اخبارویژه

مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره مذاکره با آمریکایی‌های ضد ترامپ، با اشاره به اصطلاحات مطرح در ورزش کشتی گفت: الان ما روی پل هستیم باید مقاومت کنیم.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

روحانی: ۳ گل زدیم؛ ترکان: روی پل هستیم

مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره مذاکره با آمریکایی‌های ضد ترامپ، با اشاره به اصطلاحات مطرح در ورزش کشتی گفت: الان ما روی پل هستیم باید مقاومت کنیم.

به گزارش خبر آن‌لاین، اکبر ترکان درباره صحبت حسام‌الدین آشنا که گفته «زمان مذاکره با آمریکای ضد ترامپ رسیده است» به خبرآن‌لاین گفت: اصطلاحاتی در ورزش کشتی وجوددارد که برای آسان‌سازی موضوع می‌گویم وقتی کسی روی پل است موقع گفت‌وگو و مذاکره نیست، مذاکره باید در سر پا باشد.


مشاور رئیس جمهور درباره میزان اثرگذاری لابی با آمریکایی‌های مخالف دولت ترامپ اظهار کرد: الان ما در وضعیتی هستیم که باید مقاومت کنیم.


گفتنی است حسام‌الدین آشنا در روزهای گذشته گفته بود که زمان آن است که با آمریکای ضد ترامپ گفت‌وگو کنیم.


سخنان مشاور ارشد روحانی درباره روی پل رفتن دولت به اصطلاح کشتی‌گیران، در حالی است که آقای روحانی، برجام را فتح‌الفتوح بزرگ در مقابل قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا خوانده و گفته بود ۳ گل زدیم و دو گل خوردیم.


با این اوصاف و براساس قضاوت آقای ترکان می‌توان گفت که آقای روحانی در واقع گل به خودی‌ها را پیروزی حساب می‌کرده است.


در ادامه همین سوءتفاهم‌ها، آقای ظریف وزیر خارجه، به اظهارات اخیر وندی شرمن واکنش نشان داد و گفت «کلمات در حقوق بین‌الملل براساس دانش ایشان از زبان انگلیسی تعریف نمی‌شوند. اگر او فکر می‌کند Lifting به معنای پایان تحریم‌ها نیست، به این دلیل است که با متون حقوقی آشنایی ندارد».


فارغ از معنی کلمات، آنچه روشن است و در اظهارات مقامات وزارت خارجه نیز دیده می‌شود این است که در عمل، تحریم‌ها برداشته نشده و به بهانه‌های مختلف (بعضاً حتی سخت‌تر از گذشته) بازگشته است و این در حالی است که دولتمردان می‌گفتند با توافق هسته‌ای همه تحریم‌های اقتصادی و مالی و بانکی یکجا برداشته می‌شود.

سریع‌القلم: دولت، آمریکا را نمی‌شناخت وگرنه وعده‌های برجامی نمی‌داد

مشاور سابق روحانی گفت تصور دولت در برجام از ابتدا اشتباه بود و اتکا به اروپا برای حفظ برجام نیز اشتباه است.

محمود سریع‌القلم در مصاحبه با «اندیشه پویا» گفته است: همزمان با مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی، فضایی در کشور ایجاد شد که می‌گفت اگر برجام شکل بگیرد، تحریم‌ها برداشته می‌شود، سرمایه‌گذاری خارجی فوراً شروع می‌شود و همه مشکلات حل خواهد شد. این تصور از برجام از ابتدا ‌اشتباه بود. من متعجبم که چرا موضوع به جامعه دقیق منتقل نشد؟ چرا خیلی صریح به افکار عمومی گفته نشد که ما با آمریکا چندین مسئله اختلاف‌برانگیز داریم و چرا نگفتیم که خیلی از این مسئله‌ها را نمی‌توانیم حل کنیم اما مسئله هسته‌ای را می‌توانیم حل کنیم؟ وزارت خارجه به گونه‌ای وانمود کرد که انگار با برجام همه مسائل حل خواهد شد و این ‌اشتباه بود.

وی می‌افزاید: پیش‌تر هم گفتم که بخشی از مشکلات ما به مسائل شناختی بر می‌گردد. اگر کسی آمریکا را بشناسد می‌داند که در سیاست‌گذاری‌های دولت و حاکمیت آمریکا نسبت به ایران و منطقه خاورمیانه، جایگاه یهودیان آمریکا بسیار تعیین‌کننده است و موضع آنها در بیست سال اخیر ثابت بوده است. آنها می‌گویند که آمریکا و ایران نمی‌توانند مسائلشان را در حوزه‌های هسته‌ای، اقتصادی و تاریخی مثل بیست و هشتم مرداد و گروگان‌گیری حل کنند و به مسئله اسرائیل نپردازند آنها مدعی‌اند که هیچ کدام از این موضوعات حل نمی‌شود مگر اینکه آن موضوع مدنظر آنها هم حل شود.


سریع‌القلم گفت: ساده‌انگارانه بود که تصور می‌کردیم اگر در مسئله هسته‌ای با آمریکا توافق کنیم، آمریکایی‌ها اعم از خزانه‌داری و کاخ سفید و کنگره آمریکا دیدگاهشان را نسبت به ما تغییر می‌دهند و تحریم‌ها تخفیف پیدا می‌کند، این دیدگاه رومانتیک شاید ناشی از فقدان شناخت آمریکا بود.


به نظر می‌رسد قدری عجله وجود داشته که گشایشی برای کار اقتصادی صورت پذیرد. شاید افراد متوجه نقش قدرتمند لابی‌ها در آمریکا نبودند.


وی در ادامه گفته است: حدود ۲۰  سال است که این تخیل در دستگاه دیپلماسی ما وجود دارد که ما می‌توانیم اروپا را از آمریکا جدا کنیم،  این نشان‌دهنده این است که ما مطالعات را جدی انجام نداده‌ایم که بفهمیم سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) چه تشکلی است و نمی‌دانیم که اقتصاد، سیاست، امنیت و فرهنگ اروپا و آمریکا چقدر به هم پیوسته است؟ OECD یک بلوک عظیم است و ۷۰ درصد اقتصاد جهانی را در اختیار دارد. ارقام تجارت بین اروپا و آمریکا را باید مطالعه کنیم تا متوجه شویم که سیاست اروپا و آمریکا را نمی‌توان از هم جدا کرد. آمریکا با اتحادیه اروپا ۶۸۶ میلیارد دلار، با چین ۶۳۶ میلیارد دلار، با کانادا ۵۸۲ میلیارد دلار و با ژاپن ۲۰۴ میلیارد دلار تجارت می‌کند. حتی آمریکا با مکزیک ۶۱۶ میلیارد تجارت دارد و فقط از مکزیک، آمریکا سالانه ۱۲ میلیارد دلار میوه و سبزیجات وارد می‌کند حتی روسیه هم نتوانسته سیاست اروپا و آمریکا را از هم جدا کند.


سریع‌القلم درباره سرنوشت برجام پس از خروج آمریکا گفت: عمده گشایشی که در برجام قرار بود تحقق پذیرد متوجه آمریکا است و اگر آمریکا از آن خارج باشد، بقیه اعضا نقش بنیادی ندارند. اروپایی‌ها توان اقناعی نسبت به سیاست آمریکا در رابطه با ایران را ندارند. به یک معنا ما به نقطه صفر در مشکلات ایران و آمریکا بازگشته‌ایم و اگر از تحریم‌ها صحبت می‌شود، ناشی از این وضعیت است.


اظهارات اخیر سریع‌القلم از موضع دانای کل و اینکه «می‌دانستم برجام به ثمر نمی‌نشیند» درحالی است که وی در اوج مذاکرات، از موضع دفاع از رویه دولت روحانی به صداوسیما و منتقدان حمله کرده و گفته بود: «تربیت عقلی در خانواده و مدرسه بسیاری ضعیف است. درنتیجه ما احساسی، غریزی و پوپولیستی تربیت می‌شویم. صداوسیمای ما هم متاسفانه به این جریان کمک می‌کند. از یک لبوفروش یا راننده تاکسی که تمام روز را سرگرم حل مشکلات معیشتی‌اش است، درباره جریان هسته‌ای نظرخواهی می‌کند.»


سریع‌القلم در مصاحبه اخیر مدعی شده «ریاست جمهوری محدودیت‌های فراوانی دارد و توان تغییر در سیاست‌ها را ندارد. در بهترین شرایط شاید بتوان ۱۰ تا ۱۵ درصد اصلاح ایجاد کرد»! البته این قبیل شبه‌روشنفکران متلون مزاج معمولا در انتخابات، حامی نامزدهای مخالف‌خوان هستند اما وقتی وعده همان نامزدها خلاف واقع از آب درمی‌آید مدعی می‌شوند فاقد اختیار است؛ حال آن‌که در همین ماجرای برجام، نظام با وجود بدبینی مطلق به آمریکا و اروپا، اجازه داد نظر صددرصد غلط برای چندمین بار به بوته آزمون گذاشته شود.

خراسان

دستور ویژه دولت برای گسترش بازار کالاهای ایرانی


با توجه به تاکیدات مسئولان ارشد دولتی، مقرر شده به منظور تسهیل ماموریت های بازاریابی و گسترش بازارهای بین المللی کالا و خدمات صادراتی کشور، توسعه همکاری های دو جانبه و منطقه ‌ای، مطالعه و بررسی جامعه هدف جهانی، ارائه خدمات مشاوره ‌ای به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی و نیز رفع موانع و مشکلات موجود برای انجام بهینه ماموریت ها، لایحه پیشنهادی تعدادی از اعضای کابینه در خصوص اقداماتی چون اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت در دستور کار هیئت دولت قرار بگیرد.


خبر ناخوش مسئولان برای واردکنندگان اقلام غیرضروری


یک مقام مسئول اقتصادی با ارسال گزارشی برای مسئولان کابینه، با یادآوری این که هم اکنون نیم در هزار ارزش کالاهای وارداتی از واردکنندگان دریافت می شود، از هیئت دولت خواسته است کارمزد ثبت سفارش ها را افزایش دهد یا طیفی را به تصویب دولت رساند تا براساس آن، اقلام موضوع مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی که نمونه ساخت داخلی ندارند با نرخ متفاوتی از کالاهای مصرفی مشمول دریافت کارمزد شوند.

ایران

روحانی سه‌شنبه شب با مردم گفت‌وگو می‌کند

خبر اول اینکه  رئیس جمهوری با مردم گفت‌وگو می‌کند. بر اساس اطلاعات خبرنگار «ایران» حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی سه‌شنبه شب از طریق صدا و سیما و البته بدون حضور خبرنگار با مردم سخن می‌گوید. روحانی در این برنامه درباره تدابیر اتخاذ شده برای عبور از شرایط فعلی و به تدابیر اتخاذشده برای عبور از شرایط فعلی و ترمیم کابینه اشاره خواهد کرد.

انتقاد امام جمعه قزوین از نمایشگاه بانوان

خبر دیگر اینکه امام جمعه قزوین از نمایشگاه تخصصی بانوان انتقاد کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین علی قابل در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفته: اخیراً نمایشگاه  «ورود آقایان ممنوع»  در ظاهر با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های بانوان قزوینی اجرا شد اما پشت صحنه آن چیز دیگری بود و تمام ارزش‌های اسلامی زیر پا گذاشته شد.


وی ادامه داد: آیا تمام توانمندی زنان ما به آرایش کردن است که تعداد بالایی غرفه لوازم آرایشی محصولات خارجی و آرایشگاه‌های قزوین در این نمایشگاه حاضر می‌شوند، آن هم در شرایطی که در سربرگ نامه‌های اداری بر شعار سال مبنی بر تولید کالای داخلی تأکید شده است.


چرا از توانمندی زنانی که چند فرزند خود را به نبرد با جبهه باطل فرستادند، نمایشگاه نمی‌گذارید؟ امام جمعه موقت قزوین گفت: پشت این صحنه تفکراتی همچون 2030 و فمینیستی وجود داشت. قابل همچنین از دستگاه قضا به خاطر برخورد نکردن با این نمایشگاه انتقاد کرد و خواستار مقابله جدی با این جریان شد.‍

حضور مهران مدیری در دادسرای فرهنگ و رسانه

شنیدیم که مهران مدیری دیروز به همراه وکیل خود در دادسرای رسانه حاضر شد تا شکایت خود علیه روزنامه شرق و فیلم آنلاین را پیگیری کند.
به گزارش ایسنا، روزنامه شرق ۲۷ تیرماه مطلبی را منتشر کرد و در این مطلب مدعی شد، مهران مدیری- بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون- علاوه بر دریافت مبلغی به عنوان هدیه از مؤسسه اعتباری ثامن‌الحجج، مبلغی را هم به عنوان وام دریافت کرده است.

ترامپ از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند

دست آخر اینکه سفیر جدید امریکا در اتریش گفته که رئیس جمهوری امریکا از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند.
به گزارش مهر، «ترور ترنا» افزود: ترامپ همواره توافق هسته‌ای با ایران را مورد انتقاد قرار داده بود و برای همین از این توافق خارج شد اما در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ترامپ از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند. پیش از این هم محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری گفته بود که در سفر روحانی به نیویورک 8 بار از سوی ترامپ درخواست دیدار و گفت‌وگو با روحانی مطرح شده بود.

آرمان

ایران به «آ سِ آن» پیوست

رئیس جمهور در نامه‌ای به وزارت امور خارجه عضویت ایران در پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا را رسما ابلاغ کرد. لایحه پیوستن ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا موسوم به «آ سِ آن» پس از ایراد شورای نگهبان و اصرار مجدد مجلس به منظور تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود که در نهایت در جلسه 16 تیرماه مجمع، مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

در متن ابلاغیه رئیس‌جمهور به وزارت امور خارجه، آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا» که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و دوم خردادماه یک هزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۶ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد و طی نامه شماره ۲۳۳/۳۲۰۶۳ مورخ ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

گفت‌وگوی کویت و آمریکا درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا از همتای کویتی خود به‌خاطر دوستی نزدیک و همکاری عمیق میان دو کشور تشکر کرد. «مایک پمپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده با «شیخ صباح الخالد الحمد الصباح» معاون اول نخست‌وزیر کویت و وزیر خارجه این کشور، گفت‌وگو کرده و از وی برای همکاری‌های دوجانبه تشکر کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پمپئو «از وزیر خارجه کویت، به‌خاطر دوستی نزدیک و همکاری عمیق میان دو کشور تشکر کرد». در متن بیانیه آمده است: «این دو سیاستمدار درباره وضعیت منطقه‌ای، از جمله ایران، و چگونگی پیشبرد روابط تجاری و اقتصادی گفت‌وگو کردند».

حمله سایبری آمریکا به ایران

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که ایران در حال زمینه‌سازی برای حمله سایبری گسترده‌ای به آمریکا و متحدانش در سراسر جهان است. چند مقام ارشد آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود، در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» گفتند که این حمله بنا نیست به‌زودی انجام شود.

این در حالی است که واشنگتن قرار است تحریم‌های نفتی بر ایران را بار دیگر اعمال کند. بنا به ادعای این مقام‌ها، ایران تصمیم دارد به زیرساخت‌های عمومی و شرکت‌های خصوصی آمریکا، اروپا و خاورمیانه حمله کند. «علیرضا میریوسفی» سخنگوی مطبوعاتی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در پیامی توئیتری اعلام کرد که کشورش تصمیم ندارد حمله‌ای سایبری علیه آمریکا ترتیب دهد و واشنگتن را متهم کرد که از این شایعات برای توجیه حمله سایبری احتمالی به ایران استفاده می‌کند. «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل، پیشتر گفته بود که ایالات متحده تصمیم دارد به ذخایر انرژی ایران و همچنین سیستم‌های مدیریت منابع آب حمله سایبری صورت دهد.

تکذیب توقف پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران

نایب رئیس مجلس در تشریح نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری، گفت: از ۲۵‌هزار و ۹۰۰ نفر سپرده گذار موسسات مالی که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشته اند، ۱۵ هزار نفر به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند که از تعداد ۱۵ هزار نفر پرونده‌های حدود ۸ هزار نفر ارائه شده و ۷هزار نفر سپرده خود را دریافت کرده اند.

مسعود پزشکیان افزود: یک نکته قابل تامل و تعجب برانگیز این است که ۱۱ هزار سپرده‌گذار اصلا مراجعه‌ای به بانک‌های عامل نداشته اند و درخواستی برای دریافت سپرده خود ارائه نکرده اند. وی با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت سپرده تا سقف یک میلیارد تومان مصوب شده است، ادامه داد: افرادی که به بانک‌های عامل مراجعه کرده اند می‌توانند سپرده‌های خود را دریافت کنند و موضوعی به عنوان اینکه دستور داده شده تا بانک‌های عامل دست نگه دارند صحت ندارد. بانک‌های عامل باید مطالبات سپرده گذاران را پرداخت کنند و موضوع عدم پرداخت سپرده‌ها قابلیت پیگیری دارد.

توقف صادرات برق به دلیل بدهی عراقی‌هاست

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: قطعا در این شرایط گرما که متاسفانه ناچاریم در بعضی مواقع خاموشی بدهیم،‌ اولویت با تامین برق مردم کشور خودمان است.محمود واعظی در واکنش به خبر دیدار وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی عراق در خصوص قطع ارسال آب و برق به عراق گفت: ما هیچ‌وقت نه به عراق و نه به کویت و نه به هیچ جای دیگری آب صادر نکرده ایم.وی در خصوص انتقال برق به عراق تاکید کرد: ما به عراق برق صادر می‌کردیم البته شرط صادرات برق به این کشورعدم نیاز انرژی برق در داخل کشور بود.

وی تصریح کرد: البته دولت عراق بابت صادرات برق ایران، به دولت ما حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار بدهکار بود، ایران چندین بار برای وصول بدهی خود به دولت عراق تذکر داد و در نهایت به دلیل عدم توجه دولت عراق به پرداخت بدهی، صادرات برق از ایران به عراق قطع شد.رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور همچنین گفت: حالا اگر دولت عراق تصور می‌کند که عربستان به آنها برق مجانی می‌دهد خب بروند از آن کشور نیاز برق کشور خود را تامین کنند.

دادگاه تجدیدنظر طاهری در10مرداد

وکیل مدافع محمدعلی طاهری از تعیین وقت رسیدگی به پرونده موکلش در دادگاه تجدید نظر خبر داد. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در رابطه با تاریخ رسیدگی به پرونده موکلش در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر، گفت: منتظر برگزاری جلسه دادگاه موکلم در تاریخ ۱۰ مرداد ماه هستیم.

وی گفت که جلسه دادگاه ساعت ۱۰ صبح روز دهم مرداد برگزار می‌شود. محمدعلی طاهری سرکرده گروه عرفان حلقه، ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد که در نتیجه اعتراض به پرونده، رای صادره از سوی دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه همعرض صادر کننده رای نخستین یعنی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، ارجاع شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب نیز پس از رسیدگی به پرونده، این بار محمدعلی طاهری را به ۵ سال حبس محکوم کرد که در نتیجه اعتراض به رای صادره، پرونده برای تجدیدنظر خواهی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد.

پلمب 143 باشگاه متخلف

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت ورزش و جوانان به سایت وزارت ورزش گفت: با توجه به تاکید سلطانی فر، مبنی بر نظارت بر سلامت باشگاه‌ها، در سه ماهه نخست سال جاری از 10 هزار و 802 باشگاه خصوصی با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور، بازرسی شد که متعاقب آن نسبت به شناسایی باشگاه‌های فاقد مجوز و یا توزیع و فروش داروهای نیروزا و پلمپ 143 مورد مبادرت شد. سیروس احمدی گفت: همچنین به ادارات کل ابلاغ شده تا ضمن بازرسی ماهیانه و مستمر از باشگاه‌ها، در صورت رویت توزیع داروهای نیروزا، برخورد قاطع و جدی صورت پذیرد. از مردم عزیز می‌خواهم در صورت رویت فروش دارو در باشگاه‌های ورزشی با مسئولان بازرسی ادارات کل از طریق سامانه وزارت ورزش و جوانان تماس بگیرند تا برخورد قانونی انجام پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    39 0
    میگم اقای ترکان شما بایدمقاومت کنیدیا مردم مشخص کنیدمردم که خیلی وقته دارن مقاومت میکنن
  • محسن121 IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 0
    ایران در کشتی خوب است فقط باید مسولین و مردم کنار هم باشند
  • حامد NL ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    6 0
    جناب ترکان البته توقف روی پل هم ممنوع هست ، خدا به شما طول عمر بیشتر تر بده !
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    4 0
    اقای ترکان شما مقاومت نکن بازنشسته شو برو..چقدر میخوایی مسوول بمونی؟ 1100 سالته
  • حجت SE ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 0
    آقای ترکان بهتر نیست همه چیزمونو بدیم به آمریکا و خودمونم بریم سراغ پتن آبگوشت بزباش. مگه ما غیر از ساخت لولهنگ و پختن آبگوشت به مدد مدیریت فوق پیشرفته و کارامد شما کار دیگری هم بلدیم
  • احمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    1 1
    ما روی پل نیستیم. اونا روی پل هستن که این طور دیوانه شدن بعد شکست های متعدد با وجود صرف 7 تریلیون دلار. مشکل اینکه شما با برجام اومدید تعارف زدید و بجای کار اقتصادی و تولید و توسعه، مناطق آزاد تجاری، واردات و دلالی و قاچاق برای ما راه انداختید. بدون آیفون و ماشین لوکس و بویینگ و ایرباس و توتال و پژو اقتصاد نمی شد ساخت؟!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    1 0
    چه عجب آقایون حرف از مقاومت میزنن
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    1 0
    شما رویآقای ترکان مردم ایران در سنگرند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    3 0
    از روي پل در حال سقوط به پرتگاه نابودي هستيم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس