مراسم ختم پدر شهیدان محمدعلی، سیدعلی و سیدمحسن جهان‌آرا در مسجد ولیعصر با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و طیف‌های مختلف سیاسی کشور برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این مراسم حجت‌الاسلام مجید انصاری - معاون پارلمانی رییس‌جمهور - در سخنانی گفت: در بیت شهیدان جهان‌آرا همواره یاد خدا و ائمه حاکم بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما، پیام صلح و آزادگی را آورده بود و حتی در مبارزه با رژیم شاه نیز به امام (ره) پیشنهاد شده بود که شاه را ترور کنند؛ اما امام فرموده بود که ما باید با آگاهی‌بخشی به مردم با شاه مقابله کنیم. این موضوع نشان می‌دهد که ما هیچ‌گاه جنگ‌طلب نبوده‌ایم؛ اما هنگامی که جنگ به کشور ما تحمیل شد، برای دفاع از اسلام، کشور،‌ ناموس و انقلاب‌مان براساس احکام الهی به مقابله با دشمن پرداختیم.

حجت‌الاسلام انصاری اظهار کرد: دفاع مقدس، صحنه زندگی انسان‌هایی بود که به‌جز اخلاص، ایمان، اعتماد به نفس، شجاعت و ابتکار عمل نمی‌توان در آن‌ها مولفه دیگری یافت. جنگ و جبهه برای جوانان ما همچون دانشگاه انسان‌سازی بود و صحنه اقتدار ایران را به‌نمایش گذاشت. ما نیز باید به‌عنوان میراث‌داران خط امام و شهدا ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور یادآوری کرد: شکوه سقوط خرمشهر و پیروزی آن مانند یکدیگر است، چراکه ما توانستیم 35 روز در روزهای آغازین جنگ تحمیلی در مقابل ارتش بعثی عراق ایستادگی کنیم و در اوج مظلومیت، خرمشهر را حفظ کنیم و پس از آن نیز توانستیم با ابتکار عمل و طرح‌های عملیاتی، شهر را پس بگیریم.

او افزود: ما باید در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی،‌ اقتصادی، فرهنگی، فرهنگ دفاع مقدس را الگوی خود قرار بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران - نیز گفت: حاج هدایت‌الله جهان‌آرا مردی انقلابی بود که در همه لحظه‌های زندگی خود به‌دنبال خدمت به محرومین بود، مانند این پدر شهیدان، کمتر در میان خانواده شهدا می‌توان بیابیم.

او بیان کرد: حاج هدایت‌الله جهان‌آرا خودش را وقف انجام کار خیر کرده و در اوج فداکاری به‌دنبال کارهای خیر بود. گاهی نزد من که می‌آمد به دنبال رسیدگی به کار خانواده شهدا بود.

در مراسم ختم پدر شهیدان جهان‌آرا شخصیت‌های سیاسی کشوری و لشکری مانند دکتر صالحی - رییس سازمان انرژی اتمی -، سیدهادی خامنه‌ای، غلامعلی رجایی، محسن رضایی - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام -، احمد مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران -، سردار مرتضی قربانی، سردار حسین علایی، شریعتمداری - معاون رییس‌جمهور -، حجت‌الاسلام اختری، کواکبیان، بهزاد نبوی، مجید مجیدی، غلامحسین کرباسچی، رادان، فیض‌الله عرب‌سرخی، علیرضا و محمدرضا بهشتی، علی شکوری‌راد، حجت‌الاسلام هادی غفاری، محمد شریعتمداری، محمد سعیدی‌کیا، حجت‌الاسلام منتجب‌نیا، شهیندخت مولاوردی - معاون رییس‌جمهور -، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، سیدحسین هاشمی - استاندار تهران - و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

همچنین پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، حجت‌الاسلام محمد خاتمی،‌ سردار حسین دهقان نیز خوانده شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس