: امسال در قم حدود ۱۵۰ نفر از خانم‌های میانسال از استان کرمان بودند که در میان آن‌ها مادر چند شهید و همسر و خواهر شهید آمده بودند در نیمه شعبان نان صلواتی پخت می‌کردند، همین خانم‌ها در دوران جنگ کارشان نان پختن و ارسال به جبهه بود و این کار را همچنان در مناسبت‌های مختلف ادامه می‌دهند. 

انصاری با بیان اینکه ۴۰ سال تمام دنیا می‌خواهد ملت ایران و نظام نباشد، توضیح داد: این منطقه، ۱۱۷شهید تقدیم انقلاب کرده که این سرمایه‌گذاری است و این یادواره حفاظت از سرمایه‌گذاری خانواده شهداست و برای انقلاب ما سرمایه‌گذاری زیادی از جمله تقدیم ده‌ها هزار شهید، جانباز و آزاده شده است. مردم مستضعف و متوسط به پایین جامعه خون دل می‌خورند اما بسیاری از ثروتمندان کشور شرافتمندانه در خدمت مردم هستند عده اندک را نباید به پای عامه مردم گذاشت، امروز کشور و انقلاب در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و ما مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم.

وی  ادامه داد: در این میان شرایط ویژه‌ای در جهان و در منطقه ما شکل گرفته دشمنان ما که داعش را به وجود آوردند تا منطقه را به آتش و آشوب بکشند و ایران را ویران کنند با قدرت ملت ایران و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب و فداکاری مردان بزرگ کشورمان سیلی خوردند. امروز یک مثلث بلکه یک مربع شیطانی شوم علیه ما دست به کار شده در رأس این مربع شیطانی آمریکا دشمن قسم‌خورده دیرینه ماست و همراه او رژیم صهیونیستی و در کنار آن‌ها آل ‌سعود خائن و جوان خام به قدرت رسیده در عربستان با ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز و در کنار آنها منافقان روسیاه و تروریست‌هایی که دست‌شان به خون ۱۷ هزار نفر از ملت ایران آغشته است.

انصاری بیان کرد: منافقان در جبهه‌ها فرزندان ما را شهید کردند و فروغ جاویدان را برای نجات صدام از منجلاب وارد کردند امروز به عنوان جیره خوار، پول را از عربستان و سرویس جاسوسی را از اسرائیل می‌گیرند، در کاخ سفید خیمه زده‌اند و برای نابودی ایران و انقلاب اسلامی و مردم نقشه می‌کشند.

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمنان ما ستاد جنگ‌شان را از نوع اقتصادی انتخاب کردند و جنگ روانی تمام‌عیار علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند، افزود: ده‌ها کانال تلویزیونی و رسانه‌ای برای خالی‌کردن دل مردم و شایعه‌سازی و تحریک قدرت‌ها و ایجاد اختلاف میان مردم و پاشیدن بذر یأس و ناامیدی در قلب جوانان و خدمت کردن به اربابان‌شان وارد شدند.

انصاری یادآور شد: فساد اقتصادی بعضی از پول‌پرستان در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد و با کمال تأسف رشوه و پارتی‌بازی هم در برخی مراکز وجود دارد. درست است که در مجموع فعالان اقتصادی ۱۰، ۲۰ و یا ۵۰ نفر باشند که مال مردم را به یغما بردند ولی چرا بدهی خود را به بانک نمی‌پردازند و نظام بانکی را زمین‌گیر کردند. این کار بی‌شرمی و فرصت‌طلبی است آنهم در شرایطی که ملت زیر فشار و منگنه گرانی هستند، ارز دولتی بگیرند کالا وارد کنند و در انبار احتکار کنند تا گران‌تر بفروشند و مردم را بیشتر در گرفتاری قرار دهند این‌ها نمی‌توانند شیعه امام صادق(ع) باشند.

وی ادامه داد: همه مردم باید امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک وظیفه اسلامی داشته باشند کارکنان دولت باید در این شرایط کارشان را دو برابر کنند، صرفه جویی را افزایش دهند، سفرهای خارجی هیچ لزومی ندارد در این شرایط لزومی ندارد ساختمان اداری ساخته شود و مبلمان اداری ایجاد شود در شرایطی که پیمانکاران نمی‌توانند پول‌شان را بگیرند در این شرایط باید صرفه جویی کرد.

معاون پارلمانی سابق رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دیوانگی، غرور و قلدری ترامپ دشمنان زیادی برای آمریکا ایجاد کرده و امروز حقانیت ایران در دنیا مطرح است، خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان از این فرصت‌ها استفاده کرد عقل، خرد و تلاش و کوشش و اتحاد شرط پیروزی ماست وامیدواریم همه عواملی که موجب کدورت در سطح ملی شده هر چه زودتر برطرف شود و یک بار دیگر همه زیر خیمه امام(ره)، انقلاب و رهبری حرکتی واحد و اراده ای واحد به نمایش بگذارند تا مانند ۴۰ سال گذشته خدا ما را کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس