فیلم/ بدون تعارف با آیت الله جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: قوه قضائیه با کمک دستگاه‌های دیگر باید عاملان اصلی گرانی‌ها و فسادهای اقتصادی و مالی را شناسایی و سریعا با آنها برخورد کنند و به مردم اعلام کنند.

به گزارش مشرق، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست مشترک هیات رئیسه و اعضای کمیسون های مجلس خبرگان رهبری درباره مسائل اقتصادی به بیان مطالبی پرداخت.

وی اظهار داشت: درباره مسائل اقتصادی که مسائل روز است و مشکلاتی ایجاد کرده است و همه با آن درگیر هستند و روزبه روز هم تشدید می شود مطالبی باید مطرح کنم.

بیشتر بخوانید:

عقده‌گشایی هماهنگ زنجیره‌ای‌ها علیه آیت‌الله جنتی


وی افزود: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم لذا همه باید با روحیه انقلابی در دفاع از سرمایه های کشورمان متحد و یکصدا یه مبارزه برخیزیم.

جنتی ادامه داد : امروز مشکل منابع نداریم بلکه مشکل مدیریت وجود دارد که باید مدیران پر تلاش انقلابی با انگیزه و جوان به میدان بیایند. اگر همه چیز درست شود ولی مشکل مدیران انقلابی و نیرومند حل نشود منایع ما قابل استفاده نیست و اگر هم بهره برداری شوند به نفع مردم نظام و انقلاب نخواهند بود.

دبیر شورای نگهبان همچنین یادآور شد: اگر هم این منابع بهره‌برداری شوند، به نفع نظام، مردم و انقلاب نخواهد بود. 

وی افزود: درآمدهای نفتی باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود نه صرف هزینه‌ها، که به ضرر مردم هستند.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر ضرورت توجه به صادرات انرژی و فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام‌فروشی عنوان کرد: باید به صنایع اصلی مانند صنایع غذایی و دارویی و همچنین بنیه دفاعی توجه کرد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه بر شفافیت و درونزایی اقتصاد تأکید کرد و گفت: این مسئله می‌تواند کلید حل مشکلات اقتصادی باشد.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه‌حل نهایی و اجرایی کردن آن عنوان کرد و گفت: باید به کشورهای منطقه و دوست توجه کرد و به کشورهای بدعهد باید بی‌اعتنا شد. 

جنتی در بخش دیگری از سخنانش به توجه به منابع داخلی کشور و سرمایه‌های داخلی و جوانان تأکید کرد و افزود: باید با متخلفان اقتصادی به ویژه در حوزه ارز و طلا برخورد جدی صورت گیرد. 

وی در ادامه توجه مسئولان به حل مشکلات اقتصادی مردم را یادآور شد و این نکته را امر ضروری مهم خواند و ضمن آن از مسئولان به ویژه قوه قضائیه در مبارزه با تخلفات اقتصادی تشکر کرد. 

دبیر شورای نگهبان همچنین از مردم به سبب تحمل سختی‌ها و مشقت‌های اقتصادی و فشار سنگین گرانی تشکر کرد.

جنتی همچنین به این نکته هم اشاره کرد که ما روز به روز با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه می‌شویم و مسئله ارز و طلا هم محور قرار گرفته شده است و امثال این مسائل هم کم نیست، ثبت سفارش‌های زیاد و همچنین وارد کردن خودروهای بسیار گران‌قیمت میلیاردی بدون نیاز به صورت فراوان اخیرا بسیار اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: مردم هم هر روز با گرانی‌های تازه مواجه هستند، گرانی‌هایی نظیر اجاره‌خانه‌ها، قیمت مسکن، مسائل معیشتی و خودرو، بنده واقعا نمی‌دانم باید چه کار کرد، بنابراین یک حرکت انقلابی لازم است برای اینکه این اوضاع و فساد اقتصادی تنظیم و مهار شود. 

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه قوه قضائیه در این زمینه باید با قوت عمل کند و در این رابطه بازرس داشته باشند البته دستگاه‌های دیگر هم باید به قوه قضائیه کمک کنند و عاملان اصلی این گرانی‌ها و فسادهای اقتصادی و مالی را شناسایی و سریعا با آنها برخورد کنند و ضمن آن برای آنها دادگاه تشکیل داده و به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند نظام نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نیست.

جنتی در ادامه مطلب فوق یادآور شد: مردم باید بدانند نظام با اینگونه متخلفین برخورد می‌کند، همان برخوردهای جدی اگر شروع و دادگاه‌های آنها تشکیل شود و در پی آن نتایج اعلام شود به مردم آرامش می‌دهد، اما در غیر این صورت مشکل پیدا می‌کنیم و امیدواریم قوه قضائیه اقدام به چنین کاری بکند. 

وی همچنین به مسائل فرهنگی هم گریزی زد و گفت: اگر فرهنگ اسلامی، انقلابی و ایثار و شهادت در جامعه حاکم باشد، همه اینها حل خواهد شد ولی اگر این اتفاق نیفتد، سایر موارد هم کارایی لازم را نخواهند داشت. 

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: عده‌ای در خارج و داخل به فکر این هستند که انقلاب به هر صورت بر اثر روحیه انقلابی، جهادی و اسلامی به وجود آمده است و پیروز شد، بنابراین اگر بخواهیم این نظام و حکومت را بشکنیم باید از راه فرهنگ و اسلام وارد شویم و به عقاید و ایمان مردم توجه و ورود کرد، لذا از راه‌های مختلف عملی و فکری ورود می‌کنند تا عقاید مردم را تحت تأثیر قرار دهند که در این زمینه هم باید توجه داشته باشیم که مسئولیت قانونی علما و روحانیون مسئولیت درجه اول است. 

جنتی همچنین تصریح کرد:‌ همانگونه که در اول پیروزی انقلاب اسلامی حضور علما، طلاب و روحانیون بود که پشت سر مقام معظم رهبری و امام حرکت کردند و آن روحیه انقلابی را در مردم به وجود آوردند، اکنون هم باید همین گونه باشد، نمی‌شود بدون روحانی انقلابی حائز شرایط، فرهنگ اسلامی را حاکم و حفظ کرد، لذا ما مسئولیت سنگین داریم و باید در این قضیه وارد میدان شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    2 2
    باید مدیران پر تلاش انقلابی با انگیزه و جوان به میدان بیایند.
  • وکیل IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    6 0
    جسارتا خیلی وقته که مشکل مدیریت داریم!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    2 0
    ممنون . افرین جالبه که الان طلبکار هم شده اند مدیران رانت خوار
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    5 0
    اینا اهل برخورد نیستند چون اکثرا دخیلند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    1 4
    خیلی وقته مشکل مدیریت داریم. انصافا آخرین رئیس جمهوری که توی اوضاع جنگ و با اون هزینه ها کشور رو اداره کردند آیت الله خامنه ای بودند. اقدامات آقای رفسنجانی هم تا حد قابل قبولی خوب بود. اما دولت های نهم تا دوازدهم بدترین شرایط رو برای این کشور رقم زدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس