خداداد عزیزی

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود گفت: اهل دروغ گفتن و سیاه‌بازی نیستم، تمام تلاش ما این است که تیم را در میانه جدول نگه داریم تا بازیکنان دچار مشکل نشوند.

به گزارش مشرق،

خداد عزیزی در نشست خبری پیش از بازی با سایپا، گفت: سلام به ارباب رسانه‌ها ما در خدمت شما هستیم.فردا مقابل تیم کسی که چند سال است در فوتبال حضور دارد بازی داریم. سایپا سخت‌افزار خوبی دارد و علی دایی که دوست خوب ما است و سهمیه آسیایی گرفته بازی سختی با این تیم داریم.

*اصلا فرصت آماده سازی نداشتیم

وی افزود: ما بدون تعارف بازی بسیار سختی داریم. چون اصلا فرصت آماده‌سازی نداشتیم و سه هفته است که تمرینات را شروع کردیم در این مدت هم که همه شاهد بودند چه اتفاقاتی افتاد و درگیر مالکیت باشگاه و اتفاقات پیرامون آن بودیم حتی شرایط آمادگی بدنی را هم در این مدت نتوانستیم پیدا کنیم.

* شاید اگر علی کریمی در سپیدرود نبود من هم نبودم

وی در مورد اینکه چقدر امیدوار است تا تیم سپیدرود مشکلات سال گذشته را با او نداشته باشد گفت:‌واقعیت این است که بهتر است از مدیران باشگاه‌ها در این مورد سوال کنید آنها باید در اینجا بنشینند و در مورد مسائل مالی حرف بزنند. با این حال من معتقدم اتفاقات گذشته تکرار نشود سپید رود سال گذشته بحران شدید داشت و شاید اگر علی کریمی سرمربی این تیم نبود الان من هم اینجا ننشسته بوم و سپیدرود اکنون نبود و این تیم شرایط بدتری داشت. جو رشت جو بسیار عجیب و غریبی است هواداران این تیم در تمرینات هم جو خوبی درست می‌کنند چه برسد به مسابقه. سپیدرود جزو تیم‌های قدیمی فوتبال است و امیدوارم مشکلات مالی نداشته باشد. گروهی آمده‌اند و این تیم را بر عهده گرفته‌اند و بعد از کش و قوس فراوان و جنگ و دعوا در نهایت هزینه‌هایی یرای این تیم انجام شده و امیدوارم تعهدات آنها عملی شود. قسمت اول تعهداتشان عملی شده و من قول گرفته‌ام که پرداختی جدید هم به بازیکنان داشته باشیم.

* وقتی به بازیکن پول نمی‌دهند فقط دو راهکار می‌ماند

وی افزود: پرداختی‌ها بیشتر 90 تا 100 به بازیکنان سابق بوده امیدوارم هفته آینده هم به تعهدات دیگر باشگاه که پرداخت 15 درصد از حق و حقوق بازیکنان است عملی شود. سپیدرود نباید مشکل مالی داشته باشد من نمی‌خواهم زیاد به این مسئله ورود کنم اما وقتی بازیکن پولی نگیرد دو راهکار داریم زیرا بازیکن می‌گوید حال ندارم و پولم را نگرفته‌ام یا باید با بازیکن برخورد کنیم یا با او مدارا کنیم. اگر بخواهید برخورد کنید چند بازیکن را می‌توانید از تیم اخراج کنید یک بازیکن، 2 بازیکن، 3 بازیکن؟ اگر هم بخواهید با او مدارا کنید حرمت‌ها شکسته می‌شود اکنون اکثر تیم‌ها مشکل مالی دارند. من فصل گذشته هم با این مشکل مواجه بودم یکسری آدم می‌آمدند که پول هم نمی‌دادند امیدوارم سپید رود مشکلات مالی‌اش حل شود هواداران هم حق دارند.

* شاید یک مربی دیگر با سیاه‌بازی می‌گفت امسال سهمیه می‌گیریم

خبرنگاری از خداد عزیزی سوال کرد آیا در برنامه و اهداف شما کسب سهمیه آسیا برای سپیدرود وجود دارد یا خیر که عزیزی پاسخ داد شما سوالی کردید که خودتان هم خندیدید! ما بازیکنی نداشتیم که بگیریم یا بخواهیم تیم را در آن حد تقویت کنیم.شاید هر مربی جای من بود برای سیاه‌بازی می‌گفت امسال سهمیه می‌گیریم، سال بعد قهرمان آسیا می‌شویم و سال بعد از آن هم در جام باشگاه‌های جهان هستیم. ولی من از این کارها بلد نیستم، تلاش می‌کنم که تیم را در میانه جدول حفظ کنم.

*تعهدات عمل شود چرا باید استعفا دهم؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا خداداد عزیزی معمولا در میانه راه از تیم‌ها جدا می‌شود و آیا امسال هم ممکن است این اتفاق به وجود بیاید،‌گفت: حرف اول من همیشه حرف بازیکنان تیمم است من برای آنها هر کاری انجام می‌دهم و به مدیران باشگاه هم گفته‌ام تا بچه‌ها پول نگیرند من هم نمی‌گیرم، اگر باشگاه به تعهداتش عمل کند چرا باید مشکل به وجود بیاید. همیشه به مدیران باشگاه می‌گویم اگر پول ندارید نگویید فردا طلب بازیکنان را می‌دهم، شما بگویید دو ماه دیگر می‌دهم و اجازه بدهید در این دو ماه من با بازیکنان در ارتباط باشم. ولی اگر می‌گویید دو ماه دیگر حتماً پول را پرداخت کنید. وقتی به تعهدات عمل شود چرا باید استعفا بدهم، سعی می‌کنم با همه توان مبارزه کنم.

* جام ملت‌ها عیار تیم ملی را مشخص می‌کند

وی در خصوص نحوه ادامه همکاری کی‌روش در تیم ملی گفت: من امیدوارم که کی‌روش بماند چون این جام ملت‌ها که در پیش داریم خیلی چیزها را مشخص می‌کند. هیچ کس نیست که نداند تیم ما از نظر هجومی دچار مشکل است اما در جام ملت‌ها عیار تیم ملی مشخص می‌شود و دیگر نمی‌شود با دفاع مقابل عراق به خیابان‌ها بریزیم. به نظرم ماندن کی‌روش در این مقطع منطقی است.

* موافق رفتن بازیکنان به ترکیه و لیگ‌های درجه دو نیستم

عزیزی در خصوص رفتن تعدادی از بازیکنان تیم ملی به لیگ ترکیه و ... گفت: من با رفتن به ترکیه موافق نیستم و حتی علاقه ندارم بازیکنان راهی تیم‌های درجه دو بلژیک شوند، لیگ انگلیس و ایتالیا و اسپانیا لیگ‌های بزرگی است و من امیدوار هستم کار جهانبخش و بقیه بازیکنان در آنجا نهایی شود .بعد از جام‌جهانی صحبت‌هایی کردم و گفتم ما موقعیتی به دست نیاوردیم و در این مسابقات مهم روی اتفاقات مراکش را بردیم. اما از این حرف‌های من خیلی‌ها ناراحت شدند.

*تیم ما در جام‌جهانی نمایش دلخواه برخی از آقایان را پیاده کرد 

وی تأکید کرد: ما حذف شدیم مثل دوره‌های گذشته، با پرتغال مساوی کردیم و به اسپانیا هم به سختی باختیم اما اتفاقی نیفتاد و دوباره حذف شدیم. فقط یک اتفاق برای ما خوب بود که به دور بعد صعود می‌کردیم. اما حذف در جام ملت‌های آسیا از هر مرحله‌ای برای ما بد است و به درد نمی‌خورد. ما در جام جهانی نمایش ایده‌آل نداشتیم ولی یک عده آنچنان جو دادند که مردم بعد از همه بازی‌ها به خیابان‌ها می‌ریختند این بخش از قضیه که مردم شاد بودند خوب بود ولی از نظر کارشناسانی که در روسیه حضور داشتند اتفاقی برای تیم ملی ایران نیفتاد. جهانبخش هم چون فصل گذشته آقای گل شده بود، به لیگ انگلستان رفته وگرنه بقیه بازیکنان ما شانسی نداشتند. در مجموع تیم ما در جام‌جهانی نمایش دلخواه برخی از آقایان را پیاده کرد وگرنه با عدم صعود به دور بعد اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است.

*بیشترین امتیاز جام جهانی را گرفتیم اما حذف شدیم

وی در مورد اینکه تیم ملی 4 امتیاز گرفت و چرا شما می‌گویید موفق نبوده گفت: بله، ما بیشترین امتیاز را در تاریخ جام‌های جهانی گرفتیم اما من می‌گویم این تنها دوره‌ای بود که تیم ملی می‌توانست از گروهش صعود کند اما آنقدر هیجان دادیم که این اتفاق نیفتاد ما وقتی مراکش را بردیم اسپانیا و پرتغال یک امتیاز داشتند و اگر هر کدام از آنها را می‌بردیم می‌توانستیم صعود کنیم. در بازی با پرتغال بعد از آنکه یک پنالتی را گل کردیم یک موقعیت 90 درصدی را طارمی از دست داد به هر حال 4 امتیاز بیشترین امتیاز تاریخ ما بود و می‌توانستیم صعود کنیم اما حذف شدیم که عربستان 5 گل خورد و حذف شد یا همانطور که کره‌جنوبی آلمان را برد و بازی‌های دیگرش را باخت و حذف شد ما حذف شده بودیم و اکنون هم می‌گویم حذف شدیم.

* کی‌روش می توانست بگوید با این بازی‌های تدارکاتی به جام جهانی نمی‌رود

وی در مورد اینکه بازی‌های تدارکاتی تیم ملی مناسب نبود و باتیمی مثل امید سیرالئون بازی کردیم گفت: من کاری ندارم می‌توانستیم به جام‌جهانی نرویم هر کسی شرایط را می‌داند و کار می‌کند.کی‌روش هم که حرفش در فوتبال ما وحی منزل است می‌توانست بگوید با این بازی‌های تدارکاتی من به جام‌جهانی نمی‌روم اکنون من با سپیدرود کار می‌کنم دیر تمرینات را شروع کردیم دیر بازیکن گرفتیم اما با همه این شرایط من دارم کار می‌کنم و به این تیم اعتماد دارم.

*کی‌روش باید بداند اینجا در ایران هیچ چیز مو به مو اجرا نمی‌شود

وی در مورد اینکه کی‌روش از فدراسیون تضمین می‌خواهد که اردوهای مناسبی برای تیم ملی برگزار شود گفت:‌من نمی‌دانم کی‌روش چه می‌کند اما حق با کی‌روش است ولی باید بداند که اینجا ایران است و هیچ چیز مو به مو اجرا نمی‌شود. نه در اقتصاد نه در سیاست و نه در فوتبال هیچ چیز مو  به مو اجرا نمی‌شود اینکه کی‌روش مثلا بخواهد با برزیل بازی کند ما نمی‌توانیم با این تیم بازی کنیم زیرا باید یک میلیون دلار به برزیل پول بدهیم از کجا بیاوریم؟

* برخی مجریان در مورد گروه تیم ملی هیجان دادند

وی در مورد اینکه اگر طارمی آن موقعیت را گل می‌کرد اکنون تیم ملی ما موفق بود گفت:‌ما می‌توانستیم پرتغال را ببریم شاید اگر آن موقعیت 50 ، 60 درصدی را طارمی گل می‌کرد حذف نمی‌شدیم اما اکنون اوت شدیم.

وی در مورد اینکه ایران در گروه مرگ قرار نداشت گفت:‌بله این گروه مرگ نبود هم پرتغال، هم اسپانیا وهم مراکش و هم ایران حذف شدند.ما هیجان دادیم برخی از مجریان و گزارشگران که دوستان ما هم هستند هیجان دادند.

* به خاطر هیجان مجری تلویزیون مردم از تیم ملی استقبال کردند 

سرمربی سپیدرود رشت در مورد اینکه مردم کره جنوبی بازیکنان تیمش را با تخم‌مرغ زدند اما از تیم ملی ما استقبال شد گفت:‌این هم به خاطر هیجان مجریان است. ما بازی اول را بردیم مردم به خیابان‌ها ریختند بازی دوم را باختیم باز هم مردم به خیابان‌ها ریختند در بازی آخر مساوی شدیم مردم به خیابان ریختند. در فوتبال همین سه حالت بیشتر نیست، یا برد است یا مساوی یا باخت. اما اینکه مردم کره‌جنوبی تیمشان را با تخم‌مرغ زدند به خاطر همان هیجانی است که مجری تلویزیونی دادند و از تیم ملی استقبال شد ما در جام ملت‌های قبل به عراق باختیم اما گزارشگران آنچنان هیجانی دادند که باز هم از تیم ملی استقبال شد. در سال 2006 اما با برانکو خوب نبودند در همان آلمان با برانکو خداحافظی کردیم اما این بار شاید مردم به خاطر آن 4 امتیاز از تیم ملی استقبال کردند. ولی مردم ما را با مردم کره مقایسه نکنید آنها چیزهای می‌خورند که ما نمی‌توانیم بخوریم!

*در سال 98 تیم ملی را به خانه خون‌آشامها بردند اما با تیم کی‌روش مگر می‌توانند این کار را کنند؟

وی افزود: در کره جنوبی اگر یک قطار یک ساعت یا نیم ساعت تأخیر داشته باشد رئیس کل و مسئولانش برکنار می‌شود اما در ایران سه روز تأخیر داشته باشیم آب از آب تکان نمی‌خورد. یکبار من فاصله تهران تا مشهد را  28 ساعته طی کردم هواپیما به جای مشهد در اصفهان فرود آمد. در قم اتوبان بسته بود ساعت 3 به تهران رسیدم حساب کردم بین 28 ساعت تا 30 ساعت در راه بودیم پس بابت این چیزها خودتان را ناراحت نکنید که چرا مردم کره جنوبی بازیکنانشان را با تخم‌مرغ می‌زنند اما امیدوارم با مربیان ایرانی هم همین برخوردها صورت گیرد.  وقتی ما از جام‌جهانی برگشتیم مگس هم در فرودگاه نبود هیچکس به استقبال ما نیامد اما اکنون دنیای مجازی است اگر آن زمان مگس بود ما  روی هوا می‌زدیم تیم ملی را در جام‌جهانی 1998 به خانه‌ای بردند که شبیه خانه خون‌آشام‌ها در فیلم‌ها بود اما مگر می‌توانندبا تیم کی‌روش چنین رفتاری کنند؟ فوتبال ما در جام ملت‌های 1996 درخشید  و خیلی از آن درخشش بهره برد اکنون هم اگر تیم ملی در جام ملت‌ها قهرمان شود می‌توانیم سال‌ها بهره آن را ببریم.

* به سردار آزمون گفتم تصمیمت اشتباه بود

عزیزی در مورد اینکه نظرت در مورد خداحافظی سردار ‌آزمون از تیم ملی چیست گفت: سردار آزمون را دوست دارم در مراسم فیلم اسبش هم با او حرف زدم. به او گفتم تصمیمت اشتباه بود. من سردار آزمون را خیلی دوست دارم و یکی از بازیکنانی بود که دوست داشتم در جام‌جهانی هم بدرخشد اکنون هم می‌گویم اگر آزمون برگردد می‌تواند در جام ملت‌ها برای تیم ملی گلزنی کند و آقای گل جام جهانی شود او بعد  از دایی بیشترین گل‌ها را برای تیم ملی زده است.

وی در مورد اینکه آزمون مدام در جام جهانی استوری می‌گذاشت گفت: بله خب کی‌روش باید موبایل‌ها را جمع کند امیدوارم در جام ملت‌ها این کار را کند. دو مصیبت فوتبال یکی استوری است و دیگری قلیان.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    0 0
    پولهای باداورده ی مردمی میلیاردی در فوتبال ایران و جهان!!!!؟؟؟؟؟...
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    0 0
    بله احسنتم حزب الله پهلوان و قهرمان✌✌✌✌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس