جشن ۶۸ سالگی کیومرث پوراحمد

بار آخر که اعزام شد، فقط چند ماه مانده بود فرزند دوم‌مان متولد شود! می‌گفت: پسرم که به دنیا آمد اسمش را ماهان بگذارید. خیلی ذوق داشت ماهان کوچولویش را ببیند، اما...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، کیومرث پوراحمد پوراحمد که سابقه‌ای طولانی در ساخت آثار اقتباسی دارد و کتاب «کودکی نیمه‌تمام» را نیز درباره زندگی خود نوشته، در گفت‌وگو با ایبنا درباره جدیدترین کتابی که خوانده گفت: «کتاب خونه خالی نثر روان و شیرینی دارد و طنازی خوبی در داستان‌ها حس می‌شود.»

این کارگردان پیشکسوت «دیالوگ‌نویسی خوب» را ویژگی مهم دیگر این کتاب عنوان کرد و گفت: «دیالوگ‌نویسی داستان‌های این مجموعه نقطه قوت این اثر است. مثلاً در داستانی مانند زیر میزی که به نسل امروز می‌پردازد، تفکر این نسل و نحوه مواجهه آن‌ها با زندگی روزمره در قالب دیالوگ‌های جذاب به خوبی به تصویر کشیده شده و این داستان نشان می‌دهد نسل امروز چقدر راحت ازدواج و چقدر راحت جدا می‌شود. توجه به مسائل روز مانند اینستاگرام، تلگرام و تلفن‌های هوشمند و پیامدهای آن در جامعه و به تصویر کشیدن آن‌ها در قالب داستان از دیگر ویژگی‌های مثبت این مجموعه داستان است.»

به گفته پور احمد بعضی از داستان‌های این کتاب از نظر عناصر داستانی قابلیت تبدیل به رمان را داشته‌اند. مثل اولین داستان کتاب با نام «ریموت» که به روابط یک زن و شوهر می‌پردازد که داستان تکان دهنده‌ای است.

«خونه خالی» بعد از رمان‌های «هیچ وقت نامزد نبودیم» و «بدون تو غیرممکن بود»، اولین مجموعه داستان «رضا استادی» روزنامه‌نگار و نویسنده است که بهار امسال از سوی انتشارات «برکه خورشید» به بازار نشر عرضه شده است.

استادی در این اثر با نگاهی طنز و نقادانه به سراغ جامعه ایران در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود رفته است؛ مقطعی که رویدادهایی همچون: گسترش شبکه‌های اجتماعی، شکل‌گیری سبک‌های جدید و خاصی از زندگی شده و پدیده‌هایی مانند: «خیانت»، «ازدواج سفید»، «آزادی‌های یواشکی»، «شکل گیری طبقه نوکیسه»، «زندگی لاگجری» و…. در شهرهای بزرگ گسترش فراوانی یافته است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس