اخبارویژه

طیب‌نیا وزیر سابق اقتصاد یکی از گزینه‌های جدی ریاست بانک مرکزی و جایگزینی با ولی‌الله سیف است. گفته می‌شود به او پیشنهاد وزارت اقتصاد نیز داده شده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

شانتاژ روزنامه دولت علیه موضع قاطع روحانی مقابل ترامپ!


روزنامه ایران و روزنامه زنجیره‌ای اعتماد، سخنان ضدآمریکایی رئیس‌جمهور را خرج دعواهای جناحی کردند. این دو روزنامه دیروز، متنی را به قلم صادق زیباکلام در تخطئه سخنان رئیس‌جمهور منتشر کردند؛ فردی که اخیرا با تکرار اتهامات محافل آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران، نشان و جایزه از دویچه وله آلمان گرفت! زیباکلام در آلمان از عناصر جنایتکاری نظیر دراویش داعشی که سه مأمور نیروی انتظامی و یک بسیجی را در خیابان پاسداران به شهادت رساندند حمایت کرده بود.


وی در روزنامه دولتی ایران نوشت: «باید امیدوار بود سخنان رئیس‌جمهور با آسیب کج‌فهمی مواجه نشود.


در درون کشور چنانکه شاهد بوده‌ایم شخصیت‌های اصولگرا و نیز فرماندهان نظامی از نوع موضعگیری روحانی استقبال کردند. در نتیجه از حیث ایجاد نوعی همگرایی داخلی این نوع موضعگیری مؤثر بود. اما باید به وجه تأثیرات خارجی سخنان روحانی با قدری تأمل و ظرافت نگریست. رئیس‌جمهوری تلاش کرد با ترامپ اتمام حجت کند، اما رویکرد او در این سخنرانی به گونه‌ای بود که چه بسا نگرانی‌هایی برای میانه‌روهای اروپا، بویژه سران آلمان، فرانسه یا رئیس‌سیاست خارجی اتحادیه اروپا ایجاد کند.


این واقعیت مسلم و سخن درستی است که بگوییم «نمی‌شود ایران در محاصره اقتصادی و بحران باشد یا نتواند یک بشکه نفت صادر کند، اما خلیج‌فارس و خاورمیانه در نهایت ثبات و امنیت باشد.»
 اما بیان این سخنان منطقی همچنان نیازمند در نظر گرفتن ظرافت‌هایی است. این پیام باید به صورتی مخابره شود که کار را برای ترامپ سخت‌تر کند او نه اینکه به نفع ترامپ باشد و بر لب‌های نتانیاهو یا پادشاه عربستان لبخند بنشاند. زیرا ایران در مسیر دشوار پیش روی خود، بیش از هر چیز باید تلاش کند از ریختن آب به آسیاب ترامپ خودداری کند. از این رو، از روحانی انتظار می‌رود هنگام بیان چنین سخنانی، تلاش کند میان خرسند کردن اصولگرایان و جلب همراهی میانه‌روهای اروپا یا میان دوگانه تندروی و منافع ملی، توازن برقرار کند.»


چنانکه مشاهده می‌شود زیباکلام در یک نقیض‌گویی ناشی از بی‌اعتقادی، ابتدا ادعا می‌کند حرف روحانی درست است و سپس آن را به تندروی و تلاش برای خرسندی اصولگرایان ربط می‌دهد.
او در عین حال همین متن را با شفافیت بیشتری در روزنامه اجاره‌ای اعتماد به چاپ رساند و نوشت:«رئیس‌جمهور بعد از انتخابات ٩٦ در حوزه سیاست داخلی نوعی چرخش به راست داشت؛ امروز براساس مواضعی که در حوزه سیاست خارجی اتخاذ کرد، می‌توان گفت که در این حوزه نیز دچار چرخش به راست شده است.


اخیرا رئیس‌جمهور سعی می‌کند تا شعارهای ضد آمریکایی و تندی علیه آمریکا بیان کند. تهدید به بستن تنگه هرمز و اینکه اگر ایران بشکه نفت صادر نکند، نمی‌گذاریم کشورهای دیگر نیز نفت صادر کنند، به نوعی دور شدن از میانه‌روی و اعتدال است.


 به نظر می‌رسد که آقای روحانی در تلاش است تا هرچه بیشتر به اصولگرایان نزدیک شود. به این معنا در حوزه سیاست خارجی آقای روحانی فاصله بیشتری از مواضع اعتدالی می‌گیرد تا به همان میزان به جریانات اصولگرا و رادیکال نزدیک شود. در غیراین صورت اتخاذ مواضع اخیر رئیس‌جمهور توجیه دیگری نمی‌تواند داشته باشد.»


وی می‌افزاید: «آقای روحانی به خوبی می‌داند که آنچه روز گذشته بیان کرده، آب به آسیاب ترامپ، نتانیاهو و پادشاه عربستان ریختن برای تحت فشار قرار دادن کشور است. رئیس‌جمهور قطعا می‌داند که اتخاذ مواضع تند و رادیکال سودی برای کشور ندارد و برعکس؛ باید با مواضع اعتدالی سعی کنیم که به اتحادیه اروپا نزدیک شویم تا تحت فشار قرار دادن ایران. قطعا به همان اندازه که ممکن است اصلاح‌طلبان از مواضع اخیر رئیس‌جمهور ناراحت شوند، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها و خانم موگرینی نیز به همان اندازه از موضع‌گیری آقای روحانی ناراحت و ناامید می‌شوند.»
 


چنبره خزانه‌داری آمریکا و پنتاگون بر FATF

درحالی دوباره اصرار دولتی‌ها و بعضی وکیل الدوله‌ها برای پیوستن ایران به معاهده استعماری FATF بالا گرفته که چندی پیش معاون وزارت خزانه داری آمریکا برای ریاست FATF معرفی شد!
 به گزارش رجانیوز، بحث بر سر این موضوع که FATF می‌تواند برای معادلات پولی و مالی کشور مضر باشد یا سودمند طولانی شده و حتی ورود، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نتوانسته از اصرار غرب‌گرایان بر پیوستن به این معاهده خطرناک کم کند.


 نکته جالب اینجاست که «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که دستی توانا در توطئه‌آفرینی و ایجاد موانع برای فعالیت‌های اقتصادی ایران دارد چند روز قبل به ریاست FATF منصوب شد. طبق اطلاعاتی که در سایت رسمی FATF  ثبت شده است وی از نهم تیرماه ( 30 ژوئن) به مدت یک سال (تا 30 ژوئن 2019) به عنوان رییس FATF انتخاب شده است.


 سایت خزانه‌داری آمریکا خبر از ارتباط «مارشال بیلینگسلیا»‌ با نهادهای نظامی آمریکا داده و اینگونه نوشته است:
    «‌شغل دولتی آقای بیلینگسلیاعلاوه بر وزارت خزانه داری، در چندین جایگاه در وزارت دفاع و ایالتی و سنای ایالات متحده قرار دارد. به عنوان معاون وزیر نیروی دریایی، او مسئول سیاستگذاری و برنامه ریزی نیروی دریایی بود. در طی آن زمان، مارشال مشاور اصلی وزیر نیروی دریایی در سیاست خارجی بود و نظارت بر برنامه‌های اطلاعاتی و برنامه‌های حساس نیروی دریایی ‌ را در اختیار داشت. پیش از آن، مارشال در بروکسل به عنوان دستیار دبیر کل ناتو برای سرمایه‌گذاری در دفاع (ASG DI) خدمت کرد.... دیگر موقعیت‌های قبلی شامل اعضای کارکنان ارشد حرفه‌ای در امور امنیت ملی در کمیته روابط خارجی مجلس سنا است که در آن نظارت بر کلیه فعالیت های مربوط به اطلاعات و فعالیت های مربوط به دفاع را در بر می‌گیرد که مسئولیت نظارت بر کلیه فروش های سلاح خارجی را که نیازمند تصویب کمیته است، ارزیابی می کند. »


«مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا یا همان رئیس جدید FATF که به دنبال محکم کردن زنجیر تحریم ها علیه ایران است در روزهای اخیر در راس یک هیأت آمریکایی برای اجرایی شدن تحریم‌های ایران به آنکارا رفته است. این هیأت متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند آنها را به رعایت تحریم‌های علیه ایران ترغیب کنند.


 یکی از دلایل منتقدان به پیوستن ایران به FATF و شفاف سازی اطلاعات ایران برای این نهاد، ناامنی برای فعالان اقتصادی کشورمان بوده است. چرا که FATFاطلاعات کشورمان را در اختیار دشمنان ایران قرار می دهند و آنها به راحتی می‌توانند در معاملات و مراودات اقتصادی افرادی که مشخص شده نقش اساسی در تامین کالاهای مورد نیاز ایران را داشتند دخالت کند و آنها را مسدود نماید.


 آمریکایی‌ها می توانند حتی با رهگیری معاملات این افراد با خارج از کشور، اقدام به بلوکه سازی اموال آن‌ها و حتی فشار بر طرف‌های معامله خارجی برای قطع ارتباط تجاری با این افراد کنند. در واقع خطر مضاعفی شامل حال تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد شد تا جایی که ممکن است آن‌ها را به لیست تحریم‌ها اضافه کند. این اتفاق ممکن است برای هرکدام از صنایع ایران و فعالان اقتصادی کشور نیز رخ دهد و آن‌ها را تنها به جرم اینکه مواد اساسی مورد نیاز مردم را تامین کردند دچار مشکل نماید، چیزی که جز خودتحریمی نمی توان به آن لقب داد.


 حالا با منصوب شدن معاون خزانه داری آمریکا به ریاست FATF اعمال چنین توطئه‌ای قطعی‌تر شده است و امید می رود تا اصرارهای بیجا بر پذیرفتن قواعد FATF  خاتمه یابد. با توضیحات داده شده آیا اطلاعاتی که بنابر تعهدات خواسته شده در FATF مستقیما به آمریکا داده می‌شود تا راه های تنفس اقتصادی کشورمان را ببندد چیزی کمتر از لو رفتن نقشه عملیات در شب جنگ است. به نظر می رسد اگر حامیان FATF که هنوز در تلاش هستند تا تعهدات ذلت بار آن را بر کشور تحمیل کنند به جرم خیانت در جنگ اقتصادی توسط دستگاه قضایی محاکمه شوند دور از عدالت نیست.

 


 دولت به جای نمایش افشاگری شفافیت به خرج دهد


یک روزنامه حامی دولت نیز به جمع تخطئه‌کنندگان نمایش افشاگری‌های دولت درباره بازار ارز و سکه پیوست و خواستار شفافیت و قاطعیت شد.


دنیای اقتصاد می‌نویسد: چندی است که «بازار افشاگری» رونق گرفته و هر از گاهی، به مدد فضای مجازی بر طبل رسوایی کسی کوبیده می‌شود. مردم انگشت حیرت می‌گزند که چطور کسانی توانسته‌اند هزاران سکه طلا یا هزاران دلار و یورو بخرند و نخستین چیزی که به ذهن دولتی‌ها می‌رسد، شناسایی مالک این دارایی‌ها و احیانا مصادره اموال آنهاست. چرا چنین شده و چه می‌توان کرد و چه باید کرد؟
این روزها، با رجوع به قاعده قانونی و شرعی روش تحصیل مال، این پرسش درست مطرح شده که چگونه کسانی توانسته‌اند ظرف دو ماه هزاران قطعه سکه طلا و هزاران واحد ارز خارجی را «به قیمت دولتی» بخرند و با این کار، دارایی‌شان را دوبرابر یا بیشتر کنند؟ اما آغاز پاسخ دادن به این پرسش، که رجوع به خریداران است، آغازی نادرست و بدفرجام است. بخش قابل پیگرد و مواخذه در چنین مبادله‌ای، طرف عرضه یا دولت است که در معامله مغبون شده است و چون مال‌التجاره متعلق به خودش نبوده و مال غیر را، یعنی اموال عمومی را تلف کرده، ضامن و پاسخگوست. اینجا باید فروشنده را مواخذه کرد که گریزگاه‌های اتلاف منابع عمومی را مسدود نکرده است. در این فقره، اگر بین نمایندگان دولت و خریداران، تبانی و ارتشا رخ داده باشد، طرفین مستوجب مواخذه و عقوبت هستند.


برای آنکه هشدارها به موقع شنیده شوند و سیاست‌گذاران و دیوانیان ملزم به اقدام به موقع شوند، دست‌کم سه مقدمه لازم است که مجموع آنها می‌شود شفافیت اقتصادی. مقدمه اول، انتشار به موقع داده‌های اقتصادی و پرهیز از حبس اطلاعات است، دوم حسابرسی نهادهای رسمی مانند دیوان محاسبات است و سوم آزادی موثر مطبوعات و نهادهای نظارتی خصوصی که ناکارآمدی‌ها را به گوش سیاست‌گذاران و مردم برسانند. اگر اطلاعات اقتصادی دولتی که از جنبه‌های حقوقی و اخلاقی متعلق به مردم است و دولت حق حبس آنها را ندارد، به موقع منتشر شوند و نهادهای نظارتی خصوصی (انجمن‌های اقتصادی، تشکل‌های طرفدار حفظ محیط‌زیست و احزاب سیاسی غیرحاکم) آنها را نقد کنند و نهادهای حسابرسی به وظیفه خود عمل و مطبوعات این بحث‌ها را منتشر کنند، اتاقی شیشه‌ای شکل می‌گیرد که هم شفاف و قابل رصد است و هم شکننده و برهم زننده بساط مفسدان احتمالی.


مادام که چنین سازوکاری عمل نکند، انتشار خبرهای آمیخته به شایعه و اتهام، افشاگری‌هایی بی‌حاصل هستند که به شفافیت کمکی نمی‌کنند  و خودشان تبدیل می‌شوند به اهرم‌هایی برای تصفیه حساب‌های سیاسی و فشاری دیگر بر فضای کسب و کار و تحکیم چرخه ناکارآمدی.

خراسان

مراقب نسل جدید بازاریابی های هرمی باشید


گزارش یک مقام مسئول به تعدادی از سازمان ها و نهادهای نظارتی نشان می دهد برخی شرکت های مشهور فعال در بازاریابی شبکه ای و هرمی، در مدل جدید برنامه ریزی خود به سراغ تولید و توزیع محصولات دارویی و بهداشتی با ادعای خواص متفاوت این محصولات و تولید کاملا گیاهی آن رفته اند که ضروری است نهادهای مسئول ضمن اطلاع از این موضوع، برای شناسایی و جمع آوری سریع این محصولات از اقصی نقاط کشور اقدام کنند.


دستور ویژه به 3 مسئول نظارتی درباره اقدامات مالی مدیران


با توجه به الزامات در نظر گرفته شده در ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه و ضوابط اجرایی بودجه 97، یک مسئول مهم اقتصادی در نامه ای به مدیران سه دستگاه نظارتی، از آن ها خواسته با توجه به این که کلیه مدیران مالی دستگاه‌ های دولتی موظفند سهم دستگاه و سهم بیمه شده از حق بیمه پایه درمان کارکنان مشمول سازمان بیمه سلامت و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح را از حقوق و مزایای مستمر آن ها کسر و به حساب سازمان بیمه‌ گر واریز کنند، برای بررسی این موضوع اقدام کنند و در صورت کشف تخلف، اقدامات قانونی را در خصوص آن انجام دهند.
 

ایران

احتمال بازگشت طیب‌نیا به کابینه

خبر اول اینکه احتمال پیوستن علی طیب‌نیا به دولت قوت گرفته است. براساس شنیده‌های خبرنگار ما، وزیر سابق اقتصاد یکی از گزینه‌های جدی ریاست بانک مرکزی و جایگزینی با ولی‌الله سیف است. گفته می‌شود به او پیشنهاد وزارت اقتصاد نیز داده شده است. با این حال همه این گمانه‌زنی‌ها در سخنرانی امشب روحانی از صدا و سیما روشن خواهد شد.

 بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه می‌شود؟

خبر دیگر اینکه «جرجس مالبرونو» خبرنگار روزنامه فیگارو فرانسه از بازگشت زودهنگام سفیر ایران در فرانسه و جانشینی بهرام قاسمی به عنوان سفیر در این کشور خبر داد. به گزارش ایلنا، او در توئیتر خود نوشت: بر اساس اطلاعات ما، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران سفیر بعدی ایران در فرانسه خواهد بود. آقای دلفی سفیر کنونی ایران در فرانسه، اواسط جولای بعد از دو سال مأموریت به ایران بازخواهد گشت.

 نامه سردار نقدی به معصومه ابتکار

خبر رسیده که سردار نقدی، معاون فرهنگی سپاه در نامه‌ای به معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری نوشته: جمعیت بومی فرانسه در حال انقراض است و آنها ناگزیر به واردات نیروی انسانی از خارج کشورشان هستند. سیاست‌های تشویقی و جایزه‌های مالی بزرگ دولت فرانسه برای فرزندآوری و حفظ خانواده هم نتوانسته این نقیصه را جبران کند. این واقعیت بروز یافته در تیم‌های ملی ورزشی فرانسه نتیجه پیاده‌سازی سیاست‌های فرهنگی اروپا و سبک زندگی غربی است.

به نوشته نقدی،  این ترکیب آفریقایی با نام و نشان فرانسوی که در جلوی چشم جهانیان است، محصول پیاده‌سازی سیاست‌های حیاستیزانه، ضدحجاب و میدان دادن به ترویج فساد اخلاقی در کتاب، سینما، تئاتر، موسیقی و بویژه مطبوعات و رسانه‌ها و فضای مجازی است و پیاده‌سازی دیدگاه‌های غربی در نحوه برخورد با مسأله زن و خانواده است. این وضعیت حاصل تنزل زن از مقام ارجمند مادری و مربیگری به خیابان‌گردی و خودنمایی است. وی افزوده: از سرکار که سکاندار مسئولیت خطیر امور زنان و خانواده در کشور هستید، انتظار می‌رود با بیان این درس‌ها و اصلاح برنامه‌ها بر اساس این عبرت‌های تاریخی که امروز پیش روی ماست، قاطعانه مانع این حریم‌شکنی‌های خانواده ستیز شوید و خدای‌ناکرده در رقم زدن چنین عاقبت ننگینی برای ایران عزیز سهیم نباشید.

 ایران در لیست تحریم برند آلمانی!

باخبر شدیم که اسپانسر تیم ملی ایران در اقدامی غیراخلاقی کشورمان را در لیست تحریمی خود گذاشت. کمپانی آدیداس در اقدامی غیر اخلاقی و غیرورزشی نام ایران را از سایت اصلی خود برداشت و ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. در سایت این کمپانی آلمانی که به زبان‌های مختلف و در کشورهای مختلف برنامه‌ریزی شده و خدمات می‌دهد، بخشی تحت عنوان «PERSONALIZE» وجود دارد که به مخاطبان سراسر دنیا اجازه می‌دهد کفش و لباس دلخواه خودشان را انتخاب کنند. در همین قسمت است که متوجه می‌شوید اسم ایران در فهرست اسامی تحریمی این شرکت قرار گرفته است. این در حالی است که تیم ملی کشورمان با پیراهن‌های این برند آلمانی در جام جهانی 2018 روسیه به میدان رفت و این اقدام این شرکت آلمانی غیرقانونی است چون فدراسیون ایران با این برند قرارداد تجاری دارد.

 درآمدهای چند ده میلیونی سلبریتی‌ها از اینستاگرام و تلگرام

شنیدیم که عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به درآمدهای سلبریتی‌ها در فضای مجازی گفت: سلبریتی‌ها در ایران از 15 تا 35 میلیون تومان می‌گیرند و در اینستاگرام پست می‌گذارند که این مبلغ برای تلگرام ۱۰ میلیون است. امیر ناظمی در سلسله نشست‌های «رسانه، افکار عمومی و بازنمایی رویداد» که در وزارت رفاه برگزار شد، به جایگاه شبکه‌های اجتماعی در دنیا اشاره کرد و گفت: شاهد کسب درآمد سلبریتی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و اثرگذاری آنها هستیم. بالاترین درآمد از پست‌های اینستاگرامی در دنیا مربوط به خواننده مشهور «سلنا گومز» است؛ وی هر پست خود را ۵۳۰ هزار دلار می‌فروشد. در واقع با سلبریتی‌هایی مواجهیم که قرارداد فیلم و بازی می‌بندند اما عمده درآمد آنها تحت‌الشعاع پست‌های اینستاگرامی است.

 نامه جوانان اصولگرا و اصلاح‌طلب به روحانی

دست آخر اینکه شاخه جوانان احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس ‌جمهوری، از تلاش برخی معاونان وزرای دولت و استانداران جهت به سرانجام نرسیدن طرح «اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» انتقاد کردند. در این نامه ابراز امیدواری شده است که دولت از این آزمون سربلند بیرون آید و با اهمیت قراردادن به‌کارگیری نیروهای جوان و شایسته در بدنه دولت و مسئولیت‌های اجرایی کشور، بتواند همانند آزمون هشت سال جنگ تحمیلی و رشادت‌های جوانان انقلابی، از بحران‌های پیش روی با موفقیت عبور نماید.

آرمان

آماده پشتیبانی هستیم

فرمانده هوانیروز ارتش اعلام کرد که آماده پشتیبانی از نیروهای ارتشی، سپاهی و نیروی انتظامی در مناطق مرزی هستیم. امیر یوسف قربانی با بیان اینکه هرجا ناامنی باشد مطمئن باشید هوانیروز از تمام واحدهای رزمی پشتیبانی خواهد کرد، گفت: صد در صد به عنوان تیم‌های آلرت (هشدار) در مناطق مرزی آماده پشتیبانی از نیروها هستیم. وی افزود: در جریان شرارت تعدادی تروریست‌های تکفیری در مناطق مرزی احتیاجی به استفاده از بالگرد نبود، ولی ما کاملا آماده پشتیبانی از نیروهای ارتشی، سپاهی و نیروی انتظامی در مناطق مرزی هستیم.

استقبال عربستان از تحریم ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار ادعاهای واهی دولت متبوعش، ایران را به تجهیز تسلیحات و موشکی جنبش «انصارا...» در یمن متهم کرد. عادل الجبیر همچنین درباره تحرکات اقتصادی آمریکا علیه ایران، تأکید کرد: «عربستان سعودی از قوانین بین‌المللی و هرگونه تحریم‌های تحمیلی علیه ایران حمایت می‌کند؛ چرا که این کشور قوانین بین‌المللی را نقض کرده است». وی مدعی شد:«اگر ایران خواهان روابط سالم با کشورهای جهان است، باید به قوانین بین‌المللی و اصول حسن همسایگی احترام بگذارد و حمایت از تروریسم و ارسال موشک‌های بالستیک به شبه‌نظامیان حوثی را متوقف کند؛ چرا که این شبه‌نظامیان از این تسلیحات برای کشتار و ارعاب شهروندان استفاده می‌کنند. بنابراین، همان‌گونه که همگان می‌دانند، مسئولیت این اقدام‌ها متوجه ایران است».

سفر هیات بریتانیایی به ایران

«راب ماکر» سفیر بریتانیا در ایران در ویدئویی از ورود یک هیات انگلیسی برای مرمت ساختمان سفارت به تهران خبر داد. وی در حالی که به یکی از ساختمان‌های سفارت انگلیس در تهران اشاره می‌کرد، گفت: این ساختمان یکی از خانه‌های قدیمی این سفارت است؛ خیلی از این ساختمان‌های تاریخی مقاومتی در برابر زلزله ندارند. به گفته «ماکر»، در روزهای گذشته مقاماتی از دولت لندن برای بررسی و حفظ این ساختمان به تهران آمدند و با شهرداری در مورد مرمت این ساختمان‌ها جهت استفاده بهتر صحبت کردند. سفیر بریتانیا در تهران از تشکیل یک کمیته با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی هم خبر داد و گفت: همزمان برای حفظ محیط‌زیست یک کمیته در این سفارت تشکیل دادیم که هدف آن استفاده کمتر از پلاستیک و صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی برای همراهی با مردم تهران برای مصرف بهینه است.

نشست شهرداربا فرمانده قرارگاه خاتم‌

نشست مشترک شهردار تهران با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)به منظور رفع مشکلات و موانع درانجام پروژه‌های شهری امروز به میزبانی قرارگاه خاتم برگزار شد. سردار عبادا... عبداللهی در این نشست به ضرورت همکاری و مساعدت شهرداری با قرارگاه در جهت انجام پروژه‌های شهری اشاره کرد و گفت: مردم شهر تهران از مجموعه مدیریت شهری انتظار دارند با مدیریت جهادی موانع و مشکلات پیش‌روی این شهر را رفع کنند. وی با بیان اینکه در انجام پروژه‌های شهری رفع معارضان، پرداخت طلب پیمانکاران و رفع گره‌های اداری امری مهم و ضروری است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم پروژه‌های شهری که در دست اجرا است بر اساس تعهدمان به سرانجام برسانیم اما از مجموعه شهرداری نیز انتظار داریم که به تعهدات خود عمل و برای تامین هزینه‌های پروژه‌ها اقدام کند.

تفکیک‌ وزارتخانه‌ها بحث انحرافی است

عضو فراکسیون امید مجلس مطرح کرد: بحث تفکیک وزارتخانه انحرافی است، در یک اداره یا وزارتخانه‌ای شخصی برای مدیریت‌ها دوستان ۷۰ ساله‌اش را می‌آورد، این مسائل نیاز به تغییر دارد. در کشور ضوابط معنا ندارد و کشور براساس رابطه اداره می‌شود. جلال میرزایی درباره موافقت دولت با لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: من در این خصوص یک مثال می‌زنم که داستانی طنزآمیز است، در استانبول مدرسه‌ای وجود داشت که ۳ طبقه بود، مدیر در اعتراض به طبقات و رنگ‌های کلاس‌ها شروع به هزینه برای تغییر رنگ‌ها و طبقات کرد. پس از آن مدیر جدیدی آمد و بازهم رنگ کلاس‌ها را تغییر داد و این تغییرات ادامه پیدا کرد، مدیریت در کشور ما هم به شکل همین مدرسه است.

توضیح درباره تصویب طرح جدید مجمع

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا طولانی شدن رسیدگی به موضوع سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد در مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل خاصی داشت، گفت: با توجه به دستورات انباشته‌ای که در مجمع وجود داشت و با توجه به بحث‌هایی که این مساله می‌طلبید تا در کمیسیون انجام شود روند رسیدگی به این موضوع کمی طولانی شد. غلامرضا مصباحی‌مقدم افزود: اما در هیچ یک از اعضای مجمع اراده‌ای مبنی بر طولانی شدن روند رسیدگی وجود نداشت. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در این خصوص که در طول این مدت هزینه‌های زیادی به نظام وارد شده و رسانه‌های معاند سوءاستفاده‌های فراوانی کردند، گفت: بالاخره آنچه مهم است خروجی مباحث است که الحمدا... خروجی خوبی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    20 2
    حالا اگه محمدرضا شاه بود و این تهدید ها را می شنید مثه برق میرفت آمریکا. یه تعظیم بالا بلند میکرد و میگفت آقا غلط کردم. هرکاری بخواین میکنم. بحرین رو که به دستور انگلیسی ها دادم رفت. میخواین کیش و قشم رو هم بدم. نوکرتونم هستم.
  • نسرین IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    6 0
    آقایان دیپلمات و حقوقدان و ژنرال! جیک جیک برجامی بود فکر ترامپ تون بود؟ چرا از اوباما و کری تضمین نگرفتید؟ چی دارید الان بعنوان عملکرد خارجی و داخلی بفرمایید؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    6 0
    چرا نمی گید هیأت برای جاسوسی و اغتشاش به دیدار شهردار تهران رفتند وقتی محسن هاشمی حرف از اعتراضات اجتماعی می زنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس