کد خبر 876259
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
فیلم/ 400 هزار تومان هزینه برای ریجستری موبایل

امکان ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری در سامانه رجیستری امروز مجددا فراهم می‌شود.

به گزارش مشرق، طرح رجیستری به‌عنوان یکی از طرحهای مهم مقابله با قاچاق کالا شناخته می‌شود، این در حالی است که اخیراً باگ نرم‌افزاری یا خلأ نظارتی در سامانه‌های مرتبط با این حوزه فضای مناسبی را در اختیار سودجویان قرار داد تا بار دیگر شاهد دور زدن رویه‌های قانونی باشیم.

با توجه به اینکه در روزهای گذشته برای نخستین بار از تخلف سازمان‌یافته در دور زدن رجیستری گوشیهای تلفن همراه خبر دادیم و گفتیم که در چهار ماهه نخست سال تعداد قابل توجهی گوشی تلفن همراه با (کدهای پاسپورت بی‌اعتبار) رجیستر شده‌اند، سامانه همتا اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

ارز دولتی فقط برای گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلار

در آن بخشی از آن اطلاعیه آمده بود «در اطلاعیه سامانه همتا از زیرمجموعه‌های سامانه جامع تجارت آمده است، برطبق بخشنامه گمرک ج.ا.ا. مورخ 96/08/23، شخص مسافر با رعایت مقررات مسافری و لحاظ شرایط غیرتجاری، تنها مجاز به اظهار اطلاعات یک دستگاه تلفن همراه در سامانه مسافری است.

بر همین اساس از این پس، گوشی‌های مسافری که بدون رعایت قوانین مندرج در بخشنامه گمرک در سامانه اظهار کالای مسافری ثبت شوند، به‌سرعت توسط سامانه همتا شناسایی می‌شوند و در لیست کالاهای غیرقانونی قرار خواهند گرفت.»

بعد از صدور این اطلاعیه، امکان ثبت مشخصات گوشیهای مسافری در سامانه رجیستری از کاربران گرفته شد؛ متولیان اجرای رجیستری نیز از طریق کانال اطلاع‌رسانی خود دلیل این موضوع را بروزرسانی عنوان کردند.

براساس اطلاعات حاصل شده، این مشکل تا امروز (97/4/30) باید رفع شود و به حالت سابق بازگردد؛ برخی کاربران در فضای مجازی عنوان کرده‌اند که دلیل این موضوع بروزرسانی سامانه رجیستری برای بخش کالاهای مسافری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس