کد خبر 877530
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
توتال

به گفته پاتریک پویانه، مدیر ارشد اجرایی توتال، تاثیر اقتصادی خروج توتال از ایران برای این شرکت ۴۰ میلیون دلار خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از آف‌شور، با توجه به موضع آمریکا که شرکت توتال فرانسه را مجبور کرد تا از ایران خارج شود، صنعت نفت این کشور با سختی‌های بیشتری مواجه خواهد شد.

توتال نتوانست از آمریکا معافیت بگیرد. دولت ترامپ تنها به این شرکت اجازه داده است تا ۴ نوامبر با ایران مراودات تجاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

قاضی‌پور:‌ زنگنه به دنبال چشم‌آبی‌ها است

دروغگویی مدیرعامل توتال و چرخش ۱۸۰ درجه ای

توتال باید فعالیت‌هایش را در ایران را رها کند، جایی که ۵۰.۱ درصد سهام فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی را به عنوان بخشی از قرارداد امضا شده با تهران در جولای سال گذشته در اختیار دارد. این شرکت نخستین شرکتی بود که پس از لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در سال ۲۰۱۵ به ایران بازگشت.

به گفته پاتریک پویانه، مدیر ارشد اجرایی توتال، تاثیر اقتصادی خروج توتال از ایران برای این شرکت ۴۰ میلیون دلار خواهد بود.

صنعت نفت ایران احتمالا به تماشا خواهد نشست همانطور که دیگر کشورهای منطقه به همراه شرکای بین‌المللی شان، سودهای پروژه های اکتشاف و استخراج را جمع می‌کنند.

ایران اکنون روی شرکت دولتی سی ان پی سی چین که ۳۰ درصد سهام فاز ۱۱ پارس جنوبی را در اختیار دارد، برای بر عهده گرفتن و سرمایه‌گذاری کردن در سهم توتال سرمایه‌گذاری کرده است. با این حال، این شرکت هنوز برای سرمایه‌گذاری بیشتر تصمیم‌گیری نکرده است. خروج توتال، سینوپک را مالک ۸۰.۱ درصد فاز ۱۱ می‌کند که قرارداد را برای تهران به لحاظ اقتصادی غیرقابل دفاع می‌کند.

گزارش‌ها از تلاش شرکت‌های انرژی روس برای سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در ایران خبر می‌دهند اما جزئیات قطعی و دستاوردهای این قرارداد هنوز اعلام نشده است.

تردید کمی وجود دارد که هم‌پیمانان ایران یعنی روسیه و چین از کمک به ایران برای کم کردن سختی تحریم‌ها، خودداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس