جلائی پور

حمیدرضا جلایی‌پور طی پیشنهاداتی به روحانی برای حل مشکلات کشور، بصورت تلویحی خواستار محاکمه سپاه و شورای نگهبان برای حل مشکلات کشور شده است!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

غیر از هرمز کدام «تنگه دیگر» را می‌توانیم، ببندیم!؟

رئیس‌جمهور روحانی روز یکشنبه گذشته طی سخنانی در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با اشاره به صحبت‌های قبلی خود درباره ماجرای «صادرات نفت» گفت:

می‌گویند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود و خیال می‌کنند وقتی ما می‌گوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، هیچ کس نمی‌تواند نفت صادر کند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم در صورتی که راه‌های فراوانی وجود دارد و بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما "بسیاری تنگه‌های دیگر" برای این کار در اختیار داریم.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور همچنین خطاب به آمریکایی‌ها و در پاسخ به اینکه آنها گفته‌اند، نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود، اظهار داشت:

آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه و امنیت مسیر کشتیرانی در طول تاریخ هستیم، با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. شما فکر می کنید ایران این قدر ضعیف است که اجازه دهد که شما به خواسته و به اهداف‌تان برسید؟

او افزود: با دم شیر بازی نکنید چرا که پشیمانی ابدی برای شما به همراه خواهد داشت و این از توان شما ساخته نیست شما نمی‌توانید ملت ایران را علیه منافع ایران بسیج کنید چرا که ملت ایران منافع خود را می‌فهمند و برای آن فداکاری می‌کند.[1]

*صحبت‌های رئیس‌جمهور روحانی موجی از سؤالات را در پی داشته است مبنی بر اینکه ایران غیر از «تنگه هرمز»، کدامین تنگه دیگر را در اختیار دارد که آقای روحانی در اشاره به آن از عبارت "بسیاری تنگه‌های دیگر" استفاده کرده است...

البته یک برآورد می‌تواند این باشد که منظور آقای روحانی از تنگه‌های دیگر! ابزارهایی غیر از بستن تنگه هرمز است که در اختیار ایران اسلامی قرار دارد و بوسیله آنها می‌توان آمریکا را به راحتی به زانو درآورد.

برآورد دیگر اما معنی تحت‌اللفظی سخنان رئیس‌جمهور و اشاره او به تنگه استراتژیک دیگری غیر از تنگه هرمز است که بخشی از آن در اختیار ایران قرار دارد و البته سیادت آن هم با ایران است. اما آیا اساساً چنین تنگه‌ای وجود دارد!؟

پاسخ، مثبت است...

«دهانه اروند» در نقطه تلاقی این رودخانه با خلیج فارس، دومین تنگه یا آبراهه‌ای است که تصوّر انسداد آن خواب را از چشم جهان سلطه خواهد ربود.

رودخانه اروند یک رودخانه قابل کشتیرانی میان ایران و عراق است که مرز آن بر اساس خط تالوِگ(خط القعر یا عمیق‌ترین بخش رودخانه) در میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

دقیقا چیزی شبیه به تنگه هرمز که میان ایران و عمان قرار گرفته است.

عرض اروند رود بین 500 تا 1000 متر و عمق آن بین 9 تا 15 متر در نوسان است که البته این عمق در هنگام جزر و مد آب، تغییر می‌کند.

اروندرود که عمق مرزی آن هر از چندگاهی بعنوان یک مناقشه دیپلماتیک محترمانه میان ایران و عراق مطرح می‌شود؛ بر اساس قرارداد 1975 الجزایر میان دو کشور، تعیین مرز (بر اساس خط تالوِگ) شده است.

از اهمیت دهانه اروند و مسیر آن در بحث صادرات نفت همین بس که مقادیر متنابهی از نفت و انرژی از این تنگه عبور می‌کند و وارد خلیج فارس می‌شود.

البته جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که همواره حسن همجواری را رعایت می‌کند و در راهبردهای اصولی خود نیز زحمتی برای همسایگان ایجاد نکرده و نمی‌کند.

نقشه دهانه اروند در محل تلاقی با خلیج فارس. خط مرزی تصویر شده خط تالوِگ در عمق رودخانه است

اما کافیست کشورهای متخاصم ایران در جنگ اقتصادی از جمله آمریکا؛ با یک تصمیم از جانب کشورمان مواجه شوند که طی آن مقرراتی بر کشتیرانی در اروندرود وضع شود...

بدیهیست که همین تصمیم ساده نه تنها بر قیمت نفت تأثیرگذار خواهد بود بلکه حاضرین در جنگ اقتصادی علیه ایران را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

لازم به توضیح است که ماجرای بستن دهانه اروند پیش از این هم مورد اشاره مقامات کشورمان قرار گرفته است...

6 سال قبل بود که سرلشکر محمد باقری، رئیس فعلی ستاد کل نیروهای مسلح و معاون وقت ارکان و امور مشترک این ستاد طی سخنانی در همایش توسعه ملی سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت:

«انگیزه‌های صدام غیر از خباثت‌های ذاتی، دسترسی به دریا بود که از ایران راه به جایی نبرد و به کویت حمله کرد. راه‌های دسترسی عراق به خلیج فارس دهانه اروند بود که ما با یک کلاش می‌توانیم آن را ببندیم.»[2]

در عین حال باید دانست انقطاع دو تنگه هرمز و دهانه اروند، به نحوی مسئله انرژی را در جهان تحت تأثیر قرار خواهد داد که عملا تصوّری برای آن وجود ندارد. چه اینکه برخی از تحلیل‌های آماری می‌گوید بیش از 80 درصد انرژی جهان (در مجموع نفت، گاز و کالاهای غیر نفتی) از تنگه هرمز و دهانه اروند عبور می‌کند.

از همین رو بعید است که به قول رئیس‌جمهور روحانی، مدعیان جهان سلطه و دشمنان ایران، ولو برای لحظه‌ای هم به بازی با دم شیر فکر کنند.

خاصّه اینکه شرایط تنگه هرمز و دهانه اروند به قدری حساس و حتی به لحاظ جغرافیای ناپایدار است (مثل عمق کم!) که فقط غرق شدن اتفاقی یک کشتی در تنگه هرمز یا دهانه اروند؛ می‌تواند روند عبور و مرور شناورها را در این دو آبراهه با اختلال مواجه کند.

با اینهمه ولی به نظر می‌رسد نظراتی در بدنه نظام اسلامی وجود دارد که به وضع برخی مقررات برای آمد و شد در تنگه هرمز و دهانه اروند هم می‌اندیشند.

چیزی شبیه به مقررات مصر بر کانال آبی سوئز که البته به هر دلیلی تاکنون از سوی ایران اسلامی عملی نشده است.

در خاتمه گفتنیست که اساساً فرضی به نام «بیشتر شدن تحریم‌های آمریکا» فرض صحیحی به نظر نمی‌رسد و اتفاق خاصی هم در پس تحریم‌های جدید آمریکا وجود ندارد.

زیرا این انگاره به این معنیست که آمریکا تا قبل از این و طی 40 سال گذشته مشغول مهربانی با ایران بوده و برخی تحریم‌ها را اِعمال نمی‌کرده است!

جدای از اینکه غلط بودن این انگاره آشکار است؛ بایستی اشاره کرد که دشمن در مسئله تحریم؛ اساسا در هر لحظه‌ای هر تحریمی را که بتواند اِعمال می‌کند و چیزی را به موسمی دیگر موکول نمی‌کند.

در واقع تحریم‌ها هیچگاه متولد نمی‌شوند بلکه از موضعی به موضع دیگر منتقل می‌شوند و زمین بازی آنها تغییر می‌کنند.

رخدادی که جمهوری اسلامی ایران در مقابل آن از آبدیدگی 40 ساله برخوردار است...

***

پیشنهاد جلایی‌پور برای حل مشکلات؛ سپاه و شورای نگهبان محاکمه شوند!

«حمیدرضا جلایی‌پور»، فعال چپ و از استادان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در روزنامه دولتی ایران که با عنوان «شش پیشنهاد کوچک به جناب روحانی» منتشر شد، مقولاتی را برای حل مشکلات یا به عبارت خود «عبور از بحران»! عنوان کرده و خواستار پیگیری آن از سوی قوه قضائیه و یا یک گروه تحقیقی شده است.

جلایی‌پور در پیشنهاد دوم خود نوشته است:

درست پس از پیروزی برجام چه کسانی هنگام آزمون موشک، روی آن به عبری شعار نوشتند؟ چرا پس از آن شرکت‌های اروپایی پایشان به ایران باز نشد؟ تاوان رکود اقتصادی و رشد بیکاری پس از آن را چرا باید مردم  بدهند. چه کسانی این کار پرهزینه را انجام دادند؟

پیشنهاد سوم او نیز به این شرح است:

چه کسانی یک سال پیش دنبال محروم کردن سپنتا از حضور در شورای شهر یزد بودند تا بدینسان آبروی ارکان نظام سیاسی را در بین مردم داخل و خارج ببرند؟

در پیشنهاد پنجم جلایی‌پور می‌خوانیم:

چه کسانی دنبال جاسوس‌سازی ایرانیان دوتابعیتی‌ و محیط زیستی‌ها هستند؟ به جای این‌ زندانی کردن‌های طولانی کار بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات را تقویت کنید ولی اجازه ندهید بیگناهان جاسوس نمایانده شوند و به اعتبار جمهوری اسلامی در چشم 6 میلیون ایرانی در خارج کشور ضربه زده شود. انصافاً با اعتماد بخشی به ایرانیان خارج‌ از کشور هم به اقتصاد ایران می‌توان یاری رساند و جوانان بیکار را به سر کار فرستاد و هم با دیپلماسی عمومی ترامپ را می‌توان بر سر جایش نشاند.

پیشنهاد آخر او نیز به مسئله حصر اختصاص دارد. جلایی‌پور در این باره می‌نویسد:

چه کسانی پشت حصر و محدودیت برای خاتمی هستند. حصر به عنوان نماد منفی تا ادامه داشته باشد مردم احساس نمی‌کنند ساماندهی امور کشور شکل عقلانی به خود گرفته و روند اعتمادسازی تقویت نمی‌شود.

این فعال اصلاح‌طلب در خاتمه مدعی شده است: این شکاف‌های ریز تداومش می‌تواند تخریب‌های بزرگ در حکومت درست کند. پیگیری کارهای فوق از سوی قوه‌ قضائیه آسان است ولی اثرات سازنده‌ای بر «حکمرانی مسئولانه» در ایران می‌گذارد! [3]

*جلایی‌پور در یک فرض خودساخته و البته ناصحیح تصور می‌کند اوضاع کشور دچار «بحران» است و از همین رو می‌توان به همین بهانه، حمله به سمت ارکان اصلی نظام را کلید زد...

چه اینکه همه می‌دانیم آزمایش‌های موشکی و دستگیری جواسیس محیط زیستی به سپاه پاسداران مربوط است، سپنتا نیکنام با دستور شورای نگهبان لغو عضویت شده بود و مسئله حصر نیز به نهادهای کلان نظام مرتبط است.

قابل تأسف آنکه حتی سیاست‌ورزی به روش امثال جلایی‌پور نیز شجاعت بیان اصولی را ندارد و خود را در پشت پرده عبارت‌ها و لغات پنهان می‌کند!

در پاسخ به ادعای جلایی‌پور بیان چند نکته ضروریست:

یکم: ربط دادن بیدستاوردی برجام روحانی به مقولات دیگری مثل رزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران، چیزی جز یک کوته‌بینی نیست.

برجام در صبح روز انعقاد خود با تحریم اوباما مواجه شد و در هیچ روزی در قبل و بعد از رزمایش‌های موشکی کشور نیز حتی با وجود گذر تیم مذاکره‌کننده از خطوط قرمز نظام، دستاوردی نداشت.

به سخن دیگر اینکه پاسخ بیدستاوردی برجام را نه سپاه پاسداران که آنهایی باید بدهند که وعده‌های آنچنانی از بابت برجام دادند، ظرفیت کشور را معطل گذاشتند و از سفر نمایشی هیئت خارجی کشورهایی مثل یونان به ایران که نرخ بیکاری‌اش مثل کشورهای جنگ‌زده است و یا کشورهایی که در قبال ظرفیت‌های ایران مجبور به دریوزگی هستند، خوشحال بودند...

دوم: درباره ماجرای آقای نیکنام نه فاجعه رخ داده و نه آبرویی از نظام رفته است. بلکه یکی از نهادهای کلان کشور نظری قانونی را اِعمال کرده و سپس نهادی دیگر بر اساس همان قانون اما با سر فصلی دیگر از وظیفه، دستور دیگری داده است که بر همه لازم‌الاتباع است.

مشخص نیست چرا رفت و آمد فرایندهای قانونی برای برخی طیف‌های سیاسی در ایران غیر قابل تحمل است و به مثابه آبروی رفته تلقی می‌شود؟

سوم: اینکه ربط دادن مشکلات عادی کشور و مقولاتی مثل گرانی دلار و سکه به حصر و انزوای فتنه‌گران و آزاد کردن بدون توبه آنها چه معنایی می‌تواند داشته باشد را به قضاوت مخاطبان می‌گذاریم.

فی‌الجمله اما اینکه امنیت، اصلی‌ترین و مبنایی‌ترین نیاز یک جامعه است و هیچ حکومتی حتی لائیک‌ها هم به خود اجازه نمی‌دهند که برای لحظه‌ای امنیت کشورشان را قمار کنند.

خاصّه اینکه در شرایط امروز ایران که برخی مشکلات اگرچه عادی هم رخ‌نمون شده‌اند، «ترّحم بر پلنگ تیز دندان» یکی از غیر عقلانی‌ترین اقدامات قابل تصور است.

قبل از جلایی‌پور، برخی دیگر از اصلاح‌طلبان عنوان کرده‌اند که راه حل مشاکل کشور رفع حصر و یا حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست!

و چهارم: جلایی‌پور مدعیست که «این شکاف‌های ریز تداومش می‌تواند تخریب‌های بزرگ در حکومت درست کند»!

بحث بر سر اینست که جلایی پور و همفکرانش 40 سال است هر موضوعی اعم از رابطه با آمریکا تا اعدام منافقین در دهه 60 و مسئله حصر و غیره را به موجودیت نظام گره می‌زنند و به دنبال اثباتی برای وجود شکاف میان مردم و حاکمیت می‌گردند...

اما ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران سرپا مانده است و امروز نه تنها به هجدهمین اقتصاد جهان تبدیل شده بلکه قدرت اول منطقه و قدرتی قابل اعتنا در جهان است.

بدیهیست که مسئله حصر نیز سرنوشتی غیر از سایر تأکیدات کلان اصلاح‌طلبان در 40 سال گذشته نخواهد داشت...

***

1_ mshrgh.ir/876654

2_ https://www.farsnews.com/news/13911130001047

3_ http://iran-newspaper.com/newspaper/item/475023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 173
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 65
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    چه بازي موش وگربه راه انداختن اين فسادطلبا؟؟؟ي كلام بگيد ملت ما عرضه هيچ كاري رو نداريم ب جز زياد كردن تحريم و دزدي هامون
    • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      68 20
      چرا زحمات 40ساله از استقلال و آزادی و ساخت جاده و مسکن و کارخانه و دانشگاه تا تولید علم و... دیده نمیشود؟ چون مردم اول برایشان مبارزه با فساد و رانت مهم است بعد اینها . کجاست قوه قضاییه؟
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      59 30
      اسهالطلب
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      59 12
      در کل یک کلام تمام نهادهایی که برای دفاع از انقلاب هستند تعطیل و اعضای آن محاکمه و تیرباران شوند .
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      29 5
      افسوس که از نقد عادلانه هم گریزان هستند و سریع جوسازی و شانتاژ میکنند شما فسادهای داخل را درست کن
    • احمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      38 12
      یادمون بیاد قبل از احمدی نژاد اوضاع کشور چطوری بود. اصلاح طلب هوچی گری و سر و صدا می کرد، کارگزار شیک و قانونی به جیب میزد، بعد اصلاح طلب تقصیرش رو می انداخت گردن بقیه. این بابا هنوز به اندازه کارت سبزش کار نکرده؟!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      17 26
      رجز خونی فایده نداره باید یه مانور عظیم با شرکت تمامی نیروهای مسلح(یگان های موشکی ،پدافندی، دریایی ،زمینی، هوایی و...) برگذار بشه در خلیج فارس و سرتا سر ایران تا حساب کار دستشون بیاد.
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      12 17
      بهترین کار بستن تنگه است.
    • علی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      13 4
      مشرق تمام نظرات .اونیه که تو دوست میداری یعنی نظرات اگه باب میل تو نباشه منتشر نمیشه .من اگه حقایق کشور رو بنویسم منتشر نمیکنی چون دیکتاتوری مثل اربابانت.پس نگو کاربران نظراتشون رو بنویسند بگو اون چیزی که مسئولین نظام دوست دارند رو بنویسید!
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      0 2
      مشکل مملکت و بدبختی ما اینکه هی جامعه رو چپ و راست دیدیم. این فووران رکوداقتصادی و به تبع بیکاری و بیکاری استارتش از زمان دولت اصلاحات خورد و با بی ارزگی تمام ارکان نظام الان تبدیل شد به سونامی ... فکر می کنید الان دولت سید محرومان اومده بود، همه سر کار بودن. تحریم برداشته شده بود. بیایم با مردم رو راست باشیم. از الان شروع کنیم تا ده سال دیگه برداشت کنیم. اول از همه رانت و فاسد و باندبازی و جناح بازی و کیسه دوختن های چپ و راست رو از بین ببرید- دوم شروع به تولید ملی با کیفیت بالا و حمایت از کالای ایرانی . . .
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      14 2
      هیچ غلطی نمی تونین بکنین فقط هارت و پورته
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      2 2
      اقای جلایی پور برای حل مشکلات کشور باید ادمهای بزدل و ترسو و اصلاح طلبان مفسدگرا را محاکمه کرد و از کشور جارو کرد و به سطل اشغال انداخت
  • ناصر IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    البته همه میدانند شما خودتان با این سابقه طولانی مخالفت با نظام اسلامی یکی از جاسوسان میباشید که برای غرب وامریکا نوکری میکنید والبته باید از همین جا بترسید که دوباره یقه ات به جرم جاسوسی گرفته شوذد ....
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      19 26
      اشتباهی منفی زدم :(
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    در ایدئولوژی جلایی پور، ابلیس حکمرانی می کند و گرنه هیچ عقل سلیمی با صهیونیزم همدردی نمی کند.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    باید به این موجود گفت جلایی کو نه جلایی پور چون کور است و حقایق را نمی بیند
  • میلاد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    تئوری پرداز احمق یعنی این
  • دیدگا IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    یعنی آدم میخواد زمین رو گاز بزنه از دست این استاد نمای اصلاح طلب! خداییش جدا از شوخی این استاده؟!! یعنی نوشتن شعار روی موشکی که داره توسط سپاه آزمایش میشه یا رد صلاحیت یک عضو شورای یک شهر ایران، دلیل تمام مشکلات و دشمنی های قلدرهای دنیا با ماست؟! آخه حماقت و فرافکنی و حرفای دوزاری هم حدی داره! این جماعت هرچی بیشتر حرف میزنن چندش آورتر میشن! بدبختی ما اینه که اینها میشن استاد دانشگاه! وای به حال دانشجوها و کسایی که قراره زیر دست مغز اینها تربیت بشن!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      21 5
      نه برادر این قماش آدمها دانسته حرف میزنند خود را به کوچه علی چپ میزنند . نیات پلید دشمنان را پیدا میکنند. نفوذی ها کارشان اخلال کری کارشکنی . از کاه کوه میسازند باطل را حق وحق را باطل جلوه میدهند. سنگ زیر چرخ پیشرفت کشور میگذارند . بی جهت نق میزنند مستقیم وغیر مستقم جاده صاف کن دشمنان هستند. شاید هم عامل دشمن هستند
    • مردم ایران IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      18 6
      اینها چون از دین و انقلاب زخمی هستند و دشمنی دارند تمام مشکلات مملکت را گردن سپاه میندازن درحالی که ضعف مدیریت و دزدی بچه هاشون و زندگی هاشون در کانادا و آمریکا رسوایشان کرده است. افسوس که از نقد عادلانه هم گریزان هستند و سریع جوسازی و شانتاژ میکنند
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    27 12
    بستن هر کدوم از این تنگه ها یعنی ...
    • احمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      16 16
      بستن دهن اینا از بستن تنگه هرمز سخت تره. البته ترامپ دهن بیشترشون رو بسته.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    26 17
    مهم بستن تنگه نیست مهم پیدا کردن تنگه است
  • ناشناس IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    77 37
    در شرایط کنونی باید وحدت را حفظ کنیم .دشمنان ایران اماده اند تا مثل کرگ های گرسنه ایران را تکه وپاره کنند.
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      54 14
      احسنت. الان فقط وحدت و مبارزه با فساد.
  • کریم IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    69 26
    چه کسی موهای اقای جلایی پورراریخته واوراکچل وگر کرده واین بیچاره رابه این شکل وریخت مضحک دراورده عامل کچلی جلایی پوربایدمحاکمه شود
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      51 22
      علت قلاده طلایی ایست که به گردنش بسته اند تا خیانت به ملت را به قیمت جانش به نهایت برساند
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      10 4
      آقای خلائی پور دیکه
  • سعیدم IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    80 24
    چه میگوید این جلایی پور. انگار همه مقصر هستند غیر از آمریکا و انگلیس
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    52 18
    بستن دهانه اروند که بیشتر گل به خودی به نظر میاد! بجز ما و عراق کس دیگه ای که اونجا نیست!
    • NL ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      10 6
      خب تو تنگه هرمز هم غیر از ما و عمان کسی نیست!
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      4 8
      کویت منظور نظر است.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    59 54
    بجای‌این‌چرت‌وپرتها‌‌گرانی‌واقتصاد‌ایران‌رو‌درست‌کنید‌شما‌جرات‌بستن‌تنگه‌هرمز‌رو‌ندارید
    • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      43 22
      تا حالاشم نجابت به خرج دادیم. زودتر از اینا باید این اتفاق میفتاد الانم یه رزمایش مشترک دریایی ارتش و سپاه تو خلیج فار میچسبه
    • رامین IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      8 13
      بستن تنگه هرمز کار درستی میباشد ولی مسولین نظام نمیدانم چرا اینکار را سریع انجام نمیدهند واقعا اینکار باید در یکی دو هفته سریع انجام شود .بالاخره حسن سر عقل آمد.مردم ایران شدیدا منتظر بستن تنگه های فوق هستند.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    55 13
    تو کشور اصلا بحران وجود نداره که! همه چی آرومه همه هم کلی خوشبختن
    • AE ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      3 0
      خوب البته این نظر زبانی شما دقیقا در برابر نظر قلبی امثال شماست که در کشور فقط مشکل وجود دارد!!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    28 15
    میگوید مردم صبر ومقاومت کنید،جامعه را رصد میکندچگونه چنین چیزی ممکن است وقتی حاضر نیستیم یک موشک درست حسابی به دشمن بزنیم تا فهمد ما نمیهراسیم
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    31 23
    باید صنعتی رو با سنتی با هم مصرف کرده باشه و دچار توهم شده ، خوب میشه باید امفتامین مصرف کنه.........
  • امیر IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    35 80
    سوالای جلایی پور به. جا و پاسخهای مشرق مضحک بود. باز هم صورت مسأله را پاک کردی مشرق شما اول جواب این سوال مهم رو بده اگر برجام نبود . اصولگراها چه جایگزینی برایش داشتند؟ هروقت جواب این سوال داده شد . ما هم جوابهای شما را به دیده احترام خواهیم خواند
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      63 24
      اگه برجام نبود هیچی نمیشد اجماع بین المللی علیه ایران از هم داشت میپاشید که خائنان ,برجام خیانت بار را امضا کردند.اگر برجام نبود هر کشور دوزاری برای ما شاخ نمیشد.من دارم توی صنعت این مملکت کار میکنم این مملکت همه چیز داره اگر بنا به تحریم باشه ما باید اونا رو تحریم کنیم.بجای برجام یکم غیرت و همت اگه دولت داشت و روی توان درونی کشور حساب میکرد و چهار تا مدیر دلسوز رو سر کار میاورد مطمئن باش وضعمون این نبود بخدا تحریم کشور رو به این روز ننداخته یک مشت آدم ترسو و خود کم بین و شکم پرست که حاضرن ناموسشون رو بدن تا بتونن منافع شخصی شونو حفظ کنن معلومه که این وضع مملکت این میشه.شما فکر میکنی آقای جلیلی نمیتونست مثل این برجام رو امضا کنه؟؟!چرا میتونست ولی ایشان خودشو نماینده مردم ایران میدونست و از جیب ملت حاضر نشد به دشمن باج بده که اگه دیدگاهش مثل این دولت ترسو توافق به هر قیمت بود الان رئیس جمهور مملکت بود.حرف زیاده تو این زمینه ولی آدمی که خودشو بخواب زده بیدار نمیشه .فقط اگه یکبار کلاهتو قاضی میکردی و بدون غرض به قضیه نگاه جامع تری می انداختی میفهمیدی چی اطرافت میگذره!! حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم بر او/ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      9 12
      چنان میگه اصولگرایان جایگزین برجام چه داشتند که انگار برجام فتح افتوح بوده است. جایگزین برجام که دستاوردش هیچ بوده است هیچ است؟ یعنی اگر اصولگرایان هیچ جایگزینی نداشته باشند اون موقع سر به سر میشن با غرب گراها، اقتصاد مقاومتی بهترین گزینه به جای وطن فروشی است.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      11 5
      حداقلش این بود که برنامه هسته ای داشتیم.
    • امین ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      13 3
      امیرخان واقعاً واست متاسفم ، کدام یک از حرفهای جلایی پور به جا بود؟!!!! رفع مشکلات کشور چه ربطی به رفع حصر داره؟!!! یا قضیه نیکنام که یک مساله عادی در فرایند قانونگذاری کشور بود ، تازه همه می دانند که حصر با دستور شورای عالی امنیت ملی بوده که ریاستش با شخص آقای روحانی است ومربوط به حوادث بهمن 89 بوده ، نه حوادث سال 88، الان که اوضاع کشور در پسابرجام خیلی بدتر از دوران قبل از برجامه ، جنابعالی فکر می کنی که اگر ما روی موشکهای خودمون چیزی ننویسیم، دشمنان این کشور با پرتاب موشک های ایرانی مشکلی ندارند؟!!! پس چرا با پرتاب آزمایشی موشک ماهواره بر سیمرغ که هم غیر نظامی بود و هم شعاری روی آن نوشته نشده بود، مخالفت کردند؟!!! در منطق مضحک جنابعالی و جلایی پور، نیروهای مسلح کشور به خاطر برجام باید فعالیتهای موشکی خود را تعطیل می کردند؟!!!! یعنی در منطق مضحک شما، دولت آمریکا هیچ تقصیری ندارد و شکست و بی دستاوردی برجام به خاطر نیروهای داخلی است؟!! طبق تایید آژانس بین المللی انرژی هسته ای ، ایران به همه تعهدات برجامی خودش عمل کرده است ولی شاهد بودیم که همان دولت اوباما( دولت محبوب اصلاح طلبان که مرتب بزکش می کردند)، از همان فردای برجام شروع به عهد شکنی کرد، همین دولت اوباما بود که در اواخر روی کار بودنش،قانون آیسا را تمدید کرد، بهتره جنابعالی خوش خیالی و ساده لوحی اصلاح طلبان و اعتماد بیش از حدشون به امریکا را مدنظر قرار بدهی و از فرافکنی دست برداری، حالا که حرف منتقدان برجام درست از آب درآمده، جنابعالی به جای مغلطه، بهتره سکوت کنی، طوری میگی اصولگرایان جایگزین برجام را ارائه دهند، انگار حتماً باید با بیگانگان به توافقی دست پیدا می کردیم، انگار واقعاً متوجه نشدی که اساس کار یعنی اعتماد به بیگانگان اشتباه بوده است، حتی طرفداران مشهور برجام مثل دکتر سریع القلم ، هوشنگ امیراحمدی، دکتر ولایتی هم دارند از برجام انتقاد می کنند و به اشتباهات متعدد تیم مذاکره کننده اذعان می کنند، تیم مذاکره کننده حتی با وجود تلاش زیاد ، به علت ضعف های متعدد نتوانستند شروط مقام معظم رهبری در مورد برجام را محقق کنند( ضعف تیم مذاکره کننده به منتقدین برجام چه ربطی داره؟!!!) ، اگر دوست داری سرتو مثل کبک توی برف فرو کنی و یا خودتو به خواب بزنی ، به خودت مربوطه ، ولی لطفاً به شعور مخاطبت توهین نکن.
    • AE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      7 13
      اگه برجام نبود هیچی نمی شد???? خیلی متوهمی فقط امریکا از برجام خارج شد وضع کشور و پول ملی اینه
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      1 0
      به AE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱ آمریکا هنوز کار خاصی نکرده. اینها سرمایه داران خصولتی وابسته به آمریکا هستند که برای آنکه شما باور کنید خروج آمریکا از برجالم فاجعه آفریده پولهای خود را بیه بازار سکه و ارز سرازیر کرده اند.
  • رضا IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    51 19
    جناب آقای حمید رضا جلالی پور شما نمیخاد پیشنهاد محاکمه سپاه محترم پاسداران و شورای نگهبان را بدهید. شما بهتر است پیشنهاد محاکمه رانت خواران ، نجومی بگیران ، وکسانی که آب به آسیاب دشمنان این مردم وانقلاب میریزند بدهید بهتر نزد مردم ایران محبوب میشوید چون آن موقع آرامش در داخل ایران با ثبات بیشتری پیش میرود لطف کن بیشتر تحقیق کن ببین فساد در ادارات دولتی نهادینه شده چرا بی راه که همان راه خائنین است ادامه میدهید.با این حرفها به کجا میخواهید برسید.{ که آب خوردن ما به برجام بستگی دارد........؟؟؟؟؟؟؟ }
  • کاوشگر فضایی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    70 26
    به نظرم جلایی پور باید محاکمه و سپس اعدام بشه ...
    • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      21 12
      حیف اعدام بایدببرندش توی معادن سیبری بیگاری تاقدرعافیت دستش بیاد
  • رزمنده قدیمی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    52 17
    جلایی پور فقط میخواهد عقده خود را خالی کند و خودش هم میداند غیر منطقی است نظراتش حتی یک کودک هم میفهد نباید به دشمن اعتماد کرد و با جلوی فساد داخلی را گرفت
  • منوچهر IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    46 8
    سلام واقعا به شما میگن تحلیل گر منظور روحانی میتوان تنگه که دریمن است که عربستان داره نفتش میبرد یا تنگه دیگر خود رژیم صهیونیسمی است من تعجب میکنم چرا ایران داره میگه تنگه هرمز می بندم چرا از نظر بین المللی پیگیری حق گذر از تنگه رو نمیگیره بهترین درآمد میباشد ایران اگه از هرگشتی 5000 هزار دلار بگیرید ببین چه رقمی شاید در طول سال حتی نیاز به صادرات نفت هم نباشد موفق باشید
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      10 1
      منم با شما کاملا موافقم تنگه ی هرمز که آبراه بین المللی نیست که جزئی از ایرانه نمیدونم چرا از این کشتی ها پول نمیگیرن ؟؟ فقط بلدن مردم رو تیغ بزنن
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    51 20
    خاک بر سر کشوری که تو می خواهی برایش پیشنهاد بدهی مردک مگر تو کی هستی ؟
  • ناشناس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    49 14
    حیف استاد که برروی بعضی ازعناصرخائن داخلی بگذاریم این خائنین باید گورشان راازمملکت گم کنند ونزد اربابشان آمریکای جهانخواربروند.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    16 7
    درها بسیارند که بسته شوند ....در ب بانک درب غذا درب دارو درب چاه نفت درب خودرو درب چمدان......متاسفم
  • مردم IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    12 2
    درب خودرو باز است....
  • امیر US ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    28 10
    این چه پیشنهاد مسخره ایی است. بستن دهانه اروند که فایده ای ندارد فقط بخشی از فروش نفت عراق مختل می شود که کشوری شیعه و متحد ماست. مزاحمتی برای عربستان و قطر و بحرین و امارات ندارد که هیچ ممنون مان هم می شوند. راه حل فقط تنگه هرمز است.
    • NL ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      21 3
      ببخشید! اون نفتکشهایی که از بخش ایرانی اروند نفت عراق رو میبرن واسه خودشون رو حساب نکردی؟
    • NL ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      1 1
      ببخشید! اون نفتکشهایی که از بخش ایرانی اروند نفت عراق رو میبرن واسه خودشون رو حساب نکردی؟
    • سعید ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      3 2
      امیرخان ، با این کار یعنی بستن دهانه اروند ، قیمت نفت به طور تصاعدی بالا می ره، همین امر موجب ضرر و زیان هنگفت برای کشورهای غربی تحریم کننده ایران می شود.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      4 0
      کسی هم نگفت دهانه اروند را ببندیم! اما وضع یک مقررات ساده عبور و مرور در داخل بخش ایرانی اروند، حسابی آمریکا و محتاجان نفت عراق را سر عقل خواهد آورد.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    13 17
    درود بر جلالی پور مرگ بر دیکتاتور
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    14 2
    اقتصاد؟
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    25 9
    علت قلاده طلایی ایست که به گردنش بسته اند تا خیانت به ملت را به قیمت جانش به نهایت برساند
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    12 4
    سوئز متفجر شود از همه راه حلها بهتر است
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    33 5
    برای عبور هر بشکه نفت از هرمز 10 دلار بگیریم نیازی به فروش نفت نیست
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 0
    علت قلاده طلایی ایست که به گردنش بسته اند تا خیانت به ملت را به قیمت جانش به نهایت برساند
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    19 14
    باید صادرات نفت یانکیها را هم متوقف کرد.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    38 16
    جلایی پور بزدل وترسو
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    42 10
    اگر صادرات نفت ایران متوقف بشود چاره ای جز با خاک یکسان کردن غده های سرطانی منطقه تیست
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 4
    این هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا رو از کجا میارید آخه؟؟؟؟ سطح زندگی تو آمریکا چین ژاپن روسیه و اروپا و استرالیا و... که از ما خیلی بالاتره
  • قاسمی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 2
    آقای جلایی پور در این گیر ودار وگرانی و تحریم از فرصت سو استفاده میکنه ومنفعت یه عده هم حزبی های خودش رو مطرح میکنه اگه خاتمی به تلویزیون بیاد فک میکنه ترامپ هم میگه باشه همه چی حله زهی خیال باطل
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 2
    این جلایی پور مزخرف را بای مثل موش دمش را گرفت و انداخت پیش گربه ا اما حیف از گربه ها چون آنها گناهی ندارند اما این بدبخت برای مزدوری اربابش کشور مردمش را می فروشد مرگ بر خاینین وطن فروش
  • کریمی US ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    7 2
    باعرض سلام و احترام به تمام گرایش های سیاسی که در چهارچوب منافع ملی فعالیت می نمایند اما جای تاسف است که جناب جلالی پور حرف دشمن قدار ایران اسلامی را می زند بنظرم اگر ایشان ساده لو ح نباشند بد بینانه می شود گفت خاین است ودر هیچ حکومتی این مقدار آزادی داده نمی شود ترحم نظام اسلامی ایشان و سایر هم فکران وی را به نوعی پرروح و پر توقع نموده تا دیر نشده اصلاح شوید ان شا الله صبح پیروزی نزدیک است آبروی خود را نبرید و زحمت این نظام را زیاد نکنید و به راست هدایت شوید اگر انسان هستید
  • بیقرار IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 3
    ببخشید سوال داشتم با بستن تنگه هرمز ایا باز هم اب معدنی سکه طلا دلار و ..................... گران می شود؟؟ تنگه یعنی واقعا تنگه ؟؟؟
  • پژمان ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 1
    واقعاً تاسف می خورم. وای به حال دانشجویی که شما استاد آن هستید خیلی کندذهنی و احمق آقای جلایی پور
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 1
    بهترین راه بستن دست و دهان مفسدینی که بیت المال رو میخورند
  • رزمنده IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 3
    من مخالف نظر شما وابسته به خبر گزاری مشرق واقا ی جلایی پور هستم .چون دو مخالف له کننده هستید (نظر مردم )چیزی وسط این مخالفا ن جلایی پور ونیز نظر خود جلایی پور !این نظر را اگر مردی بگذار!
  • سعیدم UA ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 2
    ایران قدرت اول در جهان است. این جمله مضحک نیست؟ اما یک نکته با توجه به سخن جناب آقای جلایی پور با ید ۴۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ؛ جنگ تحمیلی : ترور ؛ و مدافعین حرم را نیز محاکمه کرد !!! چرا ؟ برای اینکه آمریکا ؛ شاه ؛ سلطنت طلب ها ؛ منافقین ؛ را از کشور بیرون کردند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 2
    بجای تنگه های متعدد ادعائی گشاده دله دزدی و سوء تدبیر را ببندید همه چیز خود بخود اصلاح میشود
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    3 2
    نبود قوانین کافی برای سرویس کردن دهن دزدها و این... ها باعث شده است این ها این قدر هتاک شوند اینها ادمهای پلشتی هستند که باید با پس گردنی به اردوگاه اجباری فرستاد تا قبر خودشان را بکنند . لعتت به جلایی پور بی مبالات سر در اخور بیگاناگان .
  • مهدی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 2
    یعنی این اصلاح طلب ها فقط دنبال اینن که بگن تقصیر اونه. تقصیر اینه. خودتون برا مملکت چیکار کردین؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    7 4
    ... بی ابرو تو میخواهی سپاه را محاکمه کنی سربازان اربابت امریکا از ترس سپاه اسلام شاش کردن تو شلوارشان امروز ایران قدرت اول منطقه است واما با توجه به سخن جناب آقای جلایی پور باید ۴۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ؛ جنگ تحمیلی : ترور ؛ و مدافعین حرم را نیز محاکمه کرد !!! چرا ؟ برای اینکه آمریکا ؛ شاه ؛ سلطنت طلب ها ؛ منافقین ؛ را از کشور بیرون کردند
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    7 2
    اشکال اصلی این است که اصلاح طلبان با ناکارامدی خسارات سنگینی به کشور زده و کماکان خواهند زد و از سویی با استفاده از حقوقهای نجومی, دلالی سکه ,ارز و مسکن با طرح این مسایل بدنبال فرار از پاسخگویی می باشند کافیست قوه محترم قضاییه ورود نماید تا ماست انان کیسه شده تا ثابت شود چه کسانی بدنبال تحریم و تکمیل نیاز مستکبرین به تضعیف ایران در حوزه های امنیت ملی و اقتصادی هستند.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    8 1
    تنگه هایی که ایران می تواند با بستن ان امریکا را دچار مشکل کند . تنگه بیکاری تنگه بی آبی تنگه بی هوایی تنگه فحشا تنگه اعتیاد
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      3 0
      جهت گیری این فعال ضد انقلاب طلب متوهم و نامتعادل به روشنی نشان میدهد که دار و دسته افساد طلب مراکزی را هدف گرفته اند که عمده ترین موانع دستیابی آنان برای رسیدن به قدرت هستند بهتر نیست این نظریات مشعشع را برای رام کردن و سر عقل آوردن برادر مافیایتان بکار بگیرید مگر امثال دکتر احمد رضا جلالی ملعون نبودند که با نفوذ به مراکز هسته ای دانشمندان بزرگ بخون خفته هسته ای را شناسایی و در اختیار سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل قرار دادند و بانی ضربات مهلک به ذخایر علمی کشور شدند حمایت از جانیان جاسوس خود فروخته به غرب و متهم کردن سپاه به جاسوس سازی جاده صاف کن جواسیس خائن نیست . بی صبرانه منتظر بر ملا شدن دست امثال شما به عنوان جاسوس نفوذی هستیم .
  • هاشم IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 2
    برو گم شو بابا.......
  • روزگار IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    7 3
    مرگ بر وطن فروش درود خدا بر سپاه
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    5 2
    اقایان مفتخور با این حرفها هیچ ابرویی بین ملت بدست نمی اریددستتون برای ملت رو شده امروز فردا باید جواب بدین
  • مهدی اسدی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    3 2
    سلام علیکم : با توجه به استد لا لهای جناب آقای دکتر !!! جلایی پور با ید ۴۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ؛ جنگ تحمیلی : ترور ؛ و مدافعین حرم را نیز محاکمه کرد !!! چرا ؟ برای اینکه آمریکا ؛ شاه ؛ سلطنت طلب ها ؛ منافقین ؛ را از کشور بیرون کردند . در مقابل صدام گور به گور شده ایستادند . راستی ارتش ؛ سپاه ؛ نیروی انتظامی ؛ جهاد سازندگی و اصلا باید همه مردم ایران را محاکمه کرد !!! زیرا از اول نباید انقلاب می کردند . چون همه این مشکلات به انقلاب مرد م ایران بر می گردد . !!!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 2
    دوتا مثل حضرت عالی که باشه دیگه نیازی به دشمن نیست
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 2
    سپاه وشورای نگهبان اصلا بد. اما:: با توجه به استد لا لهای جناب آقای دکتر !!! جلایی پور با ید ۴۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ؛ جنگ تحمیلی : ترور ؛ و مدافعین حرم را نیز محاکمه کرد !!! چرا ؟ برای اینکه آمریکا ؛ شاه ؛ سلطنت طلب ها ؛ منافقین ؛ را از کشور بیرون کردند . در مقابل صدام گور به گور شده ایستادند . راستی ارتش ؛ سپاه ؛ نیروی انتظامی ؛ جهاد سازندگی و اصلا باید همه مردم ایران را محاکمه کرد !!! زیرا از اول نباید انقلاب می کردند . چون همه این مشکلات به انقلاب مرد م ایران بر می گردد . !!!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 2
    این دولت ترسو را چنین آدمهای تهی مغز با فریب جوانانی که موبایل بجای مغزشان کار می کند بر سر کار آوردند تا ما هر روز شاهد اراجیف گویی این افراد باشیم به امید خدا این انقلاب را از چنگ نا اهلان بدر خواهیم آورد وبه شکوه قبلی باز خواهیم گشت
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    6 3
    اینو باید تبعید کرد سوریه درس عبرتی بشه برای اصلاحطلبان
  • ایمان IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    9 8
    امروز ایران نه تنها به هجدهمین اقتصاد جهان تبدیل شده بلکه قدرت اول منطقه و قدرتی قابل اعتنا در جهان است. این جمله مضحک نیست؟ اما یک نکته با توجه به سخن جناب آقای جلایی پور با ید ۴۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ؛ جنگ تحمیلی : ترور ؛ و مدافعین حرم را نیز محاکمه کرد !!! چرا ؟ برای اینکه آمریکا ؛ شاه ؛ سلطنت طلب ها ؛ منافقین ؛ را از کشور بیرون کردند
  • آرش IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 3
    مگر کشکه ! بلوف!!!!
  • شاهد IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    10 2
    با سلام و احترام یه موضوع مهم رو یادتون رفت بهش اشاره بفرماپید کدام ارگان الان داره بیشترین پروژه های دولتی رو پیش میبره کدام ارگان الان داره در خط مقدم جبهه در مرزهای ایران با تروریستها میجنگه و هر روز شهدایی رو تقدیم نظام میکنه کدام ارگان زمان زلزله کرمانشاه ایستاد و برای مردم خانه ساخت کدام ارگان قدرت را به ایران و ترس را به دشمنانی چون اسراییل و آمریکا و ... هدیه داد معمولا اصلاح طلبان به دنبال تغییر نظام هستند و از ابتدا با سپاه مشکل داشتند همان ابتدای پیروزی نظام جمهوری اسلامی در برابر ظلم و ستم شاه با تندروی باعث شدند مردم به جمهوری اسلامی بد بین بشوند و همین حالا که همانها همان تندرویها را منع میکنند و خود را از مردم میدانند و به قولی شده اند مثل کاه که به هر طرف باد برود میروند و هر طرف نفعشان باشد هستند
  • Mohammad DE ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 1
    جواسيس مشاكل؟؟
  • Mohammad DE ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    جواسيس مشاكل؟؟
  • AE ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 2
    امروز ایران نه تنها به هجدهمین اقتصاد جهان تبدیل شده بلکه قدرت اول منطقه و قدرتی قابل اعتنا در جهان است.خخخخ اما یک نکته با توجه به سخن جناب آقای جلایی پور با ید ۴۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ؛ جنگ تحمیلی : ترور ؛ و مدافعین حرم را نیز محاکمه کرد !!! چرا ؟ برای اینکه آمریکا ؛ شاه ؛ سلطنت طلب ها ؛ منافقین ؛ را از کشور بیرون کردند
  • US ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 0
    منظور روحانی از غروب چی بود
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    10 2
    من گمان نمی کنم که این جلایی پور ایرانی باشه برای چی سپاه رو محاکمه کنند سئوال این است که روی موشک چیزی بنویسند که دشمنان ایران خوشحال باشند؟ اگر اینطوری باشه خوبه؟ یا اینکه نظام اقتدار خودشو نشون بده خوبه جلایی پور هم وطن نیست یادش نیست که آمریکایی ها با عراق چه کردند با لیبی چه کردند ما رهبری داریم سپاه مقتدر داریم حافظ این نظام و اسلام هستند نیازی به اظهار نظر امثال جلایی پور نیست
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 1
    والابه خدابدبخت دانشجویانی که این ترامپ گوگلی(احمق)به انهادرس میده
  • صفا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    3 2
    مشکل جلایی پور از بیسوادی است که ادای سیاستمداران را در می آورند و مشکلات گروهی خود و دولتشان را بعنوان مشکلات کشور تلقی کنند این رجل بر باطل خودش استوار است.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 4
    یک مشت آدم خشک مغز و ظاهر پرست . خودتون رو به نفهمی زدین که تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی و محاصره و بدنامی و زیست محیطی و هزاران مورد بد .. کور که نیستین نمونش خوزستان .
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    6 1
    اونی رو محاکمه کنین که گفت: تَکرار می کنم...
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    6 3
    چه ربطی به موشک ها دارد ما مذاکره هسته ای کردیم نکند در این برجام زیر پای موشکی را امضا کرده ایم باید جلایی پور دستگیر و تحت بازجویی قرار بگیرد تا موضوع را بفهمیم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    11 3
    اقا گول این حرفا رو نخورید. اینا بعد پنجسال دارن حرف انقلابی میزنن بهدا هسته ای رو تعطیل کردن کاری که آمریکا نتونست بکنه اینا کردن الانم دنبال یچیز دیگه ان که ایران بدن آمریکا. و رسما مستعمره بشیم
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    8 1
    تنگه باب المندب تنگه دیگه ای هست در یمن که اگر بسته بشه تجارت و اقتصاد جهانی مختلف میشه. این همه جنگ در یمن یکی از علت هاش این تنگ فوق استراتژیکه که شاید از هرمز هم مهم تر باشه
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    6 3
    بی لیاقت نادان خجالت بکش
  • Reza IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    5 3
    با این حرفا به خودش شک چردم
  • BE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    11 3
    واقعا که همون کلمه اسهال طلب برازنده شماست
  • محمد علی یونس زاده AE ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    8 2
    اقای جلایی پور حال مامان وبابا خوبه!!!!؟؟؟؟؟
  • ادم IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    3 6
    یادتون باشه عراف را 15 روزه گرفت چفدر ما مسخره ایم
    • BE ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      0 0
      حالا مثل خر ( بلانسبت خر ) تو گل گیر کرده / چند هزار میلیاردم از خزانه خررج کرده / واقعا که تحسین برانگیزه
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    6 3
    اون هواپیمای مسافر بری که آمریکا در تاریخ۱۲ تیر ۱۳۶۷ با موشک زد و ایرانیان عزیز و به شهادت رسوند هم مقصرش اون موشک بوده حتما....؟؟؟؟!!!!!!آخه IQ کی بودی تو...
    • ولی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      1 1
      اخه ای کیو خودتی که به مردم توهین میکنی هواپیما را به خاطر چی زدن حالیت هست یا نه
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    9 4
    ایا در سخنان جلایی پور چیزی غیر از لفاظیهای منافقین دیده میشود؟! آیا این گفتار وی که با الهام از ازادی بیش از حد در نظامی که او در سایه امنیتش زندگی کرده چیزی جز خدمت به استکبار و.محاربه بااحکام اسلام دیده میشود؟ قوه قضائیه و دستگاههای امنیتی چه پاسخی به این گستاخی و تابو شکنی وی دارند؟ مرگ بر منافق
  • BE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    9 4
    این همه خون دادن این مردم ، این همه شهید دادن ، بعدش اینا میان علنا به سپاه توهین میکنن ؟ انشاالله که با داعش محشور بشن
  • عبداله IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    10 4
    من بیسواد ولی شما آقای جلایی کچل کوری وبیسوادتر ازمن حقایق روشنتر از آن چیزیه که توئه عامل ابلیس بتونی از آن فرار کنی و صحبت درمورد شورای نگهبان و سپاه در حد تو نیست
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    7 5
    آقای جلائی پور برسیه دل چه سود خواندن وعظ نرود میخ آهنین در سنگ زمانی که ما قادر به ساختن یک پوکه فشنگ نبودیم آنها به کره ماه سفر کردند وموشکهای هدایت شونده هایی داشتند ؟ حالا که ما موشکهای قاره پییماداریم به بین آنها به چه تسلیحات مدرن ، مجهز هستند چنانکه دیدیم ارتباطات عراق را در یک لحظه با امواج مختل کرند وهمه نیروهای صدام گنگ شدند وارتش با قدرت صدام ، منحدم گردید باز خود می دانید !!!!!
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      3 2
      ما هرچی نداشته باشیم تسلیحات روز، سرمایه زیاد ، نداشتن عوضی تو مملکت، عوضش یه چی داریم که نه ارتش صدام داشت نه آمریکا داره و نه تو ... ما یه شرف داریم شده با دست خالی از هر طریق ممکن دهن هر متجاوز و یاوه گوی بیشرف رو صاف میکنیم ولو به قیمت جون خودمون، پس ببند دهنتو سپید دل، خیلی میترسی برو یه سوراخ پیدا کن
    • کوت IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      1 0
      اون موشک قاره پیما خوب اومدی راستی ساقیت کیه!!؟
    • AE ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      0 0
      ولی انگار طالبان زورش از صدام بیشتر بود؟ ویتنام هم همینطور!!
  • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 2
    فک کنم منظورشون از تنگه ها یکی شون تنگه واشی باشه !!!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 1
    نظریه هارا گزینشی چاپ کردن از وجدان نیست ، بعضی از مردم به خودشان هم دروغ میگویند و البته ندانسته آلت دست اختلاسگران بوده اند وبه نفع آنها فعالیت می کنند تا انها به اهدافشان دست یابند اینست که در چهل سال گذشته در قهقرا بوده ایم و عقب عقب میرویم لا اقل به پیشرفت ترکیه ومالیزی توجه نمی کنیم
  • ن. ع IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    3 1
    اینها چون از دین و انقلاب زخمی هستند و دشمنی دارند تمام مشکلات مملکت را گردن سپاه میندازن درحالی که ضعف مدیریت و دزدی بچه هاشون و زندگی هاشون در کانادا و آمریکا رسوایشان کرده است
  • مرد ایرانی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 1
    اینها چون از دین و انقلاب زخمی هستند و دشمنی دارند تمام مشکلات مملکت را گردن سپاه میندازن درحالی که ضعف مدیریت و دزدی بچه هاشون و زندگی هاشون در کانادا و آمریکا رسوایشان کرده است. افسوس که از نقد عادلانه هم گریزان هستند و سریع جوسازی و شانتاژ میکنند
  • بدبخت IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 1
    برید گم شدید.هرچند کامنتمم فیلتر میشه
  • متفکر IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 0
    تعصب بیجا بلای جان تفکر است. دوستان به جای تعصبات بیجا که عقل شما را زایل می کند و هر کدام را به جفنگ گویی مبتلا کرده است. از عقلتان کمک بگیرید و اندیشه کنید.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 2
    این حرف فقط از یک وطن فروش برمی‌آید.
  • tatani IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 3
    آقای جلالی پور که ثابت کرده اند که یک نفوذی چنگ نرم هستند با درخواست مجاکمه سربازان فداکار وطن ( پاسداران ) نشان داده اند که برای حفظ اربابان خود حاضرند که وطن خود را نیز فدا نمایند. آفرین بر این غیرت
  • افتخار-سيدني AU ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 1
    جناب آقاي جلائي پور شما مارا ساده لوح فرض كره اَي يا خودت به اين حرف شاذ كه نوشتن شعار روي موشك و يا مشكل آقاي سپنتا و يا حصر دو قانون شكن باعث مشكلات اقتصادي ايران شده!!! اگر تراوشات فكري شما و اعوان و انصارتان بر اين منوال است كه واي بر ما كه به شما رأي دادبم . آقاي جلائي پور بَصِيرت نعمتي خدادادي است كه از مطالعه هابر ماس و پوپر و جان لاك و وبر حاصل نميشود و سنخ إفاضات شما بهترين دليل براي اين نتيجه گيري اين حقير است . چطور به خانواده شما براي شهدائي كه نثار حفظ ايران إسلامي عزيز دادند احترام قابلم و چطور از بي بصيرتي شما در دو دهه اخير دلگير و متعجب. اميدوارم خداوند به شما بصيرت عطا كند تا متوجه شويد مشكلات ايران بي لياقتي مديران، وانت خواري و فساد اداري و إشرافي گري است ونه حصر دو نَفَر قانون شكن و نوشتن شعار روي موشك و مشكل نماينده شوراي شهر يزد!!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 1
    تنگه واشي رو هم ميشه بست
  • رضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    7 1
    برجام از ابتدا فقط یک جسد بود بر روی کاغذ - امثال این جلایی پور باید بدانند اگر سپاه نبود کشور هم نبود - این ها دنبال اصلاح امور نیستند - خود همین شخص جلایی پور احتمالا جاسوس باشد و باید محاکمه شود .
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    3 0
    تنگناهایی وجود داره که ایران میتونه نقش بازی کنه، نرم نه سخت
  • رضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    3 3
    جلالی پور = ترسو
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 0
    بپر برو به حماس بگو یه آزمایش موشکی برای زدن کشتی در دهانه کانال سوئز انجام بده ....حتی اگه شکست بخوره الزاماتش مشخص میشه... ....این ارباب تنگه ها بدجوری رفته تو مخ ما .....
  • بنده IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 6
    سلام راهکار؟ از دستور رهبری چه خبر برای بازرا سکه و ارز پایین تر اومد ؟ حتی اگر پایین هم بیاد بی فایدهاست یه مسکن. تنگه هرمز چیه تنگه فساد رو ببندین که در خود سیستم وجود داره. در سیستم حکومت.دولت .بانک. سکه ها را کدام سیستم پیش فروش کرد کدام سیستم بیشتر خرید ؟
    • FR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      2 1
      وقتی تنگه هرمز و ببندیم میشه تنگه فساد رو بست اولویت بندی نکن تا وقتی اسرائیل نابود نشه و آل سقوط ما فساد داریم بخواطر نفوذی ها
    • بنده IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      0 1
      یه ارتش وقتی پیروز میشه که منسجم باشه از داخل. اسرایل وقتی که ما از درون داریم میپاشیم جوانان در حل تفر از درونن چجور به دست ما سقوط کنه. دلمون خوش امام حق باشه بیاد.؟چطور بیاد وقتی پاکترین بنده هاش که مثال,شاید ایت الله ها باشن و باید وسط میدان انتقلاب باشن در کنج خلوت خودشون با خدای خودشونن و جلوی یه سیستم فساد بانکی ربا خواری نمی ایستن .پیروزی در زمان حال با یه سیستم فساد غیر ممکنه رویا پردازی بسه.انقلاب اراده میخوا نه رانت.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    5 2
    جناب جلادی پور ، قبل از هر کسی باید هم حزبی ها وهمفکران شما که علی رغم تذکرات مکرر و هشدارهای افراد و گروههای مختلف با دست پاچگی و بدون تعقل والبته شاید هم با . . . با امضای برجام مملکت را به این ورطه انداختند محاکمه شوند ، فکر نمی کنید که دیگر زمان یاوه گوئی گذشته وباید حداقل خاموش شوید ! ؟
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    5 2
    ...جیره خوار مواجب بگیر ، رکود و تورم سرسام آور فعلی و فروپاشی اقتصاد بخاطر شعار ی که روی موشکهاست یا گند و کثافتکاری و مدیریت فاجعه آمیز رفقای اصلاح طلب اشرافیت ؟
  • داود IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    7 3
    شما تنگه شلوارتون رو نمیتونین ببندین چه برسه به هرمز... فقط بلوف آقا ما منتظیم پس کو ... د یالا
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    12 2
    تف بر وجدان نداشته این خودفروخته کثیف . اصلاح طلبهای کثافت بیشرف
  • امیر IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    5 1
    یه روزی خیلی ها منتقد این بودند که جیبوتی تو کجایی دقیقا کجایی یه عده هم منتقد این بودند یمن چرا کمک میکنیم اون زمان خط لوله انتقال نفت از بندر دمام به دریای سرخ بوسیله عربستان برای بی اثر کردن تهدید بستن تنگه هرمز بعد از انتقال کامل لوله انتقال عربستان ایران هم دولت یمن و هم جیبوتی رو در دستان خود دارد که باب المندب رو کامل در اختیار گرفت که عربستان به بهانه واهی وارد جنگ با یمن شد که تسلط ایران بر باب المندب رو از بین ببرد
  • FR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 2
    رهبر گفت اسرائیل معامله قرن و نمیتونه امضا کنه یعنی تا قبل معامله قرن بوی نابودی اسرائیل میاد
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    1 3
    واقعا اصلاح طلبان حرف مردم رو میزنن وتحلیلهای بعدی برا زیر سوال بردن چرت بود همه میدونن اگه تعامل اصلاح طلبان نباشه حکومت الان وجود نداشت که همه دشمنن مگرخلافش ثابت بشه این طرز فکر اصولگرا ولی اصلاح بدنبال دوستی حتی بادشمن است
  • تبریزی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    8 2
    اسهالطلب ها حرف مفت میزنند ولی مفت حرف نمی زنند پیاده نظام صهیونیستا پشتشان به یک جایی کرم است
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    چرا دانشگاه این بی استعدادرا اخراج نمی کند
  • غلامرضا IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    دشمن اصلی ما اصلا" آمریکا واسراییل و.... نیست مدیران خانوادگی نالایق وچپاولگران بیت المال هست ک به هیچ وجه سیرایی ندارندومردم را خیلی نادان فرض میکنندهمه کشمکشهای داخلی کشمکشهای بین عوامل نفوذی استکباراست
  • مصطفی IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    اسهال طلب کثیف خائن
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    اگه مردید ببندید وگرنه حرف باد هواست فعلاکه ترامپ دستش بازه
  • مهدی DE ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    خیلی تنگه داریم که ببندیم تنگه حاجیان درغرب تنگ نصرت درشرق تنگه واشی میان تنگ و... درکشور کلی تنگه داریم !!!!!!!
  • بهزاد کریمی شهابی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    برنامه باید تنگه باب المندب باشد نه هرمز عربستان کمر بر نابودی ایران گرفته و با میلیاردها دلار آمریکا را ترغیب به جنگ با ایران می کند ولی از قضا ایران هیچ برنامه خاصی در یمن ندارد و منتظر شکست انصارالله هستش یمن گلوی آمریکا و سعودی در منطقه هستش واقعا دولتمردان این را نمی دانند که دست روی دست گذاشته اند
  • علی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    بابا این چه بازیه که در اوردین.بعد انقلاب هم اصلاح طلب سر کار بوده هم اصولگرا هر دوتاشونم فقط گول به خودی داشتن که همه اونا پای نظام نوشته شده
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    بابا شما که همش حرف میزنید حداقل یه مانور نظامی کنید دلمون خوش باشه که نمیترسید
  • جد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    اقای جلالی پور خودت احمق هستید گندی که اصلاح طلبان در اعتماد به امریکاه زدند تو با متهم کردن دیگران لاپوسانی می کنید دیگر مردم فرار به جلو خائنی مثل تو را قبول ندارند مردم در وصعیت حساسی با نوجه به تهدید انریکاه قرار دارند شکاهم کما فی سابق خائنلنه می گوئید پبا قلم مسمو م می نویسید
  • جمیل IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    اقای جلالی پور کشور را فروختید رفت حالا میخواهید فرافکنی کنید. باتلاق برجام را همه ملت فهمیده اند و فورپاشی ایران از طریق شماها و برجام در تاریخ ثبت خواهد شد/ نامه تمام
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    بهتره فرافکنی نکنیم و موضوع اصلی را به موضوعات دیگر پیوند نزنیم اگر اشتباهی کردیم بپذیریم وگرنه بایستیم .روش درست اینه
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    شما اصلاحاتچیای مجهز به قلاده طلا که به جای شعار علیه اسرائیل علیه فلسطین شعار دادید(نه غزه نه لبنان...) چه گلی به سر این ملت زدید؟ جز اینکه قلب راکتور هسته ای رو با سیمان پر کردید و در نهایت تحریمها هم چند برابر شد... شما بی شرفها خائن و دشمن این مملکتید...
  • قاسم خان IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 0
    باب المندب........یمن........انصارلله .......ایران.........
  • ماری مسیحی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    ایرانیان بت پرست نیستند. آتش پرستی کفر مطلق است.
  • علی IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    هرچی داریم از سپاه داریم .
  • ناصری IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    یک کلام. مصداق بارز دیوث سیاسی و البته رانتخوار اقتصادی.
  • محسن م IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    اول اقای جلالی پور کشور را فروختید رفت حالا میخواهید فرافکنی کنید. باتلاق برجام را همه ملت فهمیده اند و فورپاشی ایران از طریق شماها و برجام در تاریخ ثبت خواهد شد/ نامه تمام
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام، کسی را که خودش را به خواب زده نمیشه از خواب بیدار کرد
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 0
    اگر معامله ما با کشورهای دیگه با طلا انجام بشه روزگار دلار بی پشتوانه سیاه میشه
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 0
    اقای روحانی شما اقتصاد مملکتو درست کن بقیه بیشکش
  • کورد اصیل US ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 0
    Jalaie pour is a traitor kurd. All traitors must be destroyed now
  • ناشناس IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 0
    با سلام،شاه بیت عرایضم اینستکه:ولایت فقیه بساط بابییت را جمع کرد و تشکیل شورای نگهبان طومار بهاییت را در هم پیچید. اما بعد،دستاورد برجام این استکه ائتلاف جهانی را علیه ایران گسست و پرونده ی ایران راب آژانس اتمی برگرداند.در مورد سپاه محترم پاسداران و وزارت اطلاعات خودشان مانند گذشته دست بکار شوند وبا بالا بردن فرهنگ واگاهی جامعه طوری عمل کنند که جامعه انها را از خودشان حساب کنند و احساس اختناق ننمایند.
  • عبدالله IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    0 0
    عنوان مطلب را می گذاشتبد «خاله زنگی های جلایی پوربرای ایجاد بحران در کشور.»
  • علی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    1 0
    به قول عزیزی اینها حرف مفت می زنند اما مفتی حرف نمی زنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس