کد خبر 875988
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
داعش

روزنامه واشنگتن پست نوشت که با وجود اعلام آزادسازی کامل عراق از لوث داعش در سال گذشته میلادی، این گروه تروریستی برای بازگشت دوباره به عراق و انجام عملیات‌های تروریستی در این کشور تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق امروز پنجشنبه در دیدار با "جان ویلکس" سفیر انگلیس در این کشور گفت: خدمت‌رسانی و از بین بردن انواع فساد از اولویت‌های دولت آینده است.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه، تحولات سیاسی داخلی و منطقه، و تازه‌ترین تحولات مربوط به تشکیل دولت بحث و تبادل نظر کردند.

حکیم در این دیدار بر ضرورت ادامه گفت‌وگوها و دیدارها بین گروه‌های سیاسی برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگتر تا تشکیل دولت اکثریت ملی تاکید کرد.

وی افزود: توسعه خدمت‌رسانی به مردم، تلاش برای توسعه کشور، از بین بردن فساد و فراهم کردن زندگی عزتمندانه برای شهروندان که از اولویت‌های دولت آینده به شمار می‌رود، امروز خواسته اصلی همه شهروندان عراقی به ویژه معترضانی که اخیرا در چندین شهر تظاهرات کردند، است.

تاکید صدر بر برآوردن کردن خواسته‌های شهروندان

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق امروز در ددیدار با "یان کوبیش" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق بر ضرورت برآوردن کردن خواسته‌های مشروع شهروندان تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع عراق، و تظاهرات‌های اخیر که در چندین استان این کشور برگزار شد، بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچنین درباره موضوع تشکیل دولت بحث و تبادل نظر شد و نماینده سازمان ملل از مواضع صدر قدردانی کرد.

کشته و زخمی شدن بیش از 328 تن در تظاهرات‌های اخیر

در جریان تظاهرات‌هایی که در استان‌های بصر، نجف، المثنی، بغداد و کربلا برگزار شد، بیش از 328 تن کشته و زخمی شدند. 262 تن از مجروحان جزو نیروهای امنیتی و 58 تن جزو شهروندان هستند.

این در حالی است که شمار کشته‌ها در بصره 2 نفر، در نجف 2 نفر، در المثنی 3 نفر، و کربلا 1 نفر است.

استان‌های جنوبی عراق از جمله بصره طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات معترضان بود. فراهم کردن فرصت‌های شغلی، بهبود وضعیت آموزش، بهبود وضعیت سلامت، فراهم کردن انرژی برق، محاکمه فاسدان و محاکمه کسانی که در زمینه برقراری امنیت کوتاهی کردند، از جمله خواسته‌های اصلی معترضان است.

دولت عراق وعده داده است تا برخی از خواسته‌های معترضان را در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برآورده کند.

رسانه آمریکایی: داعش برای بازگشت دوباره به عراق تلاش می‌کند

روزنامه واشنگتن پست نوشت که با وجود اعلام آزادسازی کامل عراق از لوث گروه تروریستی داعش در سال گذشته میلادی، این گروه تروریستی برای بازگشت دوباره به عراق و انجام عملیات‌های تروریستی در این کشور تلاش می‌کند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود پیروزی علیه داعش در عراق فقط به میزان 98 درصد بود، مدعی شد که داعش کاملا در عراق به پایان نرسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس