اولین رمان دفاع مقدسی رضا استادی منتشر می‌شود

رضا استادی از پایان نگارش جدیدترین رمان خود با موضوع دفاع مقدس پس از یازده سال تحقیق و پژوهش خبرداد.

به گزارش مشرق، رضا استادی داستان‌نویس و روزنامه‌نگار درباره کتاب جدید خود گفت: داستان این کتاب از سال‌های پیش از انقلاب آغاز و با پرداختن به چند رخداد مهم دفاع مقدس، تا زمان معاصر ادامه پیدا می‌کند. در این کتاب زندگی چند خانواده ایرانی و غیرایرانی که انقلاب و دفاع مقدس بر زندگی آنها تاثیر گذاشته روایت می‌شود. شکل کلی کار داستانگو و قهرمان محور است و رخدادهای داستان به شیوه‌ای کلاسیک روایت شده است. همچنین بخش‌های مهمی از کتاب در خارج از ایران روایت شده است.

استادی که پیش از این در رمان اول خود با نام «هیچ وقت نامزد نبودیم» به وقایع دهه شصت و هفتاد هجری شمسی پرداخته، درباره کتاب جدید خود ادامه می‌دهد: در این رمان هم به وقایع مهم این دوران پرداخته خواهد شد و شخصیت های اصلی کتاب در بسیاری از وقایع تاریخی این مقطع حضور موثر خواهند داشت و از خلال روایت زندگی آن‌ها، این وقایع تاریخی نیز روایت می‌شود. وجه پُر رنگ داستان نیز توجه به وجه اجتماعی رخدادهای سیاسی و همچنین زندگی افرادی است که در کتاب‌های اینچنینی تاکنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده و به نوعی تاریخ آنها را فراموش کرده است.

استادی با اشاره به تحقیقات بسیار مفصل صورت گرفته برای نگارش این کتاب افزود: مخاطب امروز بسیار سخت گیر و دقیق است و همین مسئله می‌طلبد تا نویسندگان در نگارش آثار خود وسواس و دقت فراوان داشته باشند. ایده اولیه این رمان از بهمن ۱۳۸۸ در ذهنم شکل گرفت و در همان سال طرحی اولیه برای نگارش این رمان را نوشتم. در طول سال‌های بعد تقریباً هر سال یک نسخه از این طرح نوشته شد تا اینکه از سال ۱۳۹۴ نگارش جدی این کتاب آغاز شد. از ابتدای تابستان امسال نیز نگارش نسخه نهایی را آغاز کردم که در حال حاضر این نسخه آماده شده و فقط بخش های اندکی از تحقیقات میدانی باقی مانده است.

از استادی پیش از این رمان‌های «هیچ وقت نامزد نبودیم»، «بدون تو غیرممکن بود»، «حمام تُرکی» و مجموعه داستان «خونه خالی» منتشر شده است. همچنین رمانی اجتماعی نیز از این نویسنده در دست انتشار است که پاییز امسال روانه بازار نشر خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس