کد خبر 875111
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
العبادی

نخست‌وزیر عراق بر ضرورت برآورده کردن خواسته‌های مردم این کشور که به شیوه صلح‌آمیز مطرح می‌شود تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق امروز دوشنبه در جریان بازدید از ستاد کل هیئت الحشد الشعبی گفت: ما به منظور دفع ضرر از مردم و فراهم کردن زندگی امن و با ثبات و ارائه خدماتی در خور عراقی‌ها با گروه تروریستی داعش که شهرهای ما را اشغال کرد، مبارزه کردیم.

بیشتر بخوانید:

سفر وزیران برق و برنامه‌ریزی عراق به عربستان

وی افزود: این حق ملت ما است که به دنبال حقوق و بهبود خدمات باشند و وظیفه ما برآورده کردن این خواسته‌هایی است که به شکل صلح‌آمیز مطرح می‌شود.

العبادی از شجاعت نیروهای داوطلب مردمی و فداکاری‌های بزرگی که سایر نیروهای امنیتی برای تحقق پیروزی و نجات شهروندان از چنگال تروریسم انجام دادند، قدردانی کرد.

نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیئتی از اهالی نجف اشرف با تاکید بر اهمیت خواسته‌های بر حق شهروندان، گفت: برخی به دنبال خرابکاری هستند تا نجف از لحاظ اقتصادی تضعیف شود و بازرگانان و سرمایه‌گذاران وارد این استان نشوند.

وی  افزود: عراق با توجه به اشغال از سوی داعش، اوضاع خطرناکی را پشت سر گذاشت اما توانست از لحاظ امنیتی و نظامی و اقتصادی قوی‌تر از گذشته شود.

آمار کشته‌ها و زخمی‌های تظاهرات‌های اخیر در عراق

"سیف بدر" عضو وزارت بهداشت عراق در نشستی خبری گفت که در جریان تظاهرات‌ چند روز گذشته در استان‌های جنوبی این کشور، ۵۶ نفر زخمی شدند که بیشتر آن‌ها جزو نیروهای امنیتی هستند و این در حالی است که حال هفت نفر از مجروحان وخیم است.

این در حالی است که ۸ نفر نیز در جریان تظاهرات‌های اخیر در عراق کشته شدند.

سقف زمانی کمیته وزارتی عراق برای یافتن راه حل مشکلات استان‌ها

"عاصم جهاد" سخنگوی وزارت نفت عراق در نشستی خبری گفت که کمیته وزارتی با رؤسای واحدهای اداری و برخی از سرشناسان و شیوخ عشایر استان بصره دیدار کرده است. 

وی از تهیه یک برنامه عملی جدی و سقف زمانی برای یافتن راه‌حل‌های فوری مشکلات استان‌های جنوبی خبر داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس