کارگزاران

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران معتقد است "سستی، تساهل، کم‌کاری، تنبلی و میل به دنیا" در بخشی از نیروهای اصلاح‌طلب وجود دارد.

به گزارش مشرق، با افزایش روز افزون قیمت سکه و ارز و متعاقب آن افزایش  نارضایتی‌های عمومی نسبت به عملکرد دولت، انتقاد چهره‌های اصلاح‌طلب از روحانی و دولتش نیز  سیر صعودی به خود گرفته است.

حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی که با روزنامه اعتماد داشته با اشاره به رقبای اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی  می‌گوید: من هیچ یک  از طیف‌های سیاسی را رقیبی که بتواند اصلاح‌طلبان را به حاشیه براند، نمی‌دانم. من رقیب اصلی اصلاح‌طلبان را درون این جریان و نیروهای میانه جامعه که امروز متحد اصلاح‌طلبان هستند، می‌دانم. رقیب اصلی ما آفت‌هایی از جمله سستی، تساهل، کم‌کاری، تنبلی، میل به دنیا در بخشی از نیروهای خود یا متحدانمان است، اینها آفت‌های خطرناکی هستند و ما را از بدنه مردم دور می‌کنند... بنابراین سستی‌ها، دنیاطلبی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها رقیب خطرناکی برای ما هستند و می‌تواند ما را به حاشیه ببرد." 

بیشتر بخوانید:

سهم‌خواهی کارگزاران واصلاح‌طلبان از تغییرات محتمل کابینه

مرعشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی روحانی تصریح می‌کند "باید به قدری به مردم حق بدهیم چراکه آنچه گفتیم و شعارهای انتخاباتی آقای روحانی عملی نشد. یا نباید می‌گفتیم و یا باید پای عمل آن می‌ایستادیم. یک مثال ورزشی بزنم دیدید که تیم ملی ایران موفقیت‌های بسیار خوب و ناکامی‌هایی داشت اما هیچ ایرانی را ندیدیم که از عملکرد آنها راضی نباشد. زیرا دیدند که با همه توان خود جنگیدند."

به اعتقاد مرعشی دنیاطلبی‌ و زیاده‌خواهی‌ برخی‌ها در جریان اصلاحات، اصلی‌ترین رقیب این جریان در انتخابات آتی است

این عضو ارشد حزب کارگزاران  در ادامه کنایه‌ای به عملکرد نمایندگان مجلس، شهردار و شورای شهر زده و می‌گوید "مردم در مورد سیاسیون هم همین انتظار را دارند اما چنین برآوردی ندارند و احساس نمی‌کنند که اعضای مجلس، شورای شهر، شهردار منتخب و... مثل تیم ملی می‌جنگند. مردم حس نمی‌کنند که یک مربی خوب بالای سر اینها است. سوال مردم این است که این همه سوءاستفاده‌ و کاستی از کجا آمده است بنابراین عدم قاطعیت، شفافیت، صداقت، از جمله رقیبانی هست که می‌تواند اصلاح‌طلبان را به حاشیه ببرد."

محمد عطریانفر دیگر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در سرمقاله امروز (سه‌شنبه) روزنامه سازندگی با عنوان «ضرورت بیان نگرانی‌ها از زبان رئیس‌جمهور» گفته است " برای ایجاد حس اعتماد در اظهارات رئیس‌جمهور یا شخصیت‌های تراز اول نظام آنها باید از افکار عمومی و ذهنیت جامعه اطلاعات کافی داشته باشند. بخشی از مطالبات جامعه شامل مشکلات اقتصادی است که درصد زیادی از مردم در طبقات محروم که دهک‌های  اقتصادی ضعیف را تشکیل می‌دهند، شامل می‌شود. اما دغدغه مهمتر در طبقات متوسط جامعه است که آنها احساس می‌کنند ساختار قدرت و نظام سیاسی حاکم دچار بی‌دولتی شده‌اند، بی‌دولتی به مفهوم فقر اقتدار و اعمال قدرت مشروع برای نیل به اهداف تعریف شده.

عطریانفر ادامه می‌دهد "بسیاری از مردم معتقدند نظم و مقررات و نظام ساختاری که باید بر همه مناسبات اجتماعی حاکم باشد دچار دگرگونی و آشفتگی شده و هیچ مسئولی در قبال تکالیف ملی و حرفه‌ای‌اش پاسخگو نبوده و دولت قدرت اعمال اقتدار خود را از دست داده است."

به گفته عطریانفر،  احساس امروز مردم این است که تسبیح نظام مدیریت دولت پاره  و همه دانه‌های آن پخش شده است 

وی در بخش دیگری از این سرمقاله با انتقاد از عملکرد روحانی می‌گوید "آقای روحانی در طول مدیریت پنج ساله خود بیشتر جنبه‌های اثباتی، اعتمادآفرینی و خوش‌بینی بیش از حد را به جامعه القاء کرده است که در جای خود مطلوب است اما از جهت ضرورت آمادگی‌های پیشین باید شرایط اضطرار و برخی از واقعیت‌ها را هم به جامعه مخاطب انتقال دهد و مردم را متناسب با شرایط جدید آماده کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  ادامه می‌دهد "امروز احساس عمومی  این است که تسبیح نظام مدیریت دولت پاره  و همه دانه‌های آن پخش شده و وضعیت آن مشخص نیست، برخی از دغدغه‌های  قشرمتوسط شهری این است که دولت قدرت خود را در اصلاح برخی نابسامانی‌ها به طرز روشن اعمال کند."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس آذری IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    1 0
    انتخابات 1400 فقط اصول گراها.... اصلاح طلبها در انحراف افکار عمومی مردم ایران دیگه موفقیتی نخواهند داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس